WIADOMOŚCI

Garść statystyk z pierwszych testów opon Pirelli
Garść statystyk z pierwszych testów opon Pirelli
Dobiegły końca pierwsze oficjalne testy opon Pirelli PZero. Włoski producent dla każdego zespołu przywiózł do Abu Zabi osiem kompletów wykonanych z miękkiej oraz średniej mieszanki. Dwudziestu kierowców pokonało razem 1928 okrążeń toru Yas Marina, czyli prawie 11 tysięcy kilometrów.
baner_rbr_v3.jpg
W zestawieniu najlepszych czasów uzyskanych przez kierowców, najszybszy na nowych oponach był Felipe Massa z Ferrari (1:40.170), a najwolniejszy – Pastor Maldonado z Hispania Racing Team (1:44.768).
ZESTAWIENIE NAJSZYBSZYCH OKRĄŻEŃ

Poz.  Kierowca             Zespół           Czas     Kiedy*
 1.   Felipe Massa         Ferrari        1:40.170     2
 2.   Sebastian Vettel     Red Bull       1:40.500     2
 3.   Fernando Alonso      Ferrari        1:40.529     3
 4.   Michael Schumacher   Mercedes       1:40.685     4
 5.   Gary Paffett         McLaren        1:40.874     2
 6.   Kamui Kobayashi      BMW Sauber     1:40.950     2
 7.   Robert Kubica        Renault        1:41.032     1
 8.   Rubens Barrichello   Williams       1:41.294     3
 9.   Paul di Resta        Force India    1:41.615     2
10.   Oliver Turvey        McLaren        1:41.740     4
11.   Nico Rosberg         Mercedes       1:41.778     2
12.   Jaime Alguersuari    Toro Rosso     1:42.019     2
13.   Sebastien Buemi      Toro Rosso     1:42.145     4
14.   Vitantonio Liuzzi    Force India    1:42.416     4
15.   Sergio Perez         BMW Sauber     1:42.777     4
16.   Adrian Sutil         Force India    1:42.859     1
17.   Timo Glock           Virgin         1:44.124     2
18.   Jarno Trulli         Lotus          1:44.521     4
19.   Heikki Kovalainen    Lotus          1:44.686     2
20.   Pastor Maldonado     HRT            1:44.768     4

*1,2 - pierwszy dzień testów, sesja pierwsza (1) i druga (2)
 3,4 - drugi dzień testów, sesja pierwsza (3) i druga (4)
Z kolei najwięcej pokonanych okrążeń ma na koncie zespół Ferrari, którego kierowcy – Felipe Massa i Fernando Alonso – pokonali odpowiedni 94 oraz 105 liczących 5554 metrów okrążeń toru w Abu Zabi, czyli ponad 3,5 dystansu wyścigowego. W tym zestawieniu najsłabiej wypadł zespół Force India, a główną przyczyną była awaria układu wydechowego w VJM03 w pierwszym dniu testów. Niewielki przebieg na swoim koncie ma również zespół Renault w którym jedynym kierowcą był Robert Kubica (39 okrążeń w pierwszym dniu plus 91 w drugim).
LICZBA POKONANYCH OKRĄŻEŃ - ZESPÓŁ

Poz.   Zespół        Kierowcy               Okr.      Razem
 1.    Ferrari       Felipe Massa           94         199
                     Fernando Alonso       105        
 2.    Williams      Rubens Barrichello     91+100     191

 3.    BMW Sauber    Kamui Kobayashi        83+43      172
                     Sergio Perez           46
 4.    Lotus         Heikki Kovalainen      88         171
                     Jarno Trulli           83
 5.    McLaren       Gary Paffett           94+46      170
                     Oliver Turvey          30
 6.    Toro Rosso    Jaime Alguersuari      71         168
                     Sebastien Buemi        97
 7.    Virgin        Timo Glock             78+82      160

 8.    Mercedes      Nico Rosberg           81         155
                     Michael Schumacher     74
 9.    HRT           Pastor Maldonado       83+65      148

10.    Red Bull      Sebastian Vettel       77+66      143

11.    Renault       Robert Kubica          39+91      130

12.    Force India   Adrian Sutil           20         121
                     Paul di Resta          20+35
                     Vitantonio Liuzzi      46
Wśród kierowców, zdecydowanie najwięcej doświadczeń na oponach PZero zebrał Rubens Barrichello, który pokonał aż 191 kółek (91 w pierwszym dniu plus 100 w drugim). W czołówce tego zestawienia znaleźli się głównie kierowcy, którzy samodzielnie pełnili obowiązki testera w swoim zespole. Najmniej, bo jedynie 20 okrążeń pokonał Adrian Sutil, który podczas piątkowej porannej sesji miał kłopoty techniczne.
LICZBA POKONANYCH OKRĄŻEŃ - KIEROWCA

Poz.  Kierowca             Zespół           Okr.     Kiedy*
 1.   Rubens Barrichello   Williams         191      1,2,3,4
 2.   Timo Glock           Virgin           160      1,2,3,4 
 3.   Pastor Maldonado     HRT              148      1,2,3,4
 4.   Sebastian Vettel     Red Bull         143      1,2,3,4
 5.   Gary Paffett         McLaren          140      1,2,4
 6.   Robert Kubica        Renault          130      1,2,3,4
 7.   Kamui Kobayashi      BMW Sauber       126      1,2,3
 8.   Fernando Alonso      Ferrari          105      3,4
 9.   Sebastien Buemi      Toro Rosso        97      3,4
10.   Felipe Massa         Ferrari           94      1,2
11.   Heikki Kovalainen    Lotus             88      1,2
12.   Jarno Trulli         Lotus             83      3,4
13.   Nico Rosberg         Mercedes          81      1,2
14.   Michael Schumacher   Mercedes          74      3,4
15.   Jaime Alguersuari    Toro Rosso        71      1,2
16.   Paul di Resta        Force India       55      2,3
17.   Sergio Perez         BMW Sauber        46      4
 =.   Vitantonio Liuzzi    Force India       46      4
19.   Oliver Turvey        McLaren           30      3,4
20.   Adrian Sutil         Force India       20      1

*1,2 - pierwszy dzień testów, sesja pierwsza (1) i druga (2)
 3,4 - drugi dzień testów, sesja pierwsza (3) i druga (4)

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

13 KOMENTARZY
avatar
Jacko

20.11.2010 20:43

0

"Włoski producent przywiózł do Abu Zabi osiem kompletów wykonanych z miękkiej oraz średniej mieszanki." - dla każdego zespołu ;) Trochę ciężko by było, gdyby tych 20 kierowców jeździło na 8 kompletach opon ;)


avatar
xdomino996

20.11.2010 21:08

0

Fajnie Renault ma bardzo dużo danych


avatar
konradosf1

20.11.2010 21:12

0

każdy zespół ma dużo danych


avatar
Kojag

20.11.2010 21:15

0

Mam nadzieją, że Renault wykonało zakladany program, bo coś mało jeździli...


avatar
marcin_114

20.11.2010 21:56

0

te opony mogłyby być trochę mniej wytrzymałe


avatar
Pietrek721

20.11.2010 22:30

0

fajne podsumowanie ;d pozdr.


avatar
lukaszk99

20.11.2010 23:34

0

Może to nie na temat, ale tak sobie pomyślałem, że nawet gdyby w tym sezonie Kubica sam jeździła w Renault, to team nic by nie stracił, nadal zajmowałby piąte miejsce posiadając dwa razy więcej punktów od szóstego Williamsa. :D


avatar
Wiater

21.11.2010 00:25

0

@7 - no i nie straciłby kasy na worzenie bolidu nr 12 inżynierów Pietrova itd. ;) Nie licząc kosztów napraw po wielu incydentach związanych z tym panem ;)


avatar
maniek_88

21.11.2010 10:05

0

i nie zyskaliby tyle kasy od Rosyjskich sponsorów :P Jednak musiało im się to opłacać :P


avatar
zabrzan13

21.11.2010 11:55

0

A teraz jak Petrov tak blokowal Alonso to juz calkiem rosyjscy sponsorzy beda wykładac kase:D


avatar
athelas

21.11.2010 16:19

0

7. Nie ośmieszaj kierowców Williamsa... To tak jak porównać bolid McLaerena z Renault... A co do Pietrova to rzeczywiście szkoda że kasa tyle teraz znaczy.


avatar
Lis-Witalis

21.11.2010 17:18

0

Usunięty


avatar
leo_

21.11.2010 20:51

0

Opłaciło się przede wszystkim ze względu na interesy Renaultt i Lopeza w Rosji.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu