Kara dla Hamiltona za postój w Q3?
Stewardzi dbający o sprawiedliwy przebiegu GP Kanady rozważają nałożenie kary na zdobywcę pierwszego pola startowego, Lewisa Hamiltona.Jak twierdzi komentator stacji BBC, Martin Brundle, FIA z pewnością przyjrzy się tej zagrywce ekipy z Woking. „FIA nie patrzy przychylnie, jeśli nie masz wystarczającej ilości paliwa na dojechanie do boksów po ostatnim okrążeniu – na pewno się temu przyjrzą”.
komentarze
1. Ataru
Podobno jest kara... pieniezna i reprymenda. Chyba P1 ceniejsze od tej groszowej kary, ktorej budzet McL nawet nie zauwazy ;-)
2. Orlo
FIA nie jest od patrzenia bo to nie konkurs piękności, jeżeli przepisy tego zabraniają to powinna być kara, jeżeli nie, to nie i tyle.
3. mattii76
i pewnie jak zwykle HAMiltonkowi nic nie zrobia- standart -
4. AlMastar
no jak kara jest pieniężna to w nastepnych qwalach każdy po przejechaniu mety się zatrzyma. po kiego takie kary dają - 10 czy 20tys przy budżetach po 40milionów :/
5. sylvia1516
ychym... naprawde baardzo duzą róznice zrobi im taka kara.. jasne
6. sylvia1516
3. mattii76 zapewne...
7. Ataru
4. AlMastar, chyba 140, jesli mowimy o McL, a to i tak wariant pesymistyczny. 40 to jest wizja pewnego czlowieka... Cos w stylu szklanych domow ;-)
8. dexter00
a co z przepisem o przejechaniu ostatniego okrążenia Q3 w czasie badajże 110% najlepszego okrążenia aby nie blokować innych?
9. FAster92
Jak znam życie Hamilton niebędzie ukarany
10. Orlo
110%najlepszego okrążenia? To naprawdę szybko...
11. tivi92
czy ja wiem.. to jakies 1:22~
12. mattii76
no 110 % wiecej to prawie predkosc swiatla :)
13. tivi92
widac matematyka u was jest na wysokim poziomie, 110% to WIECEJ NIZ 100
czyli WOLNIEJ
100% - 1:15 (75sec)
110% - 1:22 (82sec)
dobrze ze matura obowiazkowa z matmy jest...
14. djpinzone
Dokładnie to chodzi o kwalifikacje z przed paru lat gdzie obowiązywało 107 %od najlepszego czasu.
15. Kojo
Jeśli w przepisach jest napisane, że nie wolno zatrzymać pojazdu na torze w trakcie okrążenia zjazdowego, to kara się należy i powinni to być kara którą zespół i zawodnik odczuje, czyli np 5-10 miejsc do tyłu na starcie, a nie jakaś bezsensowna kara finansowa, której zespół jak i zawodnik nawet nie zauważy. Jak już karać, to tak, by to zapadło w pamięć i na przyszłość nie robić takich numerów.
Co do tej zasady 110% czasu PP, to został on wprowadzony po kwalifikacjach w GP Malezji 2008 kiedy kierowcy chcąc oszczędzić paliwo jechali na kółku zjazdowym tak wolno, że stało się to niebezpieczne z uwagi na samochody będące na kółkach pomiarowych, które jechały z ogromną prędkością, ale nie wiem, czy z uwagi na to że mamy zakaz tankowania i wszyscy na starcie są zalani pod korek ta zasada dalej obowiązuje. Pozdro
16. top
Ludzie Wszyscy wiedzą ile kasy ma dany zespól
A te 10 tyś i repremenda to tylko formalność. Uzyjcie wyobraźni...
17. tasm.dis
Z tymi reprymendami to mogli by sobie darować bo się zaczynają ośmieszać. Dopóki nie przesuną go na starcie choćby o 5 miejsc to będzie się tymi reprymendami podcierał. A co do samego incydentu to nie fair gdyż gdyby nie przepisy to każdy kierowca tankował by tak żeby tuż po przekroczeniu mety kończyło by mu się paliwo.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz