Polon84
Ostatnia aktywność
avatar
Polon84

15.12.2010 01:44

0

Tak jest! dobry post! Chciałbym dodać kilka malutkich uwag, jeśli można:) -pompa paliwa w obecnie produkowanych seryjnych silnikach FSI VAG ma max ciśnienie pracy 130 bar. Ciśnienie wtrysku to ok. 110 bar. Ale tak jak napisałeś, układ wtrysku benzyny pod ciśnieniem 500 bar przy obecnej technologii nie jest szczególnym wyzwaniem (choć trzeba pamiętać, że za względu na parametry termodynamiczne benzyny np. ściśliwość adiabatyczną, nie jest to też takie proste przeniesienie technologii z dziedziny silników o zapłonie samoczynnym). - z uwagi na łatwość produkcji a także osiągi, Niemcy szybko przeszli na mieszanki alkoholowe. A w gruncie rzeczy sam toluen nie jest taki toksyczny, jakbyś się zmusił do wypicia to prędzęj byś go wyksztusił nosem i miał lekki rausz niż jakieś specjalne problemy zdrowotne. Tetraetyloołów , który tak pracowicie wdychałeś przez wiele ostatnich lat jest o rząd wielkości bardziej toksyczny od tych "faszystkowskich" wynalazków. Pozdrawiam!

avatar
Polon84

12.12.2010 14:48

0

Witam ponownie! Z mojego punktu widzenia, stworzenie silnika 1.6 Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa i mocy ok 750 KM nie jest szczególnym wyzwaniem w stosunku do wolnossącego silnika 2.4 litra. O turbodziurze nie mają sensu jakiekolwiek dyskusje gdyż uważam że na pewno zastosowane zostaną turbosprężarki ze zmienną geometrią zaworu dolotowego do sprężarki, natomiast same turbiny i sprężarki będą wykonane z materiałów ceramicznych i spiekowych jak mniemam, także ich bezładność będzie minimalna a odporność termiczna gigantyczna. Pozostaje jedna bardzo ważna rzecz do rozwiązania. Jak wiemy, w wysokowydajnych silnikach turbodoładowanych, czynnikiem limitującym jest wydajność chłodnicy powietrza doładowywanego. Z dwóch powodów: po pierwsze nawet z prostego równania stanu Clapeyrona możemy prosto wyliczyć, że obniżenie temperatury powietrza doładowywanego o 2 stopnie C skutkuje o kilka procent skuteczniejszym wypełnieniem powietrzem komór spalania, oraz ich wydajniejszą wentylację pomiędzy suwami z resztek spalin. Po drugie ma znaczny wpływ na trwałość samej jednostki napędowej poprzez obniżenie temperatury jej pracy. I to uważam będzie wyzwanie, gdyż dzisiaj przekrój czołowy bolidu w znacznym stopniu limitują układy wlotów powietrza do chłodnic. Przy nowych silnikach, ze względu na ich znaczne obciążenia terminczne + (jak mniemam turbosprężarki także będą posiadały płaszcz przepływu cieczy chłodzącej jak te np. z Porsche Turbo generacji 997) także zredukowanie powierzchni chłodnic nie wchodzi raczej w grę. A dodatkowo, trzeba będzie gdzieś umieścić wydajny (sporych rozmiarów) intercooler. To zmusi konstruktorów do totalnych zmian konstrukcyjnych kadłuba i modelowania aerodynamiki takie nadwozia "od zera". Nie wiem jak będą wyglądały przepisy w tej kwestii, ale oprócz tych wszystkich systemów odzyskiwania energii kinetycznej, istnieje potencjalnie inne skuteczne źródło krótkotrwałego podniesienia mocy jednostki napędowej, poprzez natrysk na intercooler niewielkich ilości lotnej (szybko odparowującej cieczy) np. metanolu, co spowoduje krótkotrwałe, acz znaczne zwiększenie skuteczności działania intercoolera. Natrysk wody na intercooler jest dozwolony w autach serii WRC. Pozdrawiam!

avatar
Polon84

11.12.2010 15:09

0

92. beltzaboob "Elementarz..." no własnie elementarnym błędem jest wprowadzanie pojęcia mieszanki do definicji stopnia sprężania silnika. no ale... "Sprostowania tego typu mało wnoszą do dyskusji. Jakbym omawianie II Wojny musiał zaczynć od Mieszka I mniej więcej..." masz racje... mnie też już sie nie chce pisać:) pozdrawiam

avatar
Polon84

11.12.2010 01:23

0

Panowie silniki F1 będą wreszcie korzystać z układu twin turbo. Stopień sprężania silnika nie ma tu nic do rzeczy. Przepraszam ma, silniki turbodoładowane mają niższy niż atmosferyczne:)

avatar
Polon84

11.12.2010 01:17

0

79. witam -> Turbolader + Ladeluftkühler

avatar
Polon84

11.12.2010 00:40

0

74. Zgred Zen -> "Tak zgadza się, sprawdziłem ,TDi w 1989 roku zaczynało od 800bar..." Heh... myślisz że w '89 zaczęli od common rail'a od razu? Pierwsze silnik TDI (oznaczenia kodowe 1Z i AFN) zasilane z pompy serii Bosch VE posiadały ciśnienie wtrysku pilotującego rzędu 190 a zasadniczego 300 barów.

avatar
Polon84

11.12.2010 00:08

0

65. beltzaboob -> "Stopień sprężania w silnikach benzynowych jest stały, proporcjonalny do proporcji mieszanki, a ta raczej jest stała niezależnie od pojemności." heh... a w silnikach diesla jest zmienny? Jaką mieszankę masz na myśli? Stopień sprężania jest wielkością charakteryzującą silnik podczas obrotu wału "na sucho" bez paliwa. "Co mi po wielkiej mocy, kiedy zakres osiągania max momentu jest za krótki i dfo tego przy kosmicznych obrotach. 1200 km w brabhamie z jednostką doładowaną BMW było słabsze, niż ok 950 uzyskiwanej w tym czasie przez konkurencje. Elastyczność i kultura pracy i duży zakres obr. w jakich uzyskiwany jest max moment są ważniejsze niż nagłe zrywanie asfaltu przy 16000obr." Bzdury. W F1 jest właśnie odwrotnie. Liczy się tylko ten bardzo niewielki zakres obrotów odpowiadający mocy maksymalnej oddawanej przez silnik. To w zakresie konstruktorów skrzyń biegów jest zaprojektowanie takiej przekładni z odpowiednim sterowaniem elektronicznym, aby silnik pracował w czasie wyścigu TYLKO i WYŁĄCZNIE w tym zakresie.

avatar
Polon84

10.12.2010 22:37

0

63. Zgred Zen -> układ wysokiego ciśnienia w silnikach TDI Audi ostatniej generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi pracuje z ciśnieniem roboczym paliwa 2,000 barów (ok. 29,000 psi)

avatar
Polon84

10.12.2010 20:52

0

59. Trzelpy -> po części masz rację, ale widlaste silniki wolnossące to zbędne kilogramy żelastwa (tzn. głównie stopów wanadu i tytanu) jak i paliwa na pokładzie. Masa minimalna silników na pewno zostanie zmniejszona, także w tej kwestii korzyści są bezdyskusyjne. Nie mówiąc już o obniżeniu środka ciężkości bolidu.

avatar
Polon84

10.12.2010 20:44

0

Żeby na forum traktującym o F1 wiedza techniczna użytkowników była tak marna?? To będą silniki wykorzystujące wtrysk bezpośredni paliwa do cylindra pod ciśnieniem 500 barów (dzisiejsze silniki diesla mają ciśnienie wtrysku rzędu 2000 barów więc to żadne osiągnięcie). Silniki będą korzystać z układu twin turbo. Przy dzisiejszych technologiach to będzie bardzo duży krok naprzód. Zostaną zredukowane masa oraz wymiary układu napędowego, który przy tej samej mocy będzie posiadał zdecydowanie wyższy moment obrotowy i będzie wymagał znacznie mniej paliwa na pokładzie bolidu.

avatar
Polon84

28.07.2009 00:19

0

3. mikus: porównaj zdanie które napisałeś, z wersją jaką proponuje słownik języka polskiego pwn. Jak już to zrobisz, i stwierdzisz, że poprawna polszczyzna wymaga tylko poświęcenia tych paru sekund przemyślenia nad napisanym zdaniem, wtedy stwierdzisz, że dziedzina którą komentujesz jest dla Twojego umysłu niedostępna. Skoro nie potrafisz napisać jednego zadania, to jak możesz potrafić zrozumieć aerodynamikę przedniego skrzydła bolidu, złożonego z ok. 45 polimerów węglowo-epoksydowych, albo ustawienie pneumatycznego rozrządu.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu