komentarze
  • 4. kempa007
    • 2008-08-25 14:03:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tylko, ze w przeszlosci za wolna jazde po torze kierowcy byli dosc drastycznie karani :-)

  • 5. pz0
    • 2008-08-25 14:15:28
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    to było w kwalifikacjach nie w wolnym treningu

  • 6. Piotr_slu
    • 2008-08-25 14:23:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Cały sekret z oponami tkwi w mieszance powietrza pompowanej do opony. Nie ma na to regulaminu i tu jest wielkie pole do popisu. kto zna sie na fizyce to zaskoczy o co chodzi

  • 7. capricornus
    • 2008-08-25 14:26:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    być może stopniowe rozgrzewanie opon zmniejsza ich podatność na tzw. "graining"

  • 8. pz0
    • 2008-08-25 14:28:49
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Piotr_slu chyba jakiś regulamin na to jest, bo wątpię żeby można było w oponę wtłoczyć mieszankę np. wodoru i tlenu.

  • 9. Seba86
    • 2008-08-25 14:31:18
    • *.bsk.vectranet.pl

    Ciekawe jak to się będzie miało do zmiany rodzaju opon w następnym sezonie.

  • 10. hot dog
    • 2008-08-25 15:35:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pz0 Regulamin mowi tylko o tym co tloczymy a nie w jakich proporcjach wiec to moze byc sekret. Poza tym zagadzm sie z Toba w kwestii wykorzystania dziur w regulaminie skoro nie zabarania on takich przejazdow to dlaczego maja byc karani....Byc moze jest cos w powolnym a nie gewaltownym rozgrzewaniu ogumienia...
    @Kempa007 a czy w przeszlosci regulamin regulowal ta kwestie czy moze kary byla nakaldane pomimo braku stosownego zapisu w regulaminie ???

  • 11. giekaesiak38
    • 2008-08-25 16:09:36
    • *.bel.vectranet.pl

    Jedno jest pewne- Inżynierowie Renault coś wymyślili co być może nie jest fair, ale jest zgodne z regulaminem

  • 12. darecky3
    • 2008-08-25 16:16:03
    • *.range86-142.btcentralplus.com

    popieram w 100%, regulamin jest po to aby go przestrzegac, jesli nie ma wykroczen, to nie ma zadnego "nie fair" lecz jest dozwolone. Kogo glowka pracuje tego profit. popieram

  • 13. walerus
    • 2008-08-25 16:20:25
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    no to opony są jak słonie!

  • 14. atomic
    • 2008-08-25 16:56:46
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    czy wy panowie oglądacie studio przed GP ? jeżeli nie to zacznijcie . ojciec roberta wyjasnił o co chodzi z mieszanką w oponach.

  • 15. hot dog
    • 2008-08-25 16:59:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no atomic skoro sla Ciebie wyznacznikiem i encyklopedia wiedzy jest studio Polsatu i jego wspanialy prowadzacy (Pan Z..) to ja szczerze Gratuluje!!!

  • 16. Krzysztof-n
    • 2008-08-25 17:35:39
    • *.177.136.25.eturbo.pl

    co za bzdury ....
    Niepotrzebne szukanie sensacji tam gdzie jej nie ma. Jeśli to jest ten " złoty środek " to dlaczego ALO nie awansował do Q3 ? Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury. Może sprawdzali taką teorię ale ani trochę ona nie wypaliła, więc jak to się mówi w slangu podwórkowym: Ciach Bajera ....

  • 17. giekaesiak38
    • 2008-08-25 17:41:45
    • *.bel.vectranet.pl

    ja dalej myślę że inżynierzy renault coś wymyślili, a że im nie wypaliło to już ich problem

  • 18. Budyn_F1
    • 2008-08-25 18:01:32
    • *.199.253.213

    renault do niczego sie nie nadaje nawet do sprawdzenia opon moze alonso jeszcze JESZCZE ale ten piguet do niczego

  • 19. Korba
    • 2008-08-25 18:45:16
    • *.77.classcom.pl

    kurde fachowcy od siedmiu boleści...związek wody i tlenu raczej dupnei wpuścić do opony,bo to chyba woda? a ponadto (do innego "znafcy") w oponach jest jakis inny zwariowany gaz i tez to jest jakos regulowane przepisami.mieszanke powietrza masz w czaszce

  • 20. Korba
    • 2008-08-25 18:45:44
    • *.77.classcom.pl

    kurde,tak sie wkurzylem,ze mi sie rypie związek wodoru i tlenu*

  • 21. renault f1
    • 2008-08-25 18:48:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie ma to jak opony Michelin .

  • 22. baranq
    • 2008-08-25 18:51:51
    • *.tvkdiana.pl

    Karba bystrzaku :) nie kazdy zwiazek wodoku i tlenu to woda :)... np w rakietach nosnych wodor jest paliwem i spala sie w.. tlenie ;)
    panowie nie szukajmuy dziury w calym a ten caly niemicki magazyn to dla mnie szwabski sportowy "fakt" albo super ekspres :)

  • 23. giekaesiak38
    • 2008-08-25 19:29:56
    • *.bel.vectranet.pl

    renault jest do niczego a zwłaszcza ich szef flawio briatore ale to trochę dziwne skoro wykręcali czasy na poziomie 2 min.według mnie coś kombinowali.
    I jeszcze jedno:Budyn_F1 piqet nie jest taki słaby tylko jego samochód jest taki słaby skoro nawet Alonso nie potrafi nim wygrywać

  • 24. quick B
    • 2008-08-25 20:17:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A czemu ktos miałby im tego zabraniać?

  • 25. hot dog
    • 2008-08-25 20:23:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-08-25 19:29:56 giekaesiak38
    BRIATORE mozan nie lubic mozna mu zazdroscic ale Dwoch mistrzow sie dorobil;-)Co do porownania Piqueta i Alonso obecnie roznica powoli sie zaciera ale w pewnym (i utzymujacym sie jakis czas) momencie byla to 1 sec tak wiec przepasc.

  • 26. giekaesiak38
    • 2008-08-25 20:45:30
    • *.bel.vectranet.pl

    nie mówię że piqet jest lepszy od Alonso tylko że piqet jest dobry ale hamuje go renault

  • 27. darecky3
    • 2008-08-25 21:31:09
    • *.range86-142.btcentralplus.com

    jak by nie mowic to renault ciagle go hamowal (wg samego Alonso), pokazal klase w szczytowej formie swojej i teamu. Teraz to nie tylko spadek formy w teamie lecz kierowcy to rowniez dotyczy. Duch walki i temperament pozostal ale koncentracji to ten koles ostatnio nie ma, pech tez sie zdarza. Sprawia ostatnio wrazenie zestresowanego czlowieka ale sam sobie jest winien

  • 28. leo_
    • 2008-08-25 21:45:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hot dog i atomic-ojciec Kubicy rzeczywiście mówił o mieszankach różnych gazów , które można stosować dowolnie-tu ograniczeń praktycznie nie ma. Z tego co zrozumiałem, chodzi między innymi o to, że taki azot na przykład ma inną lepkość, gęstość, no i inną masę cząsteczkową niż na przykład hel (mniejsze różnice są w stosunku do powietrza, które przecież składa się głównie właśnie z azotu). Różne masy cząsteczkowe gazów, to różne ciężary gazów - z prawa Avogadro wynika że 22, 4 L gazu w warunkach normalnych zawiera 1 mol cząsteczek, to jeśli cząsteczka jednego gazu jest lżejsza od drugiego, to dana objętość tego jednego gazu mniej waży niż ta sama objętość tego drugiego gazu. Tak więc wydaje się, że w zależności od tego, jaki gaz lub jakie gazy się zastosuje w oponach, to ciśnienie w oponach będzie różnie się zachowywało (czytaj zmieniało) w zależności od czasu i temperatury. To wyjaśnienie wydaje mi się dość logiczne. Natomiast taka niejako pamięć opon , poprze takie powiedzmy ich kondycjonowanie przed użytkowaniem, to dość dziwna sprawa. Ale może coś w tym jest. Nie wykluczone również, że Renault po prostu testuje różne mieszanki gazów do opon w określonych warunkach. I może rzeczywiście takie kondycjonowanie opon jest lepsze ( a może to dopiero testują) przy mniejszych prędkościach. Ale oczywiście tekst opisujący to zagadnienie może też być głupią kaczką dziennikarską, i tyle. A propos mieszanki wodoru i tlenu, o której ktoś wcześniej wspomniał- to mieszanina wybuchowa, więc oczywiście trudno by było ją zastosować do nabijania opon ( bez opłakanych skutków), czy czegokolwiek innego. A to, że podstawowy związek wodoru i tlenu to po prostu woda , to też prawda, z tym , że ona powstanie między innymi właśnie po zajściu reakcji wybuchowej - gwałtownej reakcji spalania - pomiędzy wyżej wspomnianym wodorem i tlenem. Ale myślę, że tam w zespołach jakiś chemików mają, którzy wiedzą, że zastosowanie mieszaniny tlenu i wodoru byłoby po prostu niebezpieczne. To rozumie się samo przez się , i tu chyba przepisy tego typu spraw nie regulują. Myślę też , że być może właśnie BMW kwesti stosowanych gazów w oponach jeszcze nie rozwiązało. Stąd między innymi mogą wynikać problemy z niekontrolowanie zmieniającymi się ciśnieniami w oponach w trakcie długich przejazdów. Piszę między innymi, bo dodatkową rzeczą związaną z tym problemem może być konstrukcja samochodu, myślę że zawieszenie, która to konstrukcja w przypadku BMW może nie być dopracowana pod kątem kontrolowania ciśnień w oponach. Czy powyższe wywody są słuszne czy nie , to nie wiem, ale dzielę się nimi, bo chyba po to jest takie forum jak to.

  • 29. hot dog
    • 2008-08-25 22:07:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-08-25 21:45:20 leo_ Tak slyszalem co mowil Kubica Senior na tan temat. W stosunku do postu atomica nie chodzilo mi o ta koknretna wypowiedz ale o wielkie zdziwienie tym, ze nie ogladamy studia Polsatu;-)Wracajac do Twojego postu-wydaje mi sie ze Inzynierowie Renault doszli do wniosku, ze naturalne rozgrznie opon moze miec wplyw na ich zywotnosc oraz ogolna kondycje czy tak jest ???zapewne przekonamy sie w najblizszych GP. Respect za Twoj post. pozdrowienia

  • 30. obi216
    • 2008-08-25 23:00:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Akurat skład mieszanki gazów w oponach , było bardzo pilnie strzeżoną tajemnicą w stajni Ferrari. ...Tajemnicą , którąż to swego czasu bardzo chciał poznać McLaren...... Czy poznał ?..Nie wiem !....I na ile jest to prawdą - też nie ! .... Być może - tak jak pisze @leo_ - była to tylko kaczka dziennikarska... Osobiście wydaje mi się , że chyba coś w tym jest :-)

  • 31. dziarmol@biss
    • 2008-08-26 09:17:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A najlepsza na kaca jest mieszanka powietrza z materaca

  • 32. giekaesiak38
    • 2008-08-26 10:16:51
    • *.bel.vectranet.pl

    też myślę że coś w tym BYŁO ale inżynierom renault pomysł nie wypalił. I dobrze!

  • 33. walerus
    • 2008-08-26 10:51:39
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ciśnienie wzrosło i Nakajima uderzył....

  • 34. pz0
    • 2008-08-26 12:21:33
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ten tlen z wodorem podałem tylko jako paranoiczny przykład. wiadomo że tego nikt kto skończył przedszkole nie zastosuje, lecz wydaje mi się że musi być coś w przepisach o gazach dopuszczonych do stosowania w oponach, chociażby o ich palności czy toksyczności.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo