Mercedes stracił kolejnego pracownika działu silnikowego na rzecz Red Bulla
Zespół Red Bulla pozyskał do swojego nowego działu silnikowego kolejnego cennego pracownika bezpośrednio z Mercedesa - Phila Prew.Ekipa z Milton Keynes przed mariażem z Porsche rozbudowuje swój nowy dział silnikowy, aby rozpocząć w nim produkcję silników F1 na sezon 2026.
Ten ambitny cel realizuje między innymi podkupując wartościowy personel zespołu Mercedesa. Pomaga w tym bliska lokalizacja kampusu Red Bulla i działu silnikowego niemieckiego producenta, który mieści się zaledwie kilkanaście kilometrów dalej w Brixworth.
Przez ostatnie 12 miesięcy Red Bull ku dużej irytacji Mercedesa przyciągnął do siebie wielu pracowników z niemieckiej fabryki, a wśród nich znalazły się również znaczące nazwiska takie jak Ben Hodgkinson, który był głównym inżynierem ds. mechaniki w High Performance Powertrains Mercedesa.
Teraz okazał się, że do Milton Keynes przejdzie także Phil Prew, który ostatnio w dziale silnikowym Mercedesa pełnił rolę głównego inżyniera.
Żaden zespół nie wydał w tej sprawie oficjalnego komunikatu, ale można się spodziewać, że tak wysoko postawiony pracownik zanim przejdzie do nowego miejsca pracy będzie musiał przejść obowiązkową, wielomiesięczną odprawę.
Prew może pochwalić się bogatą karierą w F1. Wcześniej przez 25 lat pracował dla McLarena. Do Mercedesa dołączył w styczniu 2016 roku.
W Woking początkowo był inżynierem ds. dynamiki pojazdu, a potem awansował w strukturze grupy na inżyniera wyścigowego, starszego inżyniera wyścigowego i w końcu w 2013 roku do roli głównego inżyniera.
Kibice mogą kojarzyć Prew z jego współpracy z Lewisem Hamiltonem. W sezonie 2008, kiedy to Brytyjczyk sięgnął po swój pierwszy tytuł mistrzowski był on jego inżynierem wyścigowym, a wcześniej podobną rolę pełnił wspierając Davida Coultharda i Juana Pablo Montoyę.
komentarze
1. Jordan777
Czy Red Bull potrafi tylko przekupywać i oszukiwać ?! Najbardziej toksyczny zespół w F1 !
2. Krukkk
@1. Rozumiem, ze Ty zakonczyles edukacje w pierwszej szkole do ktorej uczeszczales a potem podjales lub podejmiesz prace u pierwszego pracodawcy i tam chcesz dopracowac emerytury?
3. hubos21
@2
Może jeszcze nie zaczął
4. deep_air
Gdyby była odwrotna sytuacja to Helmuty i Krystyny lamentowaliby wszem i wobec. A tak jest cacy i fajnie.
5. giovanni paolo
1. Robią w Mercedesie miejsce dla cudownych ambitnych młodych inżynierów i inżynierek ze szkoły samego Sira Hamiltona.
6. Mleko
@1 słaby troll, postaraj się bardziej następnym razem
7. Wizz89
Rozumiem, że Was w tych szkołach na które się powołujecie nauczyli właśnie takiego poziomu dyskusji? Proponuję zacząć od siebie a argumentów używać jedynie merytorycznych, znacząco podniesie to poziom tego forum. Co do samego transferu to niestety trudno wyciągnąć inne wnioski - RBR jako zespół z praktycznie nieograniczonym budżetem skupuje wszystko co najlepsze. Niektórym nie będzie to przeszkadzać a inni chcieliby by zespoły w sposób tak oczywisty nie przechwytywały pracowników a co ważniejsze informacji z konkurencji. Ciekawi mnie też dlaczego większość z Was (tak przynajmniej wynika z mojej obserwacji wypowiedzi) nie widzi problemu w takim skupowaniu ale w transferze na linii Mercedes --> FIA już tak. Pachnie mi tu duża hipokryzja drodzy Panowie. Chociaż nie jestem jego szczególnym fanem to podoba mi się wypowiedź Binotto w której jasno postuluje chęć samodzielnej pracy po stronie SF zamiast zagrywek w stylu polityki Mercedesa czy monopolu transferowego Byków.
8. Wizz89
Kolejna sprawa to administratorzy forum - naprawdę w czasie w którym właściciele sportu jak i same zespoły są tak zaangażowane w walkę z dyskryminacja, rasizmem i chamstwem w środowisku pozwalacie na takie komentarze i zachowania? Wstyd. Na takie coś nie powinno być ani odrobiny miejsca. Nie lubisz Hamiltona Verstappena czy chociażby wspomnianego już przeze mnie Binotto? A tu aż się wylewa od określeń powszechnie uważanych za obraźliwe a czasem wulgarne. Pierwszy ban na otrzeźwienie powinni otrzymać sami admini a następnie cały szereg forumowiczów. Najprawdopodobniej dorośli ludzie a zachowanie jak z rynsztoku...
9. hubos21
@8
Panie uczony pisze się z rynsztoka nie rynsztoku
10. BekowySzyderca
@8
Strona umiera, więc jakiekolwiek rozmowy, głównie pyskówki mają się dobrze na tym portalu. W końcu są kliknięcia ...
Na WM też z tym nic nie robiono, gdzie z permanentnych banów wracali trolle. Tamta strona również utrzymuje się przy życiu przez prostackie odzywki. Ultra padła i ich los podzielą kolejne dwie strony.
11. kempa007
8. Wizz89 a co w tym wątku jest takiego, ze trzeba komuś dać bana? Kurcze łatwo powiedzieć, ale my też nie czytamy wszystkich komentarzy z osobna, bo po prostu tak się nie da. A mówienie, że celowo godzimy się na to i cieszymy się z tego jest już co najmniej niepoważne... Fakt, ze czasem puszczamy komuś coś płazem, bo wiemy, że od lat udziela się w komentarzach, ale to się w końcu skończy i znowu będzie płacz...
12. hubertusss
@1 to jest normlane. Idziesz tam gdzie ci więcej płacą.
13. Krukkk
@7. Szanowny Panie.
W zwiazkau z tym, ze swojego komentarza nr 7 nie skierowales do konkretnego uzytkownika pozwole sobie wyjasnic Ci, ze komentarze od 2 do 6 nic nie mowia o wyksztalceniu autorow tych komentarzy.
Korzystajac z okazji wyjasnie, ze moj komentarz nr 2 nie mial na celu weryfikowac stopnia wyksztalcenia Sznownego Kolegi Jordan777, tylko mial uswiadomic Go, ze tak jak ambitni uczniowie uczeszczaja do roznych szkol w celu nabycia jak najlepszego wyksztalcenia, tak i inzynierowie podejmuja rozne wyzwania zawodowe by spelnic sie zawodowo, napotkac nowe wyzwania, albo po prostu wiecej zarobic na tym, w co wkladaja cale swoje serce.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz