komentarze
  • 1. jmformates
    • 2021-10-17 20:44:11
    • *.dynamic.mm.pl

    To nie Tsunoda, a Gasly + 2 RB mają już odhaczony 4 silnik ;)

  • 2. Davien 78
    • 2021-10-17 20:49:47
    • Blokada
    • *.116.132.58.vegawlan.pl

    Drogi autorze nie to abym się pana czepiał ale coś panu zacytuję ,, Jego pierwszy silnik był używany przez pełne sześć weekendów, a w trakcie piątkowego treningu na torze Zandvoort odmówił posłuszeństwa. Na liczniku miał on przejechane ponad 5000 kilometrów i Brytyjczyk nie będzie mógł już z niego korzystać w tegorocznej rywalizacji. To oznacza, że na siedem rund przed końcem zmagań 36-latek ma w puli tylko dwie sprawne jednostki, które do tego czasu przekroczyłyby wspomnianą już wcześniej barierę 4000 kilometrów''
    Tekst pochodzi z artykułu z 05-10-21 autorstwa Kacper Trzosek. No to jak to się ma to dzisiejszego artykułu? Pisze pan wyraźnie że silnik nr 3 przejechał tylko 3 rundy ( 3-ci trening na SPA + GP Holandii i GP Rosji), no to jakby nie liczyć nie ma na liczniku nawet 1500 km. Z kolei w artykule z 05-10.21 pisze pan że ten silnik ma ponad 4000 km tak jak silnik nr 2. Proszę rzetelnie przygotowywać się do pisania artykułów, bo idzie pan na ilość a nie jakość. Niektórzy tu mają jakąś elementarną wiedzę i dobrą pamięć do liczb i dat. Podawanie informacji rodem z gazety Skandale mija się z celem i podstawami profesjonalizmu. Aż dziw bierze że nie pamięta pan co pisał 12 dni temu.
    Jestem pewien Mercedes wymienił silni nr 1 Hamiltonowi przed GP Azerbejdżanu, silnik nr 2 przed GP Belgii, a zainstalowany nowy silnik nr 3 wykazywał pewne zaburzenia z stabilnością ciśnienia oleju w układzie smarowania, stąd powrócono do jednostki nr 2 w treningu nr III . I na jednostce nr 2 Ham odjechał jeszcze GP Holandii, Włoch i Rosji czyli 10 run (9,5 dokładnie) z tym że na treningach używano jednostki nr 1. Jednostka nr 3 jest praktycznie nowa ale na hamowni w Brixwoth wykazywała te same wahania ciśnienia smarowania jak na treningu nr 2 w Belgii i boją się jej zamontować i to z niej do silnika nr 4 poszły MGU-K, MGU-H, ICE i turbo. Tak to wyczytałem w AMuS.

  • 3. ekwador15
    • 2021-10-17 20:57:33
    • *.legionowodom.pl

    no jeśli jest tak jak mówią, że mercedes odskoczył red bullowi i może byc tak, że Lewis wygra wszystko do konca roku, to wziecie jeszcze jednego silnika, nie powinno byc problemem. moim zdaniem jednak Red Bull wróci i najbliższe rundy pokazą, że po piątku nie bedzie wiadomo kto wygra. oba teamy beda mialy zbliżone tempo

  • 4. SpookyF1
    • 2021-10-17 21:08:10
    • *.plastcom.pl

    @4 RedBull nie siedzi z założonymi rękami i nie beczy jak panienka w sukienkę. Sam Verstappen mówił, że Buemi przesiedział w symulatorze całą sobotnią noc. No i niedziela poszła dobrze. Tam teraz siedzą i symulują ustawienia.
    Co nie zmienia faktu, że wydaje się, że Mercedes faktycznie jest szybszy, mimo że RedBull upora się z ustawieniami (btw to kolejna zaleta treningów, które FIA chce uciąć, żeby robić 50 wyścigów rocznie).

  • 5. Jacko
    • 2021-10-17 21:18:28
    • *.

    "z pewnością większość kibiców była przekonana, że to Holender bez żadnych problemów zdobędzie swój pierwszy mistrzowski tytuł" - Chyba kibiców Maxa, a to na pewno nie jest tożsame z "większością kibiców" w ogóle. Moglibyście się postarać zachować chociaż pozory obiektywizmu...

  • 6. Glorafindel
    • 2021-10-18 08:40:34
    • Blokada
    • *.173.38.34.tesatnet.pl

    A jakie te problemy Red Bulla z silnikiem bo cały artykuł tylko Merc, Merc i ostatni akapicik o RB że 3 na 4 kierowców ma już po 4 silniki.

  • 7. Andrzej369
    • 2021-10-18 09:04:17
    • *.mt.pl

    @6 Takie, że Honda generuje mniejszą moc niż Mercedes po ostatnich modyfikacjach (choć modyfikacje pod osiągi są zabronione), co było widać w Turcji, gdzie Perez przez większość prostej był znacznie wolniejszy od Hamiltona.

  • 8. Jacko
    • 2021-10-18 15:33:30
    • *.

    @7. Andrzej369
    Nie prawda. Każdy element silnika może być wymieniony na taki w specyfikacji 2021 (czyli nawet zupełnie inny, lepszy), jeśli nie zrobiono tego wcześniej.

  • 9. Andrzej369
    • 2021-10-19 00:33:41
    • *.mt.pl

    @8 Również masz rację - niemniej jednak modyfikacje elementów które już są w specyfikacji '21 są zabronione. Nie pisałem nic o bezwzględnym zakazie zmian, choć wyraziłem się niezbyt jasno. Na tym ponoć polegają poprawki głównie u Mercedesa i Ferrari. Natomiast Honda (gdzieś w okolicach GP Azerbejdżanu) największy skok osiągów zaliczyła przez poprawę niezawodności, co jest bardzo interesujące - znając nowe przepisy silnikowe postanowili zbudować silnik o bardzo dużym potencjale mocy, ale niedoskonałym co do wytrzymałości. Jak się okazało, inni producenci wpadli na inne luki, czy niedociągnięcia przepisów i to mi się podoba. Wyścig inżynierów, ekipy znajdują różne rozwiązania podobnych problemów...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo