Nowa dyrekcja wyścigu upraszcza kwestie związane z limitami toru
Nowy dyrektor wyścigów F1 Niels Wittich poinformował kierowców o uproszczonych wytycznych dotyczących limitów toru przed tegorocznym wyścigiem w Bahrajnie.Wittich szykuje się do swojego pierwszego weekendu wyścigowego w roli dyrektora wyścigów F1, którą będzie w tym roku współdzielił z Eduardo Freitasem, zgodnie z nową strukturą zarządzania wyścigami opracowaną przez FIA.
Dwaj doświadczeni dyrektorzy wyścigowi zasapią w tym roku Michaela Masiego, który stracił swoją posadę po skandalu z GP Abu Zabi.
Limity toru ustalone przed ubiegłorocznym wyścigiem w Bahrajnie od początku budziły spore kontrowersje i były źródłem wielu frustracji. Kierowcy zostali poinformowani, że ich czasy będą usuwane jeżeli wyjadą szeroko w zakręcie numer 4 podczas kwalifikacji, ale takie podejście nie było stosowane podczas wyścigu.
Podczas GP Bahrajnu obaj kierowcy Mercedesa otrzymali ostrzeżenia związane z wykraczaniem poza granice toru. Max Verstpapen z kolei podczas próby wyprzedzania Lewisa Hamiltona wyjechał za białe linie i zmuszony został do oddania pozycji, aby uniknąć poważniejszej kary.
W tym roku nowi dyrektorzy w teorii chcą uprościć instrukcje przekazywane kierowcom i nowe zasady chcą sprowadzić do tylko jednego punktu. Trzy paragrafy ubiegłorocznych wytycznych zastąpiono bowiem jednym zdaniem: "Zgodnie z Artykułem 33.3, białe linie definiują krawędź toru".
Artykuł 33.3 regulaminu sportowego F1 stanowi, że kierowcy "muszą starać się za wszelką cenę korzystać przez cały czas z toru i nie mogą opuszczać go bez ważnego powodu."
Oraz, że manewry "będą uznawane za wyjechanie poza tor jeżeli żadna część bolidu nie będzie miała z nim kontaktu. Aby uniknąć wszelkich wątpliwości, każda biała linia definiująca krawędź toru jest postrzegana jako część toru, ale tarki już nie."
Na ile takie postawienie sprawy pozwoli uniknąć kontrowersji przekonamy się już podczas najbliższego weekendu.
FIA przed piątkowymi treningami potwierdziła również strefy DRS na torze Sakhir. Podobnie jak w zeszłym roku także i w tym będą one zlokalizowane w aż trzech miejscach.
Pierwsza między 3 a 4 zakrętem, druga między 10 i 11, a trzecia na głównej prostej startowej.
komentarze
1. ekwador15
zarabiają po 20 tysięcy euro miesięcznie, a fani f1 od dawna to mówią. po co na każdym torze ustalać to pod dane zakręty, od lat to mówie i wielu fanów tutaj rownież, biala linia to limit toru i tyle. a nie te pajacowanie, ze jeden zakret mozna wyjechac, na innym nie. w koncu poszli po rozum do glowy, za grube pensje w euro mysleli nad tym tyle lat xd
2. sismondi
Masi zwolniony po skandali ? Po jakim skandalu przecież wszystko było ok ?
3. Krukkk
@1. Dokladnie! Nie moze byc tlumaczenia, ze optymalna linia wyscigowa bolidow Mercedsa nie koresponduje z charakterystyka toru i np Lewis moze wyjezdzac poza biala linie, bo akurat taki tor lotu opracowali w symulatorze.
To samo tyczy sie Mistrza Verstappena, ma prawo atakowac albo bronic pozycji, ale pomiedzy bialymi liniami.
4. Ksys
Ale zeby tyle lat trwalo dojscie do tego, ze linie oznaczajace limity toru to sa limity toru? Fascynujace...
5. Andrzej369
@4 No wiesz - Masi.
Choć jak oglądałem stary onboard chyba z 2003 to ładnie wtedy korzystali z tarek oraz pobocza
6. Davien 78
Genialne....
7. TomPo
@4
Jesli zbyt szybko rozwiazujesz problemy (nawet oczywiste) to wiekszosc czasu siedzisz bezczynnie, a wtedy ciezko przekonac kogos jak bardzo zajety i zarobiony jestes, wiec musisz duzo zarabiac.
A jak nawet nad rzecz oczywista pracujesz przez rok, no to takich spraw prowadzonych rownolegle nagromadzi ci sie setki - i patrz jaki wazny, niezbedny i zapracwany jestes - podwyzka sie nalezy :)
8. giovanni paolo
Będą cyrki, obecne bolidy trzymają się toru znacznie gorzej, utrzymać się w tym zakręcie będzie jeszcze ciężej. Lada moment dowiemy się jak traktowani są poszczególni kierowcy.
9. xandi_F1
@Kruk
Idź teraz Maxowi wytlumacz, że w Brazylii i Arabii podczas walki wyganiał poza tor.
10. Krukkk
@ Xandi. Po co mam to robic? Przeciez to byla "legalna wywozka" :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz