komentarze
  • 1. berko
    • 2022-03-11 22:02:29
    • *.centertel.pl

    Pomijając fakt komu się kibicuje, a komu nie, trzeba przyznać, że konstrukcja Mercedesa budzi respekt. To jak upakowali graty pod tą skorupą jest niesamowite. Czapki z głów.

  • 2. I_am_speed
    • 2022-03-11 23:03:55
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @1
    Prawda i przyznaje to przy całej mojej niechęci do tego zespołu ;) To naprawdę imponujące, już sam pomysł jest imponujący. Ale tak szczerze mówiąc, odkładając sprawy techniczne na bok, to w ogóle nie podoba mi się ten bolid wizualnie, trochę jakby go ktoś siekierą porąbał po bokach, tak nienaturalnie to wygląda, może kwestia przyzwyczajenia bo to coś zupełnie nowego i oczywiście kwestia gustu, a z tym to wiadomo jak jest ;)

  • 3. Bruce
    • 2022-03-11 23:05:37
    • *.toya.net.pl

    Trochę słabo, że przedstawiciel F1 zdradza technologię z jakiej korzysta zespół. Nie jest to coś co rywale mogliby odgadnąć po zdjęciach, a teraz wiedzą z kim się kontaktować, aby zrobić to samo. Nawet jak Mercedes ma podpisaną umowę na wyłączność, to przez firmy zewnętrzne można dotrzeć do konceptu i dopracować go z kimś innym

  • 4. ekwador15
    • 2022-03-12 00:53:38
    • *.legionowodom.pl

    ile oni przez lata tego wymyślili. od podwójnego dyfuzora w 2009 roku, po system DAS a teraz to. kosmos. taki zespół moze wygrywac latami i nie mozna mowic że to jest nudne. inni niech zaczną teraz coś. gdzie ten genialny Adrian Newey? od 2014 nie moze zbudować dobrego auta. gdyby nie ogromny progres Hondy i zmiana przepisow w 2021, ktore uderzyli w koncepcje mercedesa, wygranych nie byloby tak wiele a ponadto nie udało sie wywalczyć korony wsrod konstruktorów

  • 5. Krukkk
    • 2022-03-12 08:12:23
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @4. Dziecinko Droga. Jedynym asem w rekawie Mercedesa jest silnik, a tego wlasnie brakowalo przez lata Neweyowi.
    Ledwo skladak RB16B zblizyl sie osiagami do W12 a Wy juz mieliscie pelne gacie ze strachu i na poczatku sezonu opowiadaliscie bajki, ze juz po sezone :D

  • 6. I_am_speed
    • 2022-03-12 09:35:41
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @4
    O czym ty mówisz? Newey choćby stawał na głowie to RB nie byłoby szybsze od Merca ze względu na deficyt mocy... Zobacz, że RB w erze hybrydowej zawsze było w czołówce, a dysponowali, delikatnie mówiąc, wątpliwej jakości silnikiem Renault. I to jest właśnie zasługa Neweya i inżynierów, potrafią nadrabiać niedobór mocy rozwiązaniami aerodynamiczny. Silnik Hondy w zeszłym roku nadal nie był tak mocny jak Mercedesa.
    Zmiany przepisów, które uderzyły w Merca? Czekaj, mówisz zapewne o zmianach w obszarze podłogi, o których na początku w Mercedesie twierdzili, że im się przysłużą... Dopiero jak się okazało, że nie to zmienili narrację i byli wielce pokrzywdzeni, do tego stopnia że podobno poza zwolnieniem Masiego po sezonie żądali również zwolnienia dyrektora technicznego FIA Tombazisa, który klepnął te zmiany przed sezonem...
    Mercedes myślał przed sezonem, że ma zagwarantowane kolejne podwójne mistrzostwo, bo przecież jak to tak ktoś będzie próbował w ogóle się do nich zbliżyć skoro zaraz rewolucja techniczna, a RB zaczęło to skutecznie wykorzystywać i żadne zmiany techniczne, FIA czy cokolwiek innego co nie podoba się Wolffowi nie było temu winne.

  • 7. hubertusss
    • 2022-03-12 09:40:13
    • *.17.172.2

    @4 podwójny dyfuzor serio wymyślił Mercedes?
    Co do systemu chłodzenia to najprawdopodobniej wykorzystują efekt Venturiego. Tylko tak da się schłodzić szybko duże masy powietrza. Zjawisko znane motocyklistom z zamrażaniem gaźników

  • 8. Tom66
    • 2022-03-12 21:08:53
    • *.centertel.pl

    ekwador15 ----to dlatego F1 się rozwija. Technologia musi być rozwijana.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo