komentarze
  • 1. Layton
    • 2022-05-06 05:08:52
    • *.podkarpacki.net

    Niebawem w F1 będzie można projektować tylko za pomocą ołówka i kartki papieru...

  • 2. Andrzej369
    • 2022-05-06 07:43:41
    • *.mt.pl

    @1 Przecież jest napisane, że spokojnie da radę za pomocą symulacji CFD w jakimś Ansysie czy czymś lepszym, tunel i tak zniknie bo drogi, a teraz zyski z niego są mniejsze

  • 3. FanForFun
    • 2022-05-06 09:14:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @2 Da się i ołówkiem i papierem jak napisał Layton. Da się też napędzać bolidy stopami jak w jaskiniowcach. Ale mamy 21 wiek i technologia rozwijana w F1 zawsze po jakimś czasie trafiała do zwykłych samochodów unowocześniając motoryzację. Blokowanie rozwoju technologii w F1 nie będzie służyło nikomu. Słabe zespoły dalej pozostaną słabe bo nie stać ich na zatrudnianie inżynierów takiej klasy jak Newey, a sam Newey też nie jest skłonny do przejścia do słabego zespołu. Przykładem jest tu choćby stajnia Strolla, który mając mnóstwo pieniędzy nie jest w stanie spowodować by jego bolidy były konkurencyjne z czołówką.

  • 4. hubertusss
    • 2022-05-06 13:20:41
    • *.146.138.224.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    To akurat interesowna i tendencyjna wypowiedź Newey a. Musza zbudować nowy tunel to lepiej żeby zakazali wszystkim oni zaoszczędzili by kasę. A tak będzie to poważny uszczerbek w walce na torze. Zwłaszcza w przyszłym roku gdzie Mercedes na pewno się wzmocni.

  • 5. Andrzej369
    • 2022-05-06 16:07:10
    • *.mt.pl

    @3 Tunel aero jest pomocą, a nie głównym narzędziem. Obecnie całe pakiety projektuje się w komputerze. W tunelu można co najwyżej porównać przełożenie symulacji do rzeczywistości. 10-15 lat temu to byłoby blokowanie technologii, ale teraz nie jest to konieczne, bo są lepsze rozwiązania i do tego znacznie tańsze.

  • 6. FanForFun
    • 2022-05-06 16:56:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @5 Obecnie nie ma lepszych rozwiązań od tunelu aerodynamicznego. Symulacje CFD jeszcze nie są tak doskonałe.

  • 7. Grellenort
    • 2022-05-06 18:13:46
    • *.146.104.82.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Ciekawe, jeszcze kilka lat temu Newey mówił że CFD nigdy nie będzie w stanie zastąpić tunelu.
    Generalnie Ansys i xFlow z roku na rok są coraz lepsze, ale wciąż nie osiągają tak dużej dokładności.
    Swoja drogą FIA dalej ogranicza czas pracy na CFD?

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo