Williams zmienia koła w 2,83 sekundy
Oprócz osiągów na torze w sezonie 2010 bardziej niż w poprzednich liczyć się będzie szybka zmiana kół.Już wcześniej informowaliśmy, że zespoły zamierzają zmieniać koła w czasie krótszym niż 3 sekundy, a w walce o kolejne dziesiątki sekund mają im w tym pomóc nowe urządzania, zaprojektowane z myślą o przyspieszeniu pracy mechaników.
„Nasz rekord to 2,83 sekundy” potwierdził Dickie Stanford z Williamsa.
Zespół Ferrari już przeprojektował kształt i wprowadził samoblokującą się nakrętkę kół. Ekipa Mercedesa testowała wczoraj mechaniczny podnośnik auta, a McLaren wzorem Ferrari system świetlny informujący kierowcę o możliwości opuszczenia stanowiska serwisowego. Z tego systemu w sezonie 2010 może korzystać więcej ekip.
Wczoraj wyścigowe tempo zmian kół ćwiczył także zespół Renault wraz z Witalijem Pietrowem za kierownicą R30. Większość zmian przebiegała w okolicach 3 sekund.
komentarze
1. Konik_mekr
Podczas wyścigów może już nie być tak szybko.. dojdą nerwy wszakże:)
2. jar188
bla bla bla,te różnice będą miały incydentalny wpływ na przebieg wyścigu. Częściej pewnie będzie miał znaczenie błąd mechaników.
3. dafxf
panowie czym Wy sie tak podniecacie najwazhiejsze bedzie miejsce podczas kwalifikacji a zmiana kol to pryszcz
4. kempa007
jezeli kola beda odpadac lub rozjezdzani beda mechanicy to nie bardzo ;-)
5. Bartec
Kempa007 - święte słowa. Pisałem o tym już wcześniej i powtórzę. Mniej czasu to wg mnie większe prawdopodobieństwo błędu. A czym się takie błędy kończą nie raz widzieliśmy.
6. dafxf
4 kempa moze i masz racje co prawda rozjechane ZABY widzialem ale porownywac ich do Francozow nie bede.........
7. atomic
będzie presja na mechanikach straszna
8. msf1
Cóż, w poprzednich sezonach mechanicy od kół co prawda musieli się spieszyć, ale i tak zawsze czekali na zakończenie tankowania więc czy zmienili w 3 czy 4 sek nie miało znaczenia. Teraz a i owszem będzie miało.
Fajnie by było jakby była jedna ekipa do obskoczenia 4 kół.
9. RoninRonin
podczas wyścigu będzie czasem zbyt szybko ;)
10. k.lebsky
Juz w poprzednich sezonach, gdy mechanicy się nie spieszyli było sporo przypadków niedokeconych kół. W tym sezonie na bank bedzie tego wiecej.
11. Kojag
10 ale wtedy nie chodziło jedynie o koła, a teraz to jest jedyny powód pit stopu i dlatego będą sie bardziej przykładać (ech... moja wypowiedź brzmi strasznie głupio)
12. Avalon
11 - no
13. Musashi
Ja popieram pomysł Berniego Ecclecstona, żeby kierowca sam musiał zmienić sobie koła. To byłoby widowiskowe i ożywcze dla strategii wyścigu.
14. Sami
13. Musashi hahahahhah tak jeszcze zeby sobiesam przyniusł
15. sydemon
13. Musashi - nie slyszalem o tym pomysle, ale wbrew pozorom jest swietny
16. jim
ja mam nieco większą zniżkę na okulary i pamiętam że tankowanie za czasów Senny Prosta i Mansella decydowało o zwycięstwie.. no ale pamiętam też że walczyli koło w koło (te buchające iskry spod pojazdów) ale czy tak byłorzeczywiście.. nie wiem. Moim zdaniem będzie walka w pit stopach. opony będą się szybciej zużywać, będzie ciekawiej..
17. modafi
Ja bym wprowadzil minimalny czas postoju 4s. Przy takiej presji pomylki nieuniknione i beda wypadki.
18. jar188
Chuk Norris zmienia koła w 1sek z półobrotu
19. Ravfaaaaa
"McLaren wzorem Ferrari system świetlny informujący kierowcę o możliwości opuszczenia stanowiska serwisowego"
Tylko żeby nie musieli w połowie sezonu z tego zrezygnować. Ferrari porzuciło światła po pomyłkach obu swoich kierowców, zarówno Kimiego jak i Massy co w przypadku tego drugiego miało pewny wpływ na wynik mistrzostw z sezonu 2008.
20. kempa007
no i wrocili do niego, a teraz nie bedzie tankowania wiec weza nie wyrwa ;-)
21. ZbyBo
20. kempa007 No niby węża nie wyrwą, ale jest szansa, że pojadą bez kół :D
22. Ravfaaaaa
20. kempa007 - nawet nie wiedziałem, węża to i nie wyrwą ale nie zdziwiłbym się gdyby ktoś ruszył bez koła albo z niedokręconym ;-)
23. marcin_114
8. msf1 : tak jak w wyścigu 24 Le Mans, że 3 typów 4 koła wymienia
24. bod
Dwie sekundy, trzy sekundy - ech, żal, że Turbodymomen się skończył...
25. MobiL
to sa tylko wyscigi a w nich zwykli ludzie pracuja a wiadomo ze ludzie miewaja czasem zle dni w ktorych nic nie wychodzi, no jak by tylko jedna ekipa byla do zmiany wszystkich kol bylo by ciekawiej ale straty w czasie by byly ogromne
26. Voight
Ograniczenia w liczbie ludzi przy kołach jak w INDY czy 24h LM to niezły pomysł. Byłoby widać więcej walki w Boxach. Przy okazji byłoby bezpieczniej bo kierowca widziałby że mechanicy skończyli zmieniać koła
27. gonzo
tak i dać im w łapę klucze czteroramienne i wrócić do piast na cztery śruby,
może komuś coś zapiekło? byłoby ciekawie:))
28. Kadet
"Ekipa Mercedesa testowała wczoraj mechaniczny podnośnik auta,"
Zaraz, zaraz, a czy przypadkiem nie zabroniono mechanicznych podnośników w tym roku?
29. modafi
z tego co czytalem to opiera sie na sprezynie wiec jest legalne
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz