Co nowego zespoły przywiozły do Włoch?
Sporo nowości aerodynamicznych pojawiło się na Monzy. Jest to oczywiście spowodowane jej wyjątkową charakterystyką, jednakże nie zabrakło też poprawek stricte rozwojowych, które dostarczyło m.in. Ferrari.Włoskie połączenie długich prostych z wolnymi zakrętami od zawsze wymusza na zespołach korzystanie z pakietów o najmniejszym możliwym oporze aerodynamicznym. Nic zatem dziwnego, że lista poprawek zgłoszonych do FIA w głównej mierze opiera się na aktualizacjach pod tym kątem.
Godny odnotowania jest fakt, iż każdy team dostarczył jakąś nowość. Największe poprawki przygotowali gospodarze tutejszego obiektu, czyli Ferrari i Visa RB. W przypadku obu Scuderii można znaleźć ulepszenia nie tylko związane z charakterystyką obiektu, lecz także poprawą wydajności bolidu. To samo dotyczy m.in. Saubera.
Red Bull
Mistrzowie świata przycięli płaty zarówno przedniego, jak i tylnego skrzydła, aby zmniejszyć opór aerodynamiczny. Należy także podkreślić, że podczas włoskiego weekendu dalej będą kontynuować swoje eksperymenty - zapoczątkowane w Zandvoort - z różnymi wersjami podłogi.
Mercedes
Niemiecki team zgłosił dwie poprawki dotyczące tylnego skrzydła, którego zmienił się kąt nachylenia i zmniejszono cięciwę jego klapy. Ma to naturalnie zaowocować mniejszym oporem aero.
Ferrari
W przypadku Scuderii potwierdziły się przedweekendowe doniesienia Formu1a.uno o drugim dużym, tegorocznym pakiecie poprawek. Pod kątem czystej wydajności SF-24 zmieniła pozycję kamery umieszczonej na nosie, zastosowała mniejsze wsporniki lusterek i przywiozła nową podłogę, do której właściwie dopasowano dyfuzor oraz osłonę silnika.
Jeśli chodzi o zmiany typowo pod charakterystykę Monzy, tutaj pojawiły się identyczne modyfikacje jak w przypadku Red Bulla. Ferrari przygotowało przednie oraz tylne skrzydło o mniejszym oporze aerodynamicznym.
Ecco il nuovo fondo della Ferrari a Monza, rivisto in tante aree.
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) August 29, 2024
Specifica completamente nuova, non come in Ungheria. Le novità sono tante, di più nell’articolo#F1 #Formu1a https://t.co/I7hVUrTXOv pic.twitter.com/vTZivxaIg2
McLaren
Ekipa z Woking dopasowała pod wymagania włoskiego toru kanały hamulcowe oraz przednie skrzydło. Aby natomiast poprawić efektywność aerodynamiczną samochodu, zmieniła nieco kształt sidepodów.
Massive cut on McLaren front wing for #ItalianGP 🧐#F1 #F1Tech pic.twitter.com/2a9VbMeDB9
— Rosario Giuliana (@RosarioGiuliana) August 29, 2024
Aston Martin
Zieloni wprowadzili trzy zmiany mające zapewnić mniejszy docisk. Zaszły one w przednim i tylnym skrzydle, a także beam wingu.
Alpine
Francuzi zgłosili tylko jedną korektę. Mowa o przeprofilowanym o płacie przedniego skrzydła.
Williams
Ekipa Jamesa Vowlesa wprowadziła podobne poprawki do Astona Martina z tą różnicą, iż w przednim skrzydle doszło do modyfikacji bocznych końcówek, a nie samego płata.
Visa RB
Drugi włoski przedstawiciel zgłosił również wiele ulepszeń i większość z nich odpowiada za mniejszy opór aero. Chodzi tutaj o zmiany w lusterkach, przednim i tylnym skrzydle, beam wingu i podłodze. Korekta dotycząca poprawy przepływu powietrza zaszła zaś w owiewkach znajdujących się przy systemie HALO.
Stake Sauber
Szwajcarska ekipa zgłosiła dwie nowości związane z charakterystyką Monzy (przednie i tylne skrzydło) i dwie z poprawą wydajności samochodu C44. Pod tym kątem przeprojektowała przednią część podłogi oraz zmodyfikowała projekt ścianki bocznej dyfuzora.
Haas
Zespół Ayao Komatsu przygotował na włoskie zawody przednie skrzydło z mniejszym dociskiem i przeprojektowane zawieszenie.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz