WYNIKI Bahrajn [ 10 marca 2022 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:33.902 | 103 |
2 | C.Sainz | Ferrari | 1:34.259 | 52 |
3 | C.Leclerc | Ferrari | 1:34.531 | 64 |
4 | L.Stroll | Aston Martin | 1:34.736 | 50 |
5 | A.Albon | Williams | 1:35.070 | 104 |
6 | L.Norris | McLaren | 1:35.356 | 50 |
7 | V.Bottas | Alfa Romeo | 1:35.495 | 66 |
8 | S.Vettel | Aston Martin | 1:35.706 | 39 |
9 | G.Russell | Mercedes | 1:35.946 | 60 |
10 | S.Perez | Red Bull | 1:35.977 | 138 |
11 | L.Hamilton | Mercedes | 1:36.365 | 62 |
12 | F.Alonso | Alpine | 1:36.745 | 24 |
13 | E.Ocon | Alpine | 1:36.768 | 42 |
14 | G.Zhou | Alfa Romeo | 1:37.164 | 54 |
15 | P.Fittipaldi | Haas | 1:37.422 | 47 |
Gasly najszybszy po pierwszym dniu testów w Bahrajnie
Pierwszy dzień przedsezonowych testów F1 na torze w Bahrajnie dobiegł końca, a najlepszym czasem po ośmiu godzinach pracy na torze mógł pochwalić się Pierre Gasly z AlphaTauri.Francuz w ostatniej godzinie dzisiejszych zmagań wyjechał na tor na miękkiej mieszance opon oznaczonej jako C4 i poprawił poranny wynik Charlesa Leclerca, uzyskany na oponie C3.
Firma Pirelli do Bahrajnu dostarczyła każdej z ekip po 30 kompletów gładkich opon plus dwa prototypowe zestawy mające na celu sprawdzenie jakości ogumienia z zapasowej, tureckiej fabryki producenta.
Na drugim miejscu pierwszy dzień zmagań w Bahrajnie zakończył Carlos Sainz z Ferrari. Hiszpan po południu przejął kokpit F1-75 i na swoim najszybszym okrążeniu wykręciła czas 1:34,359, niespełna 0,2 sekundy lepszy niż rano uczynił to jego zespołowy partner.
W odróżnieniu do porannej sesji, po południu na torze znalazło się 10 ekip. Do testujących dołączył bowiem mający spore opóźnienie spowodowane problemami z transportem sprzętu, zespół Haasa. Jeszcze rano wydawało się, że amerykański zespół otrzyma rekompensatę i będzie mógł w niedzielę rano pozostać na torze i samotnie odrobić stracony dzisiaj czas, ale ostatecznie taką możliwość zablokowali mu rywale. Testy F1 definitywnie zakończą się więc już w sobotę, ale ekipa Haasa w ramach rekompensaty będzie mogła dłużej pozostawać na torze przez wszystkie trzy dni testów.
Sesja testowa w Bahrajnie rozpoczyna się godzinie 10:00 czasu lokalnego i kończy o godzinie 19:00, a to oznacza, że przed blisko dwie godziny kierowcy jeżdżą przy sztucznym oświetleniu. Na torze Sakhir nie stanowi to jednak problemu, gdyż jest to nowoczesny obiekt wyposażony w stosowną instalację, która pozwala nawet rozgrywać wyścigi po zmroku. Warunki na torze w takich warunkach ulegają jednak dużej zmianie. Rozgrzany słońcem asfalt nagle traci swoją temperaturę. Często także przy takim ochłodzeniu wzmaga się wiatr, z którym dzisiaj kierowcy musieli sobie radzić.
Czwarty czas dnia przypadł w udziale Lance'owi Strollowi z Astona Martina. Kanadyjczyk po południu przejął stery od AMR22 od Sebastiana Vettela, ale niezbyt dobrze rozpoczął swoje próby. W jego aucie już na początku sesji urwała się kratownica z czujnikami ciśnienia. Zalegające na torze metalowe części zmusiły obsługę toru do przerwania sesji czerwoną flagą. Druga i ostatnia przerwa w zajęciach miała miejsce w samej końcówce sesji, gdy Sergio Perez prawdopodobnie na niedogrzanych oponach zbyt mocno wcisnął gaz na wyjściu z jednego z zakrętów i niefortunnie utknął w pułapce żwirowej.
Niewielka ilość przerw nie oznacza to jednak, że wszyscy mogą być zadowoleni z przebiegu dnia. Rano problemy dotknęły ekipę Alfa Romeo. Guanyu Zhou stracił około godziny po tym jak jego bolid zatrzymał się na końcu alei serwisowej. Valtteri Bottas po południu był w stanie nadrobić trochę czasu, pokonując 66 okrążeń i kończąc dzień z siódmym czasem.
Nieco więcej problemów spotkało dzisiaj ekipę McLarena, która rano musiał na szybko zmieniać ustawienia bolidu po tym jak Daniel Ricciardo poinformował ją, że źle się czuje. Jego obowiązki przejął więc Lando Norris. Później ekipa miała problemy z układem hamulcowym, a po południu doszły do tego problemy z chłodzeniem.
Ostatecznie Brytyjczyk zakończył sesję z szóstym wynikiem i najmniejszą liczbą okrążeń spośród kierowców, którzy na torze spędzili cały dzień. Jego McLaren zaliczył tylko 50 okrążeń.
Tuż przed nim w tabeli wyników wylądował Alex Albon, który również miał dzisiaj problemy techniczne, ale łącznie zdołał pokonać przeszło sto okrążeń toru, więc Williams nie może aż tak narzekać.
Problemy z chłodnicami dotknęły również Red Bulla. Wspomniany wyżej Sergio Perez pokonał łącznie 138 okrążeń, na najlepszym uzyskując 10. wynik. Tuż przed nim znaleźli się George Russell (Mercedes) oraz Sebastian Vettel (Aston Martin), który rano był trzeci.
Za kierowcą Red Bulla uplasował się z kolei Lewis Hamilton, który W13 jeździł po torze w pierwszej części dnia. Brytyjczyk pokonał 62 okrążenia, wyprzedzając zawodników Alpine. Francuski zespół rano reprezentował Esteban Ocon, a po południu Fernando Alonso. I to właśnie dwukrotny mistrz świata miał mniej szczęścia po tym jak w jego aucie pojawiły się problemy z jednostką napędową przez co pokonał tylko 24 okrążenia.
W tabeli wyników za kierowcami Alpine znaleźli się Guanyu Zhour (Alfa Romeo) oraz Pietro Fittipaldi, który w Hasie otrzymał szansę tymczasowego zastąpienia Nikity Mazepina. Amerykański zespół potwierdził już, że docelowo na miejsce rosyjskiego zawodnika zatrudnił swojego byłego kierowcę Kevina Magnussena.
Zespoły w różnym stopniu testowały dzisiaj poprawki swoich nowych rozwiązań. Rano największe emocje wzbudził na padoku projekt bocznych wlotów powietrza Mercedesa. Większość ekip ponownie jednak miała problemy z podskakiwaniem swoich bolidów na prostych. Widać to było wyraźnie na przykładzie konstrukcji Mercedesa, Ferrari czy AlphaTauri, które dzisiaj było najszybsze.
Ekipa Mercedesa oprócz nowych "sidepodów" przywiozła do Bahrajnu nowe przednie skrzydło, które zapewne nie spodoba się Red Bullowi, gdyż wyraźnie widać, że jego górne płaty mocno uginają się przy wyższych prędkościach.
Don't let RB see this flexiwing. 😅 pic.twitter.com/woSi2xiJIm
— Ky (@FiftyBucksVT) March 10, 2022
Testy w Bahrajnie będą kontynuowane jutro, a ekipy Red Bulla i McLarena zapowiedziały już, że to właśnie w tych dniach będą wdrażać swoje najnowsze poprawki, które mają być widoczne gołym okiem.
Zdjęcia:
komentarze
1. plmno
Russell na co drugim okrążeniu blokował koło w zakręcie 10 i wyjeżdżał poza tor, a pod koniec prostej startowej bolid trząsł się jak galareta. Ciekawe jak sobie z tym poradzą
2. hubos21
@1
Zrobią 3 bolid
3. Harman1997
Mercedes znow zdominuje 5 lat w f1 szkoda bo kazdy chyba chce ogladac walke.
Dziwi tylko fakt ze na 10 ekip tylko jedna ma kompetentnych inżynierów
4. Jakusa
Wydaje się, że Mercedes zaczął testy w Bahrajnie, bo przywiózł prawdziwy bolid dopiero tutaj. Teraz zmaga się z tym z czym zmagali się wszyscy na początku czyli z podskakiwaniem, oby przekombinowali i byli 3 dni w plecy za innymi, może to ich spowolni na początku sezonu, bo wiadomo, że po Spa będą bezkonkurencyjni.
5. GP2Engine
@4
"bo wiadomo, że po Spa będą konkurencyjni"
Wiadomo?
Może tak było w poprzednich sezonach, ale czy tak musi być w tym sezonie? Zobaczymy.
6. Davien 78
A ,,geniusz" Newey nic? Kurde 2 tygodnie temu wszystki pismaki się rozpływały na przedłużonymi wlotami. A tak naprawdę mają autko jak 8 pozostałych ekip. Oj trzeba dziadka Neweya wysłać na emeryturę i brać Massiego. On lepsze wyniki dla RB robi.
7. giovanni paolo
6. Tak, masz rację, jesteś bardzo mądry.
8. berko
Ohoho, to przednie skrzydło Mercedesa to już przecinka, jakby było z plasteliny. Aczkolwiek, po to są testy żeby takie rozwiązania testować.
9. Gumek73
@8
Swoją drogą, to ciekawe dlaczego FIA tak pobłaża Mercedesowi z tym przednim skrzydłem ?
10. mirek8423
@8 A ty myślisz że oni tego nie widzą? Weź ze się chłopie ogarnij, widocznie jest to legalne. Pamiętaj że to są testy i jeżdżą z czym chcą i jak chcą. Jak myślisz, jeździli by z czym nie zgodnym po tylko żeby sobie pojeździć?
11. mirek8423
@9 A nawet jak nie jest to legalne to tracą dzień testowy, jak myslisz? A moj post wyżej też miał być do @9
12. Gumek73
@11
Ruchome elementy aerodynamiczne nie są legalne.
O tym wiedzą wszyscy.
Mercedes nie traci dnia testowego, bo właśnie z niewiadomego powodu, conajmniej od zeszłego roku, FIA jakoś nie chce zobaczyć tego co widać z kamery.
Kazali przeprojektować w zeszłym roku redbullowi i nie tylko, tylne skrzydlo choć pozytywnie przechodziło testy, a jakoś to przednie Mercedesa ich nie zaciekawiło.
Dlaczego ??
13. Glorafindel
12. Gumek73
Ruchome emelenty aero nie są legalne?
Gdzie byłeś jak tylne skrzydło RB w zeszłym sezonie trzepotało w każdą stronę i FIA nic z tym nie robiła?
Tylne skrzydło RB właśnie nie przeszło testów. Dlatego musieli przeprojektować. Gdyby przeszło tak jak kłamiesz, nie musieli by tego robić. Oczywiste.
I trudno aby FIA interesowała się przednim skrzydłem Merca skoro wszyscy wszystko widzieli z kamer, a nikt nie potrafił oficjalnie złożyć skargi do FIA bo nie potrafił nikt powiedzieć co tam w tym przednim skrzydle było nie tak. Albo składasz skargę i potrafisz udowodnić to że coś jest nie tak, tak jak to zrobił Merc z tylnym skrzydłem RBa, albo beczysz w mediach że ktoś oszukuje ale nie masz na to dowodów.
14. Gumek73
@13
Tylne skrzydlo RBR było jak najbardziej legalne i oczywiście że przeszło testy.
Musieli je przeprojektować i nie tylko oni, po zaostrzeniu przepisów w trakcie sezonu.
Naprawdę nie pamiętasz, czy nie chcesz pamiętać ?
15. I_am_speed
@14
Nie wchodź w nim w jakąkolwiek dyskusje, typ jest albo totalnie odklejony i żyje w innej rzeczywistości albo jest zwyczajnym trollem. Zaraz zacznie rzucać wyzwiskami w Twoją stronę, już to przerabiałem ;)
16. Gumek73
@15.
Masz rację.
Dzisiaj kolejny dzień testów i lepiej skupić na tym co będzie, a nie już było.
17. Fan Russell
Bottas jest już mocny
18. gzr
Williams płonie. Hamulce.
19. I_am_speed
@16
Dokładnie tak! Pozdro ;)
20. Krukkk
@Glorafindel. W zwiazku ztym, ze twozenie fundacji jest w modzie, to stworze kolejn
21. Krukkk
@Glorafindel. W zwiazku z tym, ze w modzie jest tworzenie fundacji, to stworze kolejna na rzecz pomocy Fanom cierpiacym z powodu sezonu 2021 :D
Sorry za komentarz nr 20-pospiech.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz