McLaren chce więcej zwycięstw w tym roku
Zespół McLaren po pierwszym w tym sezonie zwycięstwie na torze Hungaroring, zapowiada kolejne zacięte pojedynki o najwyższy stopnień podium.Mimo, że wolny i kręty tor sprzyjał konstrukcji MP4-24, Lewis Hamilton był w stanie pewnie utrzymać za sobą kierowców Brawn GP oraz Red Bulla.
„Chcemy wygrać jeszcze kilka wyścigów w tym roku” mówił po pięknym zwycięstwie szef zespołu, Martin Whitmarsh. „Dla mnie osobiście było to fantastyczne uczucie.”
„Byłem już w takiej sytuacji i byłem na podium wcześniej- byłem tam, gdy Lewis zdobywał swoje pierwsze zwycięstwo- ale to było wyjątkowe. Druga połowa wyścigu była szarpanką nerwów. Zespół, Lewis i wszyscy tutaj potrzebowali tego, ale nikt niż ja bardziej tego nie potrzebował. Jest wspaniale.”
komentarze
1. robtusiek
Podziwiam McLaren-a za to jak z bolidu zwanego przez Hamiltona "kupą złomu" zrobili cacko zdolne wygrywać i to z systemem KERS (który też został nazwany szmelcem)! Przypuszczam że będą jeszcze odnosić sukcesy MP4-24 ale na torach podobnych charakterystykom Monako i Węgier, przy "szybszych" torach chyba jednak Red Bull-e może i Brawn-y.
2. robtusiek
ups...charakterystyką:)
3. mikus
Zeby chociarz BMW miało taki dobry bolid...
4. Budyn_F1
Taaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
5. Raven89
mikus: Za rok może dwa...
6. Slavregas
robtusiek kto nazwał KERS szmelcem ?
nom poprawili znacznie samochod ale to od GP Niemiec i myślę będą w stanie się pokazać nie tylko na wolnych torach
ludzie w McLarenie chyba znaleźli najlepszy kierunek rozwoju tego samochodu ,ten ktory przynosi najwięcej zysku ,ciekawostką jest to że na Węgrzech podczas wyścigu ich max speed wynosil okolo 298 a zaden inny team nie przekroczyl 290
7. Forza Ferrari
McLaren może sie pokazać na Interlagos,Singapurze i Valencii ;d
8. sylvia1516
Niech im się wiedzie....
9. robtusiek
6. Slavregas może nie tak dokładnie zostało to przetłumaczone, ale w podonej formie powiedział o KERS Briatore.
10. tt16
Bravo McLaren. To jest prawdziwy zespół tak jak Ferrari. Tam znają się w 100% na konstrukcji bolidów. Po takich słabych wynikach zwycięstwo. Gratuluję. Wkońcu to Anglicy i Włosi, a nie tak jak Niemcy, którzy znają się chyba tylko na piwie i kiełbaskach z grilla. Żal mi takich ludzi jak Kubica, którzy muszą męczyć się w takich "nedorozwiniętych" zespołach, "dzięki" czemu marnują swój talent.
11. tt16
Edit: niedorozwiniętych
12. Konik_mekr
McLaren i Ferrari to inna liga, niż reszta, może i zaczęli słabo, ale bym się nie zdziwił, gdyby te teamy za parę wyścigów zaczęły się liczyć w obydwu klasyfikacjach:)
13. Slavregas
robtusiek wiadomo ze KERS jest klapą pod względem finansowym ale sam w sobie nie jest niczym złym jezeli w projekcie samochodu jest dobrze uwzględniony to nie jest dużą wadą ,zespołu pierwszy raz mają do czynienia z czyms takim no i bylo raczej wiadome ze eksperymenty z KERSem nie udadza sie od razu ,oczywiscie gdyby BMW zechcialo sie zgodzic na wprowadzenie tego systemu od 2010 to wszyscy mieli więcej czasu na zrozumienie negatywnego wpływu na balans i inne.
14. robtusiek
13. Slavregas mi nie chodziło o to że KERS jest zły, tylko że McLaren poradził sobie z włożeniem tego systemu zestrojenie z wielopoziomowym dyfuzorem i ze zbalansowaniem. Bolid który wygrywa to jest wielka sztuka.
15. zenobi29
Cieszy taka deklaracja ....W końcu mają czym :-)
16. elloco
KERS w wersji elektrycznej żeczywiście jest do bani ale Mc poszedł inną drogą kers w ich wykonaniu niema bateri które są diabelnie ciężkie
17. zzz
Trzeba oddać honor też Hamiltonowi, który na torze gdzie nie da się wyprzedzać łyknął Webera. Pokazał wolę walki i to się liczy i daje radość kibicom, a dla nich/nas kibiców cała ta karuzela się kręci.
18. Polon84
3. mikus: porównaj zdanie które napisałeś, z wersją jaką proponuje słownik języka polskiego pwn. Jak już to zrobisz, i stwierdzisz, że poprawna polszczyzna wymaga tylko poświęcenia tych paru sekund przemyślenia nad napisanym zdaniem, wtedy stwierdzisz, że dziedzina którą komentujesz jest dla Twojego umysłu niedostępna. Skoro nie potrafisz napisać jednego zadania, to jak możesz potrafić zrozumieć aerodynamikę przedniego skrzydła bolidu, złożonego z ok. 45 polimerów węglowo-epoksydowych, albo ustawienie pneumatycznego rozrządu.
19. morek154
zzz łyknął webera bo łebek wszedł za szeroko w 1 zakręt
20. Skoczek130
Jestem pełny uznania dla Macków, ale moim zdaniem kolejne zwycięstwo może nie nastąpić nawet w tym roku. Tak świetne osiągi wynikały głównie z charakterystyki toru i KERS, co oczywiście nie zmienia faktu, że wybrnęli z kłopotów i są w miejscu, gdzie na pewno będą walczyć o solidne punkty. No cóż... zobaczymy, jak się wszystko potoczy. Ja liczę na to, że będą zabierać punkty Red Bullowi i przez to pomagać Brawnom, a nie odwrotnie.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz