F1 oficjalnie zaprezentowała bolid na sezon 2022
Po wielu miesiącach oczekiwania królowa motorsportu nareszcie odsłoniła samochód nowej generacji, a mianowicie bolid na przyszłoroczne zmagania. Maszyna zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami została zaprezentowana na legendarnym torze Silverstone.Chcąc uatrakcyjnić widowisko, F1 wspólnie z FIA podjęły decyzję o rewolucji technicznej, która pierwotnie miała pojawić się już w 2021 roku. Jednak z powodu ciągle szalejącej pandemii koronawirusa włodarze sportu zdecydowali się przełożyć innowacyjne pomysły na sezon 2022.
Nowe bolidy mają zapewnić kierowcom łatwiejsze podążanie za innymi samochodami, co przełoży się na więcej skutecznych manewrów wyprzedzania. Dodatkowo innowacyjne rozwiązania w tych autach mają zmniejszyć różnicę osiągów między zespołami.
Na czwartkowe popołudnie F1 zapowiedziała prezentację maszyny na sezon 2022. Zanim do niej jednak doszło, to królowa motorsportu, podobnie jak niektóre ekipy przed swoimi pokazami samochodów na rok 2021, nie uniknęła wpadki i już od rana w mediach społecznościowych krążyły fotografie nowego bolidu.
#BritishGP #F1 #2022F1 #Silverstone
? DarioJPN (@DarioJPN) July 15, 2021
2022 car. Not bad. Sleek enough. Probably much better with teams livery. pic.twitter.com/ckosmvqddF
Mimo to punktualnie o godzinie 16.00 rozpoczęła się oficjalna prezentacja, podczas której wreszcie odsłonięto auto na sezon 2022. Oczywiście bolidy zespołów będą zdecydowanie się różnić od tego zaprojektowanego przez F1, ale kibice mogą już wyciągać wnioski z pierwszych obserwacji.
Gołym okiem można zauważyć, że największe zmiany dotyczą przedniego i tylnego skrzydła. Kolejnymi ważnymi modyfikacjami są brak deflektorów (tzw. bargeboardów) oraz zastąpienie 13-calowych opon - 18-calowymi ze specjalnymi felgami.
Warto dodać, że nowe bolidy będą wolniejsze o ok. 3,5 sekundy od tegorocznych konstrukcji. Samochody na sezon 2022 mają mieć zbliżone osiągi do tych z 2016 roku.
Zdjęcia:
komentarze
1. Majk-123
Bardzo ładny :-)
2. mailtog
na renderach to jednak lepiej wyglądało...
3. amol
Ciekawie to wszystko wygląda, już czekam na sezon 2022
4. iceneon
Piękny, jedynie te kołpaki trochę szpecą.
5. MaaaaTi
Powiedzcie mi czemu kierowcy mercedesa stoją na pierwszym planie?!
6. Claudiusz
Ma ktos zdjecie, ktore pokazuje roznice w tych kolach? Jakos nie wydaja mi sie na 18 cali.
Generalnie auto piekne. Acz przedni spojler jak w pługu. Tylko dlaczego wolniejsze? Deflektory?
7. seybr
Nie 13 - 18 calowymi oponami a felgami. Będą 18 calowe felgi a nie opony. Robi to różnicę. Przecież to są podstawy i dzieci w podstawówce to wiedzą.
8. Mayhem
Czy będą wolniejsze to zobaczymy jeszcze ;) Już nie mogę się doczekać aż każdy zespół inaczej zinterpretuje wytyczne i zacznie się nam sezon od kontrowersji.
9. Ram_zes39
Mnie bardziej ciekawi jak będzie jezdźił niż wygląda. Te 3,5 sek wydaje sie jednak, że będzie mniej patrżąc na geniuszy jak pan Newey i wykorzystanie efektu przyziemienia. Stracą aero ale będą mieli więcej przyczepności z opon i dyfuzora.
@7 mniej gumy więcej felgi , tak trzeba to nie którym tłumaczyć ;)
10. mirek8423
I co to nie będzie światełek z tylnym skrzydle a tylko to światełko centralne? A takie fajne były, takie amerykanckie
11. Claudiusz
@7 i @9 dziekuje za wyjasnienie. Pozdrawiam Was serdecznie.
12. Believer
Na torze wyglada znacznie lepiej niż na renderach. Mam nadzieje, ze będą sporo mniejsze od obecnych bolidów.
13. XandrasPL
ta formuła to już tak będzie wyglądać?
od zera do wpier*** wszystkie. Znów będą aero kraty (Bargeboard) po bokach od zaje***. I ile się da wsadzić na to. Po czym rewolucja techniczna i wszystko okrojone tylko na początek. Tak było w 2009 roku i tak to będzie od przyszłego roku wyglądac.
14. a!mLe$$
Dajmy większe felgi, żeby uatrakcyjnić wygląd bolidu....
.... dobrze, a teraz dajmy kołpaki, żeby je zasłonić, i żeby było widać tylko śrubę, którą trzeba odkręcić przy zmianie kół...
15. rowers
@14, to nie była zmiana po to, żeby uatrakcyjnić wygląd bolidu, a po to, żeby producenci opon i felg byli bardziej chętni żeby wejść do F1 i mieć perspektywę rozwoju swoich produktów dla zwykłych samochodów. Teraz w samochodach drogowych praktycznie nie da się spotkać koła z felgą 13 cali i pełnoprofilową oponą. Raczej większość samochodów ma co raz większe felgi i niski profil opon. Teraz do Clio można zamówić sobie fabryczne felgi 17 cali, co jeszcze 15 lat lat temu było nie do pomyślenia w nowym aucie klasy B.
16. OhDanNo
Prowadzić to cacko będą mogli tylko zascepieni kierowcy! Vettel out!
17. Hooman
Ten prototyp będzie miał pewnie tyle wspólnego z torową wersją nowego bolidu ile mają wizualizacje nowych modeli znanych marek samochodów produkowanych w milionach egzemplarzy.
18. berko
@15. rowers
Większe felgi wprowadzono tylko dlatego żeby podążać za trendem światowym, czyli tak jak mówisz coraz większymi obręczami w samochodach. Nie chodzi tu o żadne przyciąganie producentów, bo wyprodukowanie felgi 13 calowej a 18 calowej niczym, poza większym odlewem się nie różni. I tak jedynym producentem felg zostanie O.Z.
Bardziej chodziło tu o opony, gdzie tak jak mówisz, 13 calowe, baloniaste koła wyszły dawno z mody, tylko o to chodziło, o modę. Przez zmianę profilu opony, znacznie zmini się prowadzenie auta w zakrętach, ale też bardziej w kość będzie dostawać zawieszenie i kręgosłup kierowcy, ot taka to super zmiana.
19. Pajol
3,5s wolniej ? F1 swojej a pewnie projektanci swoje , myślę że szybko dojdą do czasów zbliżonych co teraz prezentują zespoły , tak samo tyczy się wyglądu , nie mówię że wygląda źle, ale zaraz każdy zespół pokaże swoją wizję samochodu.
20. Cadanowa
Ogólnie fajnie wyglądają,może być ciekawie. Oby walka była wyrównana może być ciekawie
21. XandrasPL
Gdy samochody były lżejsze i mniejsze to nawet docisk z nadwozia czyli skrzydła, boki i tylne skrzydła rozbudowane nie był takim problemem. A teraz okrojone cysterny będą się ścigać. W Monaco to nic nie pomoże.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz