Haug: Będzie więcej wypadków
Szef działu sportu Mercedes-Benz Norbert Haug przewiduje, że w nadchodzący weekend w Monte Carlo zobaczymy wiele wypadków i neutralizacji, zarówno w wyścigu, jak i na treningach."Mam nadzieję, że nikt nie odniesie kontuzji, ale musimy spodziewać się wielu wyjazdów samochodu bezpieczeństwa"- powiedział w rozmowie z niemieckim Bildem.
"Przed wprowadzeniem elektronicznych pomocy mieliśmy przerwy co dziesięć minut. Dlatego też spodziewam się, że wraz z obowiązującym zakazem, wypadki będą jeszcze częstsze."
Z Niemcem zgadza się Mistrz Świata z 1982 roku, Keke Rosberg. Fin uważa, że pozbawione elektroniki dzisiejsze samochody będą jeszcze trudniejsze w prowadzeniu, niż te którymi sam się ścigał.
"Teraz jest mniejszy margines błędu. Mieliśmy dłuższą drogę hamowania i większe opony, dzisiejsze samochody trudniej kontrolować."
komentarze
1. grzesiek1870
Nie no odkryli ameryke!!!
2. grzesiek1870
ale mi tu nowosc ;)
3. koomar
no to wymyslil to co wszyscy wiedza juz od poczatku sezonu. Robert wierzymy w ciebie
4. Patryksg
po co mi kod do bmw sauber team?
5. sandacz303
hahaha, zgadzam sie z grzeskiem xD
6. franek737
Żwbyś sie gupio pytal,a co do wypadków to nic nowego nie odkryli.
7. Voight
Ja jakoś nie przepadam za rosbergiem. mistrz świata co prawda ale nie zapominajmy w jakich okolicznościach. no fakt, że news niesamowity no ale co mają powiedzieć?
8. benno
Do tego trzeba dodac ze spodziewamy sie deszczu , takze bedzie dramatycznie. Bedzie sukcesem jak 10 bolidow dojedzie
9. piotrek74
to trzeba przyznawać punkty karne za spowodowanie kolizji i odbierać licencję to będą jeździć rozważniej ,,,
10. quick B
W tamtym roku sam wyścig obył sie bez zamieszania. Ale nie zazdroszcze tym którzy bedą mieli nie przyjemnosć bezposredniego spotkania na torze z Culthardem i Nakajima.
11. Dagmara_W
wierze w umiejętności Roberta Kubicy.. BMW do boju!! pokażcie wole walki.. już się nie moge doczekać... oby nie było wiele kolizji , nie zawsze się to dobrze kończyło.. niech Robertowi Monako przyniesie szczęscie:)
12. Yoozeck
@piotrek74 Też tak uważam. Powinni konsekwentniej podchodzić do sprawców wypadków. Szczególnie w takich sytuacjach gdy kierowca jedzie na punktowanej pozycji, a tu mu w"tyłek: wjeżdża jakiś tam dubler :(.
13. jakub_l
Rozbijac sie beda tylko bolidy środka stawki. Początek odskoczy szybko. Prognozy mówią o deszczu. Zatem może się wiele tam dziać. Okaże się kto jest dobrym kierowcą.
14. kacperboss
Nie no spece z nich jak nie wiem... Jak oni na to wpadli?? :|
15. Voight
wtedy to juz w ogóle nie byloby wyprzedzania. im mniej przepisow tym lepiej
16. wikdan
jak się lepiej znacie to wsiadajcie w bryki
17. Maniek 81
@piotrek74: a nie wydaje ci się że gdyby weszły jakieś przepisy odnośnie przyznawania punktów karnych za spowodowanie kolizji itd. większość kierowców(szczególnie ci ze słabszymi bolidami) przestałoby walczyć???
18. arcykarol
będzie jeden wielki wypadek
19. Mickey
@ piotrek74: Jak wprowadzą punkty karne, to zaczynam robić zakłady ile punktów na minusie będzie miał Coulthard na koniec sezonu :P No cóż... Lata lecą i refleks już nie ten... A tak na serio to Voight ma świętą rację, im mniej przepisów tym lepiej. Na braku TC wyścigi na pewno nie stracą, tak samo pewnie na wprowadzeniu slick'ów i zniesieniu podgrzewaczy opon...
20. piotrek74
TO miał być żart!!!! a tak poważnie mogli by karać surowiej za incydenty podczas SC . Sory że tak długo z odpowiedzią ale coś mi padło ..
21. quick B
Cos mi sie wydaje że jak bedzie deszcz to moje genialne typowanie szlak jasny trafi i krew nagła zaleje. Przy deszczu mało kto ukończy jak będzie sucho to wiekszosc ukończy.
22. walerus
strach się bać!!!
23. Marti
Tę "perłę w kalendarzu Formuły 1" ze względu bezpieczeństwa dawno temu powinno było zastąpić inne Grand Prix. Wątpię jednak, aby w najbliższej przyszłości wyrzucono z kalendarza ten wyścig (za bardzo prestiżowy, za dużo kasy przynosi księstwu:-) ).
24. Voight
Monaco to chyba najbezpieczniejszy tor w kalendarzu. Co prawda zabił sie tam bandini ale to przez bolid a nie tor. Ktoś chyba też zginął przed Casino
25. Maniek 81
Mam nadzieję że GP Monaco DŁŁŁŁŁŁŁŁUGO nie zniknie z kalendarza (oby nigdy) bo pomimo że jest to wolny tor to jest niewątpliwie jednym z najciekawszych w całym sezonie.A bez TC robi się jeszcze ciekawiej.
26. Marti
Voight - raczej nie masz racji. Generalnie tory uliczne są bardziej niebezpieczne od "zwykłych" torów i to jest raczej bezsprzeczne. Chyba nie powiesz, że Monako jest bezpieczniejsze od toru Sakhir, który jest z 10 razy szerszy od toru w Monte Carlo.
27. walerus
piękny mecz - oby wyścig dostarczył też tylu emocji!
28. pionek16-80
to w czym jedni widzą niebezpieczeństwo dla innych jest wyzwaniem. Marti dobrze że ty nie rządzisz w F1 bo gdyby tak było to kierowcy jeździliby po płycie lotniska (choć może wtedy Polska uzyskałaby prawo organizacji GP np. GP Okęcie;)
29. Voight
tylko powiedz mi jakie prędkości są w Monaco. To, że średnio połowa stawki zalicza dzwona w bandę nie świadczy, że tor jest niebezpieczny, tylko że jest trudny. Bo te stłuczki maja miejsce przy niewielkich prędkościach.
30. jan55
Marti pomyślał byś trochę, jak strzeli komuś opona w monaco to się zsunie bo barierze i cała siła rozproszy sie nawet jesli bolid bedzie jechał po niej 200m, a patrz cos się dzieje jak w takim gp hiszpanii kovalinnenowi strzeliła opona, przedewszystkim wyjazdy SC spowodowane są drobnymi kraksami wynikające z szerokości toru
31. jan55
po prostu monaco nie wybacza kierowcą błędów
32. jan55
kierowcom
33. Kazik
Ano nie wybacza.Taki wyścig jak w Monaco nigdy nie powinien zniknąć z kalendarza i naprawdę można nazwać go "perłą w kalendarzu formuły 1".Ten tor zweryfikuje umiejętności kierowców w najbliższą niedzielę.
34. Marti
@ pionek16-80 - bez obaw, aż takich ambicji/aspiracji nie mam :-). Oczywiście, że GP Monako jest "perłą" w kalendarzu, jest to bardzo specyficzny wyścig ze względu na układ toru oraz jego charakterystykę. Cała otoczka, która towarzyszy temu wyścigowi też ma spore znaczenie. Oczywiście, że macie rację, pisząc, że ten tor nie wybacza żadnych błędów (dzisiaj też mieliśmy dowód - np. kierowcy Renault). W tej kwestii podzielam zdanie Mario Theissena, który tą monachijską "perłę" podsumował tak: "Gdyby spojrzeć na cztery czynniki, które tworzą Formułę 1, czyli sport, technologia, biznes i show, to Monako jest miejscem dla show oraz biznesu". I dopóki w Monako rządzi rodzina Grimaldi, dopóty ten cały "biznes" oraz "show" będą się tam corocznie odbywały :-).
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz