Kierowcy przetestują nowe tylne opony w trakcie treningów przed GP Austrii
Sprawdziły się wcześniejsze doniesienia mediów i rzeczywiście Pirelli zamierza przetestować nowe tylne ogumienie podczas drugiego weekendu w Austrii. Jeżeli próby okażą się sukcesem, innowacyjne ogumienie zostanie wprowadzone przed GP Wielkiej Brytanii.Pirelli wyciągnęło wnioski po awariach opon Lance'a Strolla oraz Maxa Verstappena z GP Azerbejdżanu i zdecydowało się wyprodukować nowe, wytrzymalsze tylne opony. Innowacyjne konstrukcje zostaną przetestowane podczas piątkowych treningów przed GP Austrii. Każdy kierowca otrzyma dwa takie komplety do użytku i jeśli test się powiedzie, nowe ogumienie będzie obowiązywać od rywalizacji na Silverstone.
Taki ruch ma na celu zapewnienie większego poziomu wytrzymałości na tylnych oponach. Włoski producent chce po prostu uniknąć takich sytuacji, jakie miały miejsce w GP Azerbejdżanu.
"W porozumieniu z FIA, F1 oraz zespołami - Pirelli przetestuje nową konstrukcję tylnej opony w piątkowych treningach przed GP Austrii, które odbędą się 2 lipca. Wszystko po to, aby ocenić skuteczność poprawy wytrzymałości ogumienia. Decyzja ta jest uzupełnieniem ostatniej dyrektywy technicznej", czytamy w oświadczeniu Pirelli.
"W następny piątek każdy zawodnik otrzyma dwa zestawy tych opon, które zostaną wykorzystane w dowolnej sesji treningowej. Jeżeli test okaże się sukcesem, nowa specyfikacja zostanie wprowadzona od GP Wielkiej Brytanii, zastępując obecną konstrukcję. Dzięki temu Pirelli zapewni oponom jeszcze wyższy poziom wytrzymałości w ekstremalnych warunkach, czyli w takich jakie wytwarzają obecne bolidy."
komentarze
1. ewerti
Czyli co? Wina kierowców i zespołów, ale wyprodukujemy mocniejsze opony bo...bo tak.
2. szachu1991
#1 nic dodać, nic ująć :)
3. seybr
Niech zrobią opony, które wytrzymają cały wyścig. Po co jakieś pit stopy. Uważam, że zbyt wytrzymałe opony to paranoja. Owszem niech wytrzymują przeciążenia, pracę. Ale dają się użyć, by kierowca wiedział, że się do niczego nie nadają i trzeba zajechać po nowe. Jazda kierowcy, dbanie o opony. Bolid jaki ma wpływ na nie, to ma sens. Zrobić mocną oponę to przy okazji gorsze parametry i osiągi.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz