Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.
ROZUMIEM
komentarze
1. Luna
Taka inf. na pewno cieszy. Widać determinację w tym zespole. Oby wszystko przebiegło dobrze.
2. michael151
Co ktoś z Was orientuje się o co chodzi z tą skalą? Jaki tunel w takim razie jest 1:1?
3. Porky2
1:2 to zapewne 50%, wiec beda miec model o 10% wiekszy i tylo
4. Voight
@2. michael151 wszystkie tunele i wszystkie inne rzeczy są budowane w skali 1:1. Wyjątkiem są makiety i modele. Po co komuś produkt w skali?
5. frozen93
@michael151 - 1:2 czyli model testowany w tunel jest o połowę mniejszy od prawdziwego, a 60% czyli będzie o 40% mniejszy od prawdziwego i tyle;p
6. Daniels
no okej ale z tego co wiem to przepisy mowily ze podczas sezonu mozna testowac w tunelu taki model 60% maks a miedzy sezonami to chyba mozna 1:1 ? wiec trzeba miec dwa tunele ? jeden na sezon a drugi po za sezonem ?
7. kempa007
przepisy pozwalaja na testy modelu w skali 60 %. w trakcie sezonu dodatkowo jest ograniczona liczba dni testowych w tunelu.
8. Kojag
3. Jeśli model w skali 1:2 zostanie powiększony o 10 procent, będzie on modelem stanowiącym 55% wielkości normalnego bolidu. Zatem będzie to model większy o 20% względem odecnego modelu.
9. pqo
8: nikt nie powiedział, że model w skali 1:2 będzie powiększony o 10%, i, że będzie stanowił 55% bolidu, gdyż będzie stanowił 60% wielkości bolidu w skali 1:1, a co to 20% to się zgadza, model w skali 50% w porównaniu do modelu w skali 60%, jest o 1/5 mniejszy, czyli o 20%
10. lukasz1
Może dzięki temu tunelowi będą mieli jeszcze lepsze przednie skrzydła!!!
11. bmath
Red Bull doda ci skrzyeł
12. bmath
Red Bull doda ci skrzydeł
13. nekos
sam tunel duzo nie zmieni...
14. Aksil
9. pqo - przyganiał kocioł garnkowi. 50% w porównaniu do 60% jest o 1/6 mniejsze, czyli o 16,(6)%, natomiast 60 jest większe od 50 faktycznie o 1/5, czyli 20%.
15. cyk
13. nekos Da dokładniejsze dane i większe możliwości ale to nic nie zmieni, masz racje...
16. anna55
Grupa Renault chce odskoczyć od Mercedesa, a dogonić McLarena. Zobaczymy czy im się uda.
17. petrov
teraz trwają tylko prace przygotowujące do modernizacji tunelu, czyli do końca tego sezonu jeszcze będzie model 1:2
18. masosz
Model nie o 10% większy, ale o 10 punktów procentowych większy - tak mnie matematyczka w liceum uczulała. Bo rzeczywiście 10% większy niż te 50%, to 55% :)
A GDZIEŚTAM wyczytałem, że zmodernizują tunel w przerwie, ale wakacyjnej... Trzeba sprawdzić jeszcze trzecie żródło ;D
19. Jaro75
Czy kanał czy nie byle było dobrze dla Roberta :))
I ściągnijcie Bruno Senne jako partnera :))
20. Oski9191
"Dotychczas Renault testował aerodynamikę pojazdu na bazie modelu w skali 50% oryginału. Jednak wkrótce dojdzie do wprowadzenia nowego bolidu o rozmiarze 60%. Doniesienia te potwierdził szef zespołu, Eric Boullier w wywiadzie dla "AutoPlus": "Wprowadzimy model 60% w trakcie przerwy wakacyjnej. Jednak najpierw musimy się odpowiednio przygotować" - zapowiedział Francuz."
21. seba16011994
Cześć. Walnę w całkiem inny temat. Wie ktoś może jak pozyskać autograf Roberta? W Poznaniu się nie udało, choć ryj darłem niemiłosiernie. Więc są jakieś sposoby?
22. type-r
będą mieli model testowy o 10% większy, to w rezultacie powinni być też o 10% szybsi :)
23. Luna
seba ja kilka dni temu wysłałam drogą pocztową prośbę (ze znaczkiem zwrotnym i kopertą do mnie zaadresowaną) do enstone o karty kierowców. Przyślą na pewno tylko, że to będą nadrukowane autografy, a jak ty chcesz prawdziwy to musisz na GP jechać.
24. Kojag
9. Jak to nikt tak nie powiedział? 'Porky2' tak powiedział....
25. Budyn_F1
Przynajmniej cos robia w tym kierunku.
26. eltek
chciałem tylko zapytać: czy te wszystkie modele 1:2 czy też inne 60% wpływają na oszczędności w F1 czy czasami nie taniej byłoby testować po prostu bolid czyli model 1:1pozdr.
27. V-F1
skala 1:1 nie dawala by szans biedniejszym zespolom w F1
28. carlos11111
A dlaczego nie zapakuja bolidu do ciezaruwki i w ukryciu nie wywioza do ¨normalnego¨ tunelu aero? Wtedy dane bylyby dokladniejsz i nkt z was nie musialby sprzeczac sie czy to 10 czy 20%.
Pozdrawiam.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz