komentarze
  • 6. nomadwcm
    • 2010-04-29 21:05:36
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Każdy zespół swojego dostawce opon i gitara. Szkoda że żaden polski producent nie chce, pewnie nie ten budżet he he

  • 7. grzes12
    • 2010-04-29 21:09:01
    • *.182.131.111.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    kempa007
    Tylko że FIA może wybrać np. ofertę Pirelli , która jak czytamy w newsie jest gotowa dostarczać opony dla wszystkich zespołów ...
    Cholerka wie co tam siedzi w głowach u dziadków z FIA i jaką decyzję podejmą ?

  • 8. kempa007
    • 2010-04-29 21:14:14
    • *.chello.pl

    a to inna sprawa, ale w tej kwestii glos maja takze ekipy, wiec raczej nic wbrew ich woli nie bedzie zrobione.

  • 9. Majki35
    • 2010-04-29 21:25:19
    • Blokada
    • *.177.199.24

    Berni wyraźnie powiedział że jego nie interesuje ile firm dostarczać będzie opony
    więc jest tak że może być kilka firm kiepsko czytacie co się tu pisze jak widać

  • 10. norek7107
    • 2010-04-29 22:05:21
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    zastanawiam sie czy Renault pomoże te że Michelin zostanie dostawcą ( czy pozytywnie wpłynie to na ich bolidy ) ???

  • 11. norek7107
    • 2010-04-29 22:06:45
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    bo wszyscy wiemy jak było w 2005 - 06 a co w 07 i dalej .............

  • 12. zajac1211
    • 2010-04-29 22:14:42
    • *.opera-mini.net

    no to beda pewnie gumy robione pod ferrari

  • 13. sztoki
    • 2010-04-29 22:33:46
    • *.adsl.alicedsl.de

    10.norek7107 A kto powiedzial ze Michelin bedzie dostawca????? Decyzja jeszce nie zapadla kto bedzie dostawca opon na sezon2011, jak pisze w artykule to do walki o dostawce opon staje jeszcze Pirelli,obok Michelin i Avon.
    12.zajac. Dlaczego twierdzisz ze jezeli bedzie dostawca Pirelli to gumy beda robione pod Ferrari??

  • 14. sztoki
    • 2010-04-29 22:36:00
    • *.adsl.alicedsl.de

    Zaponialem dodac, ze moze byc tak ze bedzie wiecej dostawcow opon a nie tylko jeden iwtedy zespoly beda mialy w czym wybierac. I jak by sie tak stalo to mysle ze wyscigi F1 byly by jeszcze ciekawsze.

  • 15. fabian
    • 2010-04-29 22:41:38
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W latach 80-tych były: GOOD YEAR, MICHELIN, PIRELLI, AVON i było ciekawie. Zawsze któryś z producentów nie trafił z gumami :)

  • 16. N W C
    • 2010-04-29 23:01:12
    • *.chello.pl

    6. nomadwcm
    Hmm a znasz jakiegoś polskiego producenta opon ?? poza polskimi wyrazami w nazwie nie maja za dużo wspólnego z polską myślą techniczna... :)

  • 17. motteo
    • 2010-04-29 23:15:21
    • *.range86-170.btcentralplus.com

    12.zajac Nie rozumiem dlaczego niby

  • 18. motteo
    • 2010-04-29 23:15:56
    • *.range86-170.btcentralplus.com

    12. zajac Nie rozumiem dlaczego niby gumy maja byc robione pod ferrari ...

  • 19. przemoziom99
    • 2010-04-29 23:52:27
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    18 bo włoskie zapewne

  • 20. Maxy
    • 2010-04-30 00:18:03
    • *.54.118.8

    moze byc tak ze beda dwaj dostawcy opon ?

  • 21. Maxy
    • 2010-04-30 00:21:08
    • *.54.118.8

    michelin.. a to nie francuskie ? czemu pod ferrari.. skoro renalt jest francuskie ?:P

  • 22. motteo
    • 2010-04-30 00:46:46
    • *.range86-170.btcentralplus.com

    20.Maxy tak może być :) Michelin nawet zapowiedziało ze jesli mają wejsc do F1 to muszą miec konkurencje .

    21.Maxy Jemu chodziło o Pirelli a nie o Micheliny :D

  • 23. ICE MAN9
    • 2010-04-30 01:42:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Cieszę się że Michelin będzie miało konkurencję.

  • 24. kosanr1
    • 2010-04-30 07:10:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    23. ICE MAN9 heh jeszcze nie wiadomo czy Michelin bedzie dostarczac ogumienie.

  • 25. roko
    • 2010-04-30 07:21:13
    • *.limes.com.pl

    Sorry że zapytam ale czy powrót Michelin'a do F1 w jakikolwiek sposób zbawi czy też poprawi widowiskowość w Formule1 albo parametry pojazdów ?. Pytam bo z co poniektórych tu wypowiedzi wynika, że tak być musi. Jak dla Mnie to tylko jeden z producentów i niekoniecznie najlepszy. Przed 20-kilku czy 30-tu laty w F1 dominował GoodYear czy Pirelli zaś Michelin to się raczej kojarzył z wyścigami LeMans. Nie mam nic przeciw powrotowi Michelin'a do F1 bo byłaby rywalizacja między oponiarzami i jak słusznie Ktoś zauważył, któraś z nich może na wyścig nie trafić z właściwą oponą. Tyle tylko że rywalizacja firm oponiarskich to także więcej pracy w OBR w tych firmach a więc także zwiększenie wydatków na rozwój i ogólne zwiększenie kosztów czyli coś co jest sprzeczne z pewną wizją Bernie'go. I tu zaczyna się dylemat, bowiem gdyby puścić oponiarzy na żywioł, to czemu tyle restrykcji w budowie silników czy pakietów aero itp.. Byłby zgrzyt. Nie rozstrzygam czy to lepiej czy gorzej bo Moje zdanie, co do rozwoju Formuły1 i zarządzających tą klasą wyścigową, jest żadne. Pozdro

  • 26. Gosu
    • 2010-04-30 08:27:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Prawdopodobnie będzie jeden dostawca wybrany w drodze przetargu, a wtedy Michelin odpada.

  • 27. kam39
    • 2010-04-30 09:03:51
    • *.lukman.pl

    26. Gosu
    nie wiadomo jeszcze

  • 28. Roll
    • 2010-04-30 09:24:24
    • *.centertel.pl

    Może będzie dwóch dostawców opon.

  • 29. pavulon
    • 2010-04-30 10:19:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Witam. Uważam że powinien pozostać jeden dostawca opon. W 2005 roku podczas GP USA okazało się że opony Michelin nie wytrzymują przeciążeń i po około 20 okrążeniach pekają. Zespoły używające ich opon domagały się ustawienia szykany w miejscu gdzie bolidy osiągały największą prędkość. Oczywiście nie wyrażono na to zgody i co prawda na starcie pojawiło się 20 bolidów ale po okrążeniu formującym 14 zjechało do boksów i w wyścigu brało udział 6 bolidów. Oczywiście wyścig był do bani. Tak więc może lepiej jakby została tylko jedna firma dostarczająca opony - bo jeśli avon będzie dostarczał opony to pewnie biedniejszym zespołom i różnica w czasach między czołówką a końcem stawki ,zamast maleć będzie rosnąć.

  • 30. PiotrasLc
    • 2010-04-30 11:22:03
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Moze i Michelin'y są trzy krotnie drozsze od opon jakiegos tam Avonu który bardziej nazwą mi sie kojazy z kosmetykami. Ale wiadomo ze francuzi juz byli w F1 i maja duze doswiadczenie co sprawia ze moga od razu dostarczyc dobre opony.

  • 31. walerus
    • 2010-04-30 11:22:20
    • *.klingspor.pl

    dobra guma nie jest zła...

  • 32. Luzman7
    • 2010-04-30 12:42:48
    • *.opera-mini.net

    Tak sie zastanawiam czy jesli bedzie powiedzmy 3 dostawcow to jak utrzymaja proporcje konkretnych skladow mieszanek (od super miekkiej do twardej) tak aby byly porownywalne ??
    Automatycznie nasuwa mi sie pytanie czy bedzie wogole sens zostawiac przepis o koniecznosci uzywania roznych mieszanek podczas jednego GP??

  • 33. Maxy
    • 2010-04-30 13:15:23
    • *.54.118.8

    22. No to w takim wypadku ok :) Ale nawet krajowy producent opon dla Wloskiego teamu nie musi robic najlepszych opon.. moze robic pod zespol, ale nie musza to byc najlepsze gumy :)

  • 34. motteo
    • 2010-04-30 13:23:40
    • *.range86-171.btcentralplus.com

    33. No moze i tak być

  • 35. Kojo
    • 2010-05-01 01:39:35
    • *.nplay.net.pl

    Goodyear wróć!!!!!!

  • 36. piotrek74
    • 2010-05-02 16:16:03
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    walerus wrócił to i Micheliny wrócą


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo