komentarze
  • 1. kamil1423
    • 2008-06-05 13:35:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    popieram kierowcow!!

  • 2. jan55
    • 2008-06-05 13:36:43
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    jak zwykle ferrari bedzie z przodu przez to bo w swoichgarażach bedą mieli zamiast koców kaloryferyalob termofory grzewcze inikt tego im nie zabroni póki nie wykorzysta tego inny team

  • 3. mationF1
    • 2008-06-05 14:10:55
    • *.ipv.net.pl

    po pierwsze źle sie stało że michelin odpuściło bo bridgstone teraz ma monopol i robi co chce.Nie podoba sie sie to.po drugie to kierowcy powinni decydować czym chcą jeździć i czy potrzeba im tych kocy czy też nie. Bridgstone nie postępuje fer!!

  • 4. Maniek 81
    • 2008-06-05 14:32:49
    • *.swidnica.mm.pl

    mationF1@ : Racja racja dobrze byłoby gdyby do stawki dołączył jeszcze choć jeden dostawca opon ponieważ teraz mamy modelowy przykład monopolu:( A to niestety nie wpływa dobrze na rozwój tego jakże ważnego elementu bolidu.Michelin come back!!!!

  • 5. Seba86
    • 2008-06-05 14:33:42
    • *.bsk.vectranet.pl

    Mam pytanie. Czy ktoś może przybliżyć nam kulisy odejścia michelin z F1? W końcu poza Ferrari jeździły na nich wszystkie pozostałe zespoły z czołówki. Nawet japońska Honda.

  • 6. czes
    • 2008-06-05 14:35:59
    • *.g-net.pl

    Liczy sie kasa, Bridgestone bedzie moglo wprowadzic nowy produkt i sie chwalic, ze bez kocy na ich oponach tez mozna jezdzic. A tu kierowcy nagle im chca zabrac to co juz zrobili.

  • 7. grzesiek1870
    • 2008-06-05 14:38:27
    • *.adsl.inetia.pl

    Nie wszystkie jeździły na Michelinkach oprócz Ferrari -

  • 8. Voight
    • 2008-06-05 14:51:52
    • *.ssp.dialog.net.pl

    z czołówki napisał.

  • 9. grzesiek1870
    • 2008-06-05 15:09:00
    • *.adsl.inetia.pl

    Ale w MotoGP michelinki nie odpuszczają ;) Walczą z Bridgestone i nawet niezle im to wychodzi. Wreszcie wziali się do roboty, bo w tamtym sezonie to klapa, a teraz na suchych warunkach to rowny z rownym :) Bo w oponach typu wet to sa jeszcze z tylu...

  • 10. coboss
    • 2008-06-05 15:36:24
    • *.cyberlex.pl

    A moze jednak bedzie fajnie ;] Kubia czy Raikonen nie mieli takich pretensji jak Rosberg ;]

  • 11. rooffi
    • 2008-06-05 15:54:17
    • *.gprs.plus.pl

    no będzie fajnie ale miejsze prędkośći

  • 12. FUNIOF1
    • 2008-06-05 16:00:38
    • Blokada
    • *.elk.mm.pl

    Może byc ciekawie bez tych koców ponieważ czołówka moze byc bardzo wyrównana.Bedzie bardzo ciekawy nastepny sezon juz niemoge sie doczekac!

  • 13. walerus
    • 2008-06-05 16:10:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Bez koców proszę - ja jeżdzę bez koców i jest dobrze - wiadomo z początku powoli..... no ale albo ktoś jest elastyczny i się dopasuje - albo proszę do lamusa...

  • 14. ZbyBo
    • 2008-06-05 17:12:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ja myślę, że to najlepsze co można teraz zrobić, by poprawić jakość widowiska. Będzie więcej wyprzedzania i nawet kierowcy z czołówki będą czasem musieli ustąpić. Jeżeli nie będą przy tym usiłować czegoś udowodnić i blokować szybszych (bo na rozgrzanych oponach) zawodników, to będzie bezpiecznie.

  • 15. ja2
    • 2008-06-05 17:34:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No nie wiem jak byłoby lepiej. Ale wydaje mi się, że gdyby te koce grzewcze na opony zostały. No, ale zobaczymy. Chociaż może ta decyzja jest trafna. No przekonamy się w sezonie 2009.

  • 16. dziarmol@biss
    • 2008-06-05 18:40:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-06-05 14:33:42 Seba86-powód odejścia michelina jest trochę niejasny ale z tego co pamiętam chodziło o to że FIA podjęła decyzję o jednym dostawcy opon na sezon 07. Tak więc michelin w ramach protestu na taką decyzję sam zrezygnował z dostarczania opon(a za kulisami pewnie chodziło o kasiorę dla prominentów FIA której firma michelin nie chciała płacic) oficjalna wersja brzmiała tak że jeśli będzie jeden dostawca nie będzie konkurencji(czytaj postępu) poz.

  • 17. masabitumiczna
    • 2008-06-05 19:59:40
    • *.net.pulawy.pl

    z dostawcami opon chodziło o ograniczanie kosztów rozwoju dwóch firm, miliony szły na rozwój opon dla 22 samochodów oficjalnie chyba o to chodziło

  • 18. koffers
    • 2008-06-05 21:16:47
    • *.249.6.130

    Michelin nie jedną nieczystą akcję ma na sumieniu w sportach motorowych i nie tęsknię za nimi specjalnie. Uważam również, że żaden z nas nie jest w stanie skomentować decyzji Bridgestona w sprawie koców. Zrozumiałbym oburzenie, jeśli wszyscy kierowcy zaczęliby narzekać, ale z tego co mi wiadomo tak nie jest. Z tym monopolem to też przesada, przecież jeśli Bridgestone poważnie da ciała to mamy jeszcze paru producentów (Michelin, Goodyear/Dunlop, Pirelli, Continental..) Gdzie jest napisane, że do końca świata Japończycy będą zaopatrywać F1 w ogumienie?

  • 19. dziarmol@biss
    • 2008-06-05 21:24:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-06-05 19:59:40 masabitumiczna-Masz w zupełności rację z jednym zastrzeżeniem f1 to poligon doświadczalny w motoryzacji i takie ograniczenia (wykluczenie de facto michelin z f1) nie wpływają za bardzo na innowacyjne rozwiązania (michelin ma tradycje opona radialna)a japońce co?

  • 20. jan555
    • 2008-06-06 00:23:41
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    dziarmol@biss faktycznie micheliny sie wycofały na sezon 07 same ale to od własnie tego sezonu miał byc jeden dostawca opon choidzło oficjalnie o szybki rozwój opon a nieoficjalnie o ferrari, micheliny wycofały sie same ale juz było wiadomo ze one opuszczą f1, micheliny były dłuzej w f1 bo od sezonu bodajze 1977 a bridgestone pojawiły sie w latach 90 i to dlatego ze wykupił firestoone i nie zdziwie sie jak niedługo wprowadzą nowy silnik taki samdla wszystkich

  • 21. jan555
    • 2008-06-06 00:24:35
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    własnie tego sezonu =08

  • 22. arcykarol
    • 2008-06-06 07:21:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    i będzie nieciekawie

  • 23. FuBu
    • 2008-06-06 13:11:03
    • *.mcon.pl

    Witam. Według mnie wycofanie koców to plus dla F1. Zyskają Ci kierowcy którzy będą w stanie szybciej te opony rozgrzać do odpowiedniej temp. i co za tym idzie będzie więcej możliwości wyprzedzania nawet na torach gdzie jest to praktycznie niemożliwe. Po wycofaniu TC tez narzekano że będzie więcej wypadków, ale jak widzimy w tym sezonie to od umiejętności KIEROWCY w większym stopniu zależy jego pozycja na mecie :P Przykład choćby Haidfelda który ma duże problemy z rozgrzaniem opon pomimo koców i 0 problemów Roberta w tym temacie. Dzięki tym zmianom mamy tak emocjonujący sezon.

  • 24. jan5555
    • 2008-06-06 18:16:42
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    FuBu ale heidfled jezdzi po prostu jak sezon temu, kierowcy ferrari takze nie zbyt dobrze radzą sobie bez TC ale i tak są wysoko ale faktycznie mimo wielkiej przewagi ferrari hamilton i kubica depczą im po piętach, ale i tak pewnie kierowca ferrari bedzie MS więc niewiele sie zmieni oprócz tego ze faktycznie jest więcej kolizji, całkowicie zimne opony to podobno o 3 cm mniejszy przeswit więc iskry spod bolidów obroty i uszkodzenia na tarkach bedą bardzo częste, co z tego ze szybki kierowca pozostający na torze wyprzedzi takiego który juz był na zmianie opon i taka strategia bedzie powodować ze kierowcy bedą jezdzić na1 pitstop bo zjazd to juz nie bedzie strata 30sekund tylko 30+30 przez bardzo wolne tempo po zmianie opon, okrązenia kwalifikacyjne bedą wolniejsze sam wyscig takze i maluch racer dogania f1 (zmiana pojemności silników 1s+1s ujednolicenie opon na bridgestony + 2s bo zimne opony+2s bo gorsze aero od następnego sezonu) FuBu mówisz tak bo myslisz ze kubica zostanie MŚ jak znikną koce jakjestem fanem f1 i nie chce kolejnego spowolnienia bolidów co sie dzieje od sezonu 2004

  • 25. FuBu
    • 2008-06-06 21:39:05
    • *.mcon.pl

    @jan5555 Nie jestem prorokiem ale Robert ma szanse na mistrza taką jak 3 pozostali kierowcy, bo według mnie tylko ta 4 w tym sezonie bedzie sie liczyła w walce. Poz tym zauważyć należy że od przyszłego sezonu kierowcy będą się ścigać na slikach, już teraz testowane są pakiety aerodynamiczne na przyszły sezon /a raczej odchudzanie bolidów od takich pakietów/ Według mnie nowe opony oferować będą znacznie większą przyczepność /to pewne/ także rozgrzanie ich do odpowiedniej temp. nie powinno stanowić dużego problemu. A Ci kierowcy którzy rozgrzeją opony szybciej niż rywale zyskają cenne ułamki sekund /przykład Heidfelda który ma z tym problemy pokazuje tylko że są kierowcy którzy radzą sobie z tym problemem lepiej a niektórzy gorzej/ Dodatkowo zyskać bądź stracić pozycje będzie można na starcie jeżeli na okrążeniu formującym jeżeli słabo rozgrzeje się opony. Warunki będą takie same dla każdego team-u ale to ponownie od umiejętności kierowcy /jazda bez TC/ decydować będzie się pozycja na mecie. Przez co dla widza takie GP będą bardziej emocjonujące. Zobacz jakie emocje towarzyszą obecnym wyścigom GP po wyłączeniu TC :P Co do jazdy na jeden pit-stop wątpie :D przejechanie tylu kółek z pełnym bakiem spowoduje szybszą degradacje slików.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo