Pirelli dostało zgodę FIA
Zgodnie z decyzją zespołów FIA wybrała firmę Pirelli jako dostawcę ogumienia dla ekip w przyszłym sezonie.„Jedyny dostawca opon będzie ściśle stosował się do sportowych i technicznych reguł proponowanych przez FIA.”
Firma Pirelli została najpierw wybrana przez ekipy, przedstawiając im najlepszą ofertę i pokonując takie marki jak Michelin czy Avon Cooper. Po raz ostatni opony Pirelli były używane w F1 w sezonie 1991.
komentarze
1. shiftxp
To i tak nie pomoże. Gdyby były do wyboru opony to byłoby lepiej, bo inne opony to czasem nawet inne czasy okrążeń...
2. romekf1
no i dobrze. wiecie moze jakie opony i felgi beda miały wymiary w 2011? bo zapomniałem..
3. Bartik
Rozmiar sie nie zmieni.
4. saint77
i kupa.....
bez konkurencji monopol zawsze uwstecznia.
Powinni pozwolić Michelinowi również.
5. onetent1
Mam pytanie. Czy wygląd, wymiary i inne rzeczy się zmienią w porównaniu z oponami Bridgestone?
6. tomiirow
rozmiar ten sam, a opony będą czerwone, Pirelli doda jeszcze opony zimowe z twardej i miękkiej mieszanki.
7. hotshots
4. saint77
zgadzam się z tobą całkowicie...[ale, w/g mnie, to ostani taki ruch BE w styli "Duce"]
8. kempa007
5. onetent1 w przyszlym sezonie nie bedzie zmiany w ogumieniu, beda najprawdopodobniej tylko trzy miesznaki do wyboru- miękka, srednia i twarda.
9. dzdzownica
Dobra guma nie jest zła
10. dzdzownica
Ciekawe zdanie: "Jedyny dostawca opon będzie ściśle stosował się do sportowych i technicznych reguł proponowanych przez FIA". CIEKAWE co to oznacza w praktyce?
Może będątak dobierać mieszankę żeby "uatrakcyjnić" wyścigi kosztem bezpieczeństwa (duże zużycie i drifting na torze :D )???
11. przemoziom99
proszę o link do piątkowych treningów z polskim komentarzem !!!!
12. theadzik
mogliby zaczac teraz powiekszac felgi, o 1 cal rocznie :)
13. karlito
10. Bardzo dobre pytanie. Cała sprawa ma gdzieś swoje drugie dno. Myślę że lepiej by było gdyby zespoły indywidualnie podpisywały kontrakty z firmami oponiarskimi.
14. pawel3012
13. karlito Niby tak ale nie pomogłoby to w cięciach kosztów.
15. Gosu
Tylko jeden dostawca, więc za wiele się nie zmieni. Szkoda, bo Michelin zaangażowałby się w F1 gdyby była konkurencja, ale widać komuś zależało by było dalej jak jest teraz.
16. dzdzownica
15. Michelin dążył do tego żeby były inne wymiary opon tak aby dostarczać do kilku serii tą samą gumę. Nie wyszło im więc się wycofali. Może za kilka lat temat wróci- lub w następnym sezonie jeśli Pirelli będzie miało duże problemy.
17. karlito
14.czy ja wiem, to jak wolny rynek, konkurencja. firmy by walczyły o kontrakt czyli klienta. Chciałbyś kupować buty do biegania TYLKO w Pumie czy mieć wybór? Firmy już by się postarały żeby nie było drogo bo klient pójdzie do kogoś innego.
18. karlito
16. panie, a do pracy kto wstanie, hę?
19. grzes12
Chyba Michelin chciało zbyt dużo ... , dlatego wybrano Pirelli . Głównie ze względu na Renault - szkoda .
20. Jacko
Renault zdaje się było za wyborem Pirelli, a nie Michelina, więc nie jestem pewny, czy teorie o tym, iż to zły wybór dla Renault są prawdziwe. Tak samo Ferrari z tego co pamiętam bardziej skłaniało się ku Michelinowi, a nie Pirelli.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz