Bridgestone po GP Włoch
Jun Matsuzaki – szef inżynierów Bridgestone wypowiedział się na temat opon po Grand Prix Włoch„Dziś trudnością było podjecie dobrej decyzji o najlepszym momencie do zmiany opon z deszczowych na przejściowe, niski pakiet aerodynamiczny przygotowany na ten wyścig nie pomagał w jeździe w deszczu. Osiągi dwóch rodzajów opon były dobre, widzieliśmy dobre strategie dwóch kierowców BMW i Fernando Alonso, ukończyli wyścig na punktowanych pozycjach. Dwóch kierowców próbowało opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię, ale było za wczesanie, aby przyniosło to jakieś korzyści – było za mokro.”
komentarze
1. tomek83f
Szkoda że nie ma dwoch dostawcow opon np Bridgestone i Micheline byloby ciekawiej
2. sk0k
tak, szkoda ze miszlę wycofało sie z dostarczania opon dla F1 :/
3. batic
Kazdy Żyd swoj towar chwali....
4. mpkaras
A ja uważam, że dobrze się dzieje, że jest tylko 1 dostawca ogumienia. Dlaczego? A no, dlatego, że to pobudza inwencję zespołów w dobór strategii, a ponadto bardziej unifikuję serial F1.
5. pz0
mpkaras - ale czy w F1 chodzi o unifikację?. Zawsze F1 szczyciła się że jest poligonem doświadczalnym, motorem rozwoju. chcesz unifikacji to oglądaj np. Renault 3,5 - tam jest unifikacja. Wszyscy śmigają w bolidach Dallara.
6. walerus
dobra guma nie jest zła....
7. Angulo
A ciekawe dlaczego wycofali Micheliny? Bo Renault na nich było nie do pokonania?
8. hotshots
mpkaras (Host: *.zep.com.pl)
i dobrze mówisz - nie cuda z gumy róznych firm (prezerwatywy chocby), a "przyrządy' które je uzywają są ważne. Teraz liczy się bolid i kierowca + pitstopy ....reszta to marudzenie
9. mario547
Do redakcji portalu. Dlaczego nie zamieszczacie strategii doboru opon? Dawniej zamieszcaliscie takie informacje nawet jeśli wyścig był w całości suchy. Dlatego dziwi mnie dlaczego teraz gdy dobór opon i rozkład pit stopów zdecydował o losach wyścigu takich rzeczy nie piszecie. Bardzo mnie to interesuje zwłaszcz że 2 hazardzistów w końcówce założyło suche opony. Jestem ciekaw kto tak zaryzykował?
10. mario547
GP Włoch – strategie doboru opon
Scuderia Toro Rosso
Sebastian Vettel : deszczowe – deszczowe – przejściowe
Sebastien Bourdais: deszczowe – deszczowe – przejściowe
Vodafone McLaren Mercedes
Heikki Kovalainen: deszczowe – deszczowe – przejściowe
Lewis Hamilton: deszczowe – deszczowe – przejściowe
BMW Sauber F1 Team
Robert Kubica: deszczowe – przejściowe
Nick Heidfeld : deszczowe – przejściowe
ING Renault F1 Team
Fernando Alonso: deszczowe – przejściowe
Nelson Piruet Jr: deszczowe – przejściowe
Scuderia Ferrari Marlboro
Felipe Massa : deszczowe – deszczowe – przejściowe
Kimi Raikkonen: deszczowe – deszczowe – przejściowe
Red Bull Racing
Mark Webber: deszczowe – deszczowe – przejściowe
David Coulthard: deszczowe – deszczowe – przejściowe
Panasonic Toyota Racing
Timo Glock: deszczowe – deszczowe – przejściowe
Jarno Trulli: deszczowe – deszczowe – przejściowe
AT&T Williams
Kazuki Nakajima: deszczowe – przejściowe
Nico Rosberg: deszczowe – deszczowe – przejściowe
Honda Racing F1 Team
Jenson Button: deszczowe – deszczowe – przejściowe
Rubens Barrichello: deszczowe – przejściowe – średnie
Force India Formula One Team
Adrian Sutil: deszczowe – deszczowe – przejściowe – średnie
Giancarlo Fisichella: deszczowe – nie ukończył
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz