Kolejne testy nowych zasad podczas neutralizacji
Podczas dzisiejszej sesji treningowej na torze Silverstone odbędą się kolejne testy nowych zasad podczas neutralizacji.We Francji sprawdzano system który wyglądał następująco: po zakończeniu sesji treningowej kierowcy otrzymali wiadomość o wyjeździe na tor samochodu bezpieczeństwa i w ciągu 5 sekund musieli na nią odpowiedzieć naciskając odpowiedni przycisk.
Jednak kierowcy nie byli zadowoleni ze zmian nazywając nowe zasady zbyt skomplikowanymi.
Robert Kubica twierdził, że kierowca poprzez naciśnięcie przycisku choćby odrobinę później zyska przewagę nad innymi zawodnikami.
Czy zostaną wprowadzone nowe zmiany? A może zespoły będą testować rozwiązanie z Francji? O tym poinformujemy w późniejszym terminie.
komentarze
1. Angulo
Po co komplikować sobie życie takimi głupotami? Jeśli zdarzy się wypadek, to niech kierowcy jadą tym samym tempem, w tych samych odstępach.
2. kisiel81
Najgorsze zawsze jest szukanie tych najlepszych rozwiązań...a życie pokazuje że jak się nie kombinuje to rozwiązania same się znajdują.
Czym dłużej będą rozkminiać co i jak tym większe bagno będzie powstawało.
3. pz0
Angulo, ale jak to zrobić?
4. stormfly
@Angulo: czasem jakiś pojazd musi wjechać na tor by usunąć uszkodzony bolid i dobrym moment jest wtedy gdy kolumna akurat minie miejsce wypadku
5. dracool
Niech zrobią automatycznie aktywowane poprzez radio ograniczenie prędkości, wtedy nikt nie miałby podstaw do krytykowania zasad. Podobnie podczas przekraczania granicy Pit Lane powinno załączać się takie ograniczenie. Kierowca miałby mniej spraw na głowie oraz uniknięto by bezsensownego karania przejazdem przez boksy. Pewnie głównym powodem braku takiego rozwiązania są kary pieniężne nakładane na kierowców podczas treningów. Kwoty śmieszne lecz zawsze na plus dla Berniego...
6. pgolebiow
ale pięknie massa rozwalił bolid na oleju z bolidu alonso
7. pz0
dracool i reszta, tego NIE WOLNO zrobić automatycznie, przyciśnięciem przycisku np przez stewarda z zewnątrz. Kierowca przez cały czas musi mieć pełną kontrolę nad bolidem. To kierowca ma decydować o prędkości, hamowaniu, obrotach silnika. Przy jeździe na granicy ryzyka nie wolno tego robić z zewnątrz. Co będzie gdy masz uślizg na jakiejś sekwencji, musisz dodać nieco gazu aby wyjść cało a nagle ktoś z boku bez twojej wiedzy zdejmuje ci obroty?. Ciągle widzę jedno rozwiązanie - powrót do starych przepisów, to było najbezpieczniejsze.
8. hho
No to może powinien być wysyłany sygnał jednocześnie do wszystkich kierowców i oni mieliby np. 5 sek, żeby włączyć prędkość Pit Lane?
A tak a'propos - jakie były stare przepisy?
9. pz0
hho przecież to właśnie teraz testują z dokładnie tymi 5 sek i kierowcom się nie podoba. Stare przepisy, a normalnie, boksy otwarte.
10. rooffi
no oni tylko komplikują na takie coś napewno zgodzą sie najgorsze zespoły
11. hho
pz0 OK, jasne :-)
Ale moim zdaniem, to byłoby ciekawe. Wytrzymać te 4,9 sek., żeby wcisnąć guzik później niż gość przed Tobą...
12. pz0
Ja tam jestem konserwatywny. Odkąd pamiętam w F1 na okrągło były zmiany. Ale teraz jest ich jakoś trochę więcej.
13. obi216
I czemu to ma w zasadzie służyć ?!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz