Co nowego zespoły przywiozły do Meksyku?
Przyjazd na tor im. Braci Rodriguez znacząco wyhamował tegoroczną bitwę rozwojową. Najciekawsze aktualizacje dostarczył McLaren, który w końcu pojawił się z nową podłogą.Po tym, jak w USA większość zespołów wprowadziło swoje ostatnie, duże pakiety poprawek, nie należy się nastawiać na spore ulepszenia w samej końcówce sezonu. Potwierdził to już wczorajszy raport FIA odnoszący się do poprawek przygotowanych na rundę w Meksyku. Te w większości są związane z wymaganiami dotyczącymi chłodzenia na obiekcie położonym 2285 metrów nad poziomem morza.
Aż pięć ekip nie zdecydowało się na żadne zmiany w swoich bolidach. Z aktualizacji stricte rozwojowych wyróżnia się jedynie długo wyczekiwana podłoga McLarena. Pomarańczowi ostatnią taką modyfikację wprowadzili bowiem w Miami. Podobny zabieg przeprowadziła także Visa RB.
Red Bull
Pod kątem unikalnych wymagań meksykańskiego obiektu Byki wprowadziły dwie korekty. Powiększyły bowiem wloty chłodzące na osłonie silnika i otwory kanałów hamulcowych.
Ferrari
Scuderia przygotowała dodatkowe, potężnych rozmiarów żaluzje chłodzące, które już w czwartek były przedmiotem dużego zainteresowania w padoku.
La tapa motor del Ferrari con las branquias abiertas para tener mejor refrigeración pic.twitter.com/l44lB4TMaC
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) October 24, 2024
McLaren
Jak ujawnił w Teksasie Neil Houldey, liderzy mistrzostw świata nie chcieli zbytnio ryzykować z wprowadzeniem nowej podłogi, stąd też pojawiła się ona dopiero w Meksyku. Oprócz tego pod kątem lepszego chłodzenia na tutejszym torze dopasowano osłonę silnika oraz panele znajdujące się w tym obszarze.
First pics of the new McLaren floor for Mexico. According to the FIA submission, the floor design has been heavily revised, with geometric changes in all areas, resulting in an increase of aerodynamic load across all conditions. #AMuS #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/MGP4VPbLVp
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) October 25, 2024
Williams
Brytyjczycy również wprowadzili dwie korekty związane stricte z charakterystyką meksykańskiego owalu. W celu osiągnięcia właściwego docisku zoptymalizowali krawędź beam winga, a ze względu na lepsze chłodzenie przygotowali większe otwory na osłonie silnika.
Visa RB
Włosi - podobnie jak McLaren - przygotowali spore zmiany w podłodze, włączając w to także modyfikacje znajdujących się pod nią płotków. Korekty w osłonie silnika oraz żaluzjach chłodzących są natomiast związane z wymaganiami Autodromo Hermanos Rodriguez.
Mercedes, Aston Martin, Alpine, Stake Sauber, Haas
Z raportu FIA wynika, że te pięć ekip nie przygotowało żadnych nowości aerodynamicznych na meksykańskie zawody. Warto jednak nadmienić, że w samochodzie Lance'a Strolla pojawiła się nowa, kompletna skrzynia biegów.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz