Pirelli na Silverstone przywiezie nową specyfikację ogumienia (akt.)
Wygląda na to, że od Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone zespoły będą musiały poradzić sobie ze zmianą specyfikacji ogumienia Pirelli.Jak dowiedział się serwis RacingNews365.com dostawca opon dla Formuły 1 szykuje nową specyfikację opon, która lepiej będzie znosiła coraz większe obciążenia generowane przez nowe bolidy.
Co roku zespoły przedstawiają producentowi projekcję spodziewanego wzrostu osiągów swoich bolidów, a firma Pirelli bierze je pod uwagę, projektując opony pod odpowiednie obciążenia.
W tym roku jednak projekcje ekip rozjechały się z rzeczywistością co dobitnie widać było po czasie okrążenia kwalifikacyjnego w Miami. W tym roku wynik 1:26.841 był o blisko dwie sekundy lepszy niż zeszło roczny, a to wiąże się już z wyraźnie zwiększonym obciążeniem ogumienia.
Wedle ustaleń RacingNews365 Pirelli szykuje wzmocnione opony na wyścig o GP Wielkiej Brytanii. Nie jest to przypadkowa lokalizacja, gdyż tor Silverstone był już wielokrotnie świadkiem problemów z ogumieniem, a jego szybkie łuki stanowią nie lada wyzwanie dla opon.
Wygląda więc na to, że Pirelli nieco wcześniej wdroży specyfikację opon na sezon 2024. Wedle doniesień nie ma obaw o wytrzymałość konstrukcji opon, ale FIA została już uprzedzona o zamiarach firmy Pirelli.
Taka zmiana wymagać będzie jednak ratyfikacji przez Światową Radę Sportów Motorowych, ale ma to być jedynie formalnością zważywszy, że w drugiej części sezonu pojawi się kilka torów, które stawiają przed oponami duże wyzwania. Oprócz Silverstone kierowcy odwiedzą między innymi Spa, Zandvoort, czy chociażby słynną Suzukę.
Aktualizacja
Wczorajsze doniesienia zostały szybko potwierdzone przez Międzynarodową Federację Samochodową oraz firmę Pirelli.
Mario Isola dodał, że zespoły będą miały okazję przetestować nową konstrukcję ogumienia już podczas GP Hiszpanii.
Zapytany o powody takiej zmiany w trakcie sezonu, inżynier odpierał: "Widzimy o ile większe osiągi mają bolidu z sezonu 2023 w stosunku do ubiegłorocznych w pierwszych wyścigach sezonu, a dzieje się tak ze względu na wyjątkowe tempo rozwoju jakie wykazują wszystkie zespoły."
"W Miami czas okrążenia kwalifikacyjnego był o dwie sekundy szybszy niż w zeszłym roku, ale podobny postęp był widziany podczas pozostałych wyścigów w tym roku."
"Symulacje Pirelli zawsze celowały nie tylko w dostarczanie produktu, ale również osiąganie celów jakie określili udziałowcy, jak również przewidywanie potencjalnych problemów i reagowanie na nie jak najszybciej."
"Nowa specyfikacja opon zawiera materiały, które już rozwinęliśmy pod kątem sezonu 2024, które sprawią, że opony będą bardziej odporne bez wpływu na inne techniczne parametry czy zachowanie na torze."
"Aby umożliwić wszystkim ekipom przetestowanie nowej konstrukcji w równych warunkach, Pirelli dostarczy dwa dodatkowe zestawy opon na bolid, które będzie można wykorzystać podczas pierwszego i drugiego treningu w Hiszpanii."
komentarze
1. Raptor Traktor
Oby był jakiś safety car na pierwszym okrążeniu. Chcę zobaczyć, jak Ocon i Albon ośmieszają te opony, jadąc cały dystans wyścigu na jednym komplecie i nie tracąc tempa.
2. Manik999
Silverstone zawsze katował opony, więc słuszna decyzja.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz