BMW Sauber pracuje już nad systemem KERS
Wraz z wprowadzeniem w sezonie 2009 Systemu Odzyskiwania Energii Kinetycznej KERS (Kinetic Energy Recovery Systems), Formuła 1 wstąpi na zupełnie nowy teren.BMW Sauber F1 Team czyni już postępy, jeśli chodzi o rozwój nowych systemów, mówi Theissen: „Pracujemy na pełnych obrotach nad połączeniem silnika spalinowego z jednostką elektryczną i akumulatorami. Jest to bardzo ekscytujące zadanie dla inżynierów od układu przeniesienia napędu."
Theissen jest przekonany, że z nowych rozwiązań stworzonych na potrzeby Formuły 1 skorzystają również seryjne pojazdy BMW. „Ciekawie jest widzieć, jak specjaliści od napędów hybrydowych pukają już do naszych drzwi. Zdają sobie sprawę z tego, że w Formule 1 inżynierowie rozwijają technologie zdecydowanie szybciej."
Korzyści są jasne zarówno dla zawodników wyścigowych, jak i codziennych kierowców: podczas gdy kierowcy Formuły 1 będą mogli wykorzystać zgromadzoną energie jako dodatkową moc, kierowcy BMW mogą spodziewać się jeszcze mniejszego zużycia paliwa i emisji spalin - wszystko dzięki nowym, oszczędzającym energię systemom.
komentarze
1. jaros69
no to będzie XXI wiek. Ciekawe czy zmiany w sezonie 2009 r nie będą okazją dla Toyoty , w końcu to lider hybryd
2. wychyl
No Toyota bedzie mogla tam bardzo duzo pokazac :)
3. Vwirus
jak tak dalej pójdzie to już nie usłyszymy porządnego odgłosu silnika. zresztą jak to będzie wyglądać nie dość że sporo samochodów to hybrydy to jeszcze bolidy...
4. quick B
W dobie kryzysu energetycznego trzeba się z tym liczyć. Będe tęsknił za dudniącymi garami bolidów na szczęście to dopiero za rok
5. pz0
Honda dostanie skrzydeł
6. quick B
Jak sobie Red bulla walnie to dostanie skrzydeł
7. renault f1
całkiem całkiem !!
8. Cahir
Co wy piszcie? Przecież silniki zostaną takie jakie są (ewentualnie z jakimiś niewielkimi zmianami). System KERS ma polegać na tym, że dodatkowy silnik elektryczny będzie dostarczał chwilowej jednorazowej mocy. Silnik ten będzie zasilany z akumulatorów ładowanych podczas hamowania. Podstawowy silnik zostaje bez zmian. Tak samo jak jego odgłos.
9. sydemon
z tego co pamietam to kiedys ustalono ze przez kilka lat (nie pamietam ile) nie mozna dokonywac znaczacych zmian w silnikach czy cos podobnego
10. pedreira
ale nie ma nic o silnikach clektrycznych... chyba
11. pz0
10 lat
12. f one
widzieliście nowy nos BMW??
13. pz0
nie, ale ze zdjęć na f1today wydaje mi się że taki sam jak na poprzednich testach, ten z jeleniem
14. f one
widze go poraz pierwszy raczej w walencj byl byl bez jelenia
15. walerus
good luck BMW good luck...
16. f one
sorki pz0 masz racje
17. wrona12
„Ciekawie jest widzieć, jak specjaliści od napędów hybrydowych pukają już do naszych drzwi. Zdają sobie sprawę z tego, że w Formule 1 inżynierowie rozwijają technologie zdecydowanie szybciej."- hybrydy już jeżdżą od dawna po ulicach, więc gada na wyrost, bo tutaj f1 jest z tyłu za furami cywilnymi. Ko do czyich drzwi puka w takim razie? Pozdrowka.
18. jpek2
@cahir ma racje, lecz jest to juz jakiś początek nowej ery - zapewne moje dzieci, lub dzieci moich dzieci będą juz oglądać wyścigi f1 z odgłaosami przypominającymi odkurzacze zelmera. No cóż...
19. ForsetMcL
przypuszczam ze to bedzie jeszcze za twojego zycia
20. GMK
Trochę się chyba mylicie. Przecież tu chodzi tylko o odzyskiwanie mocy podczas hamowania bolidu (i późniejsze jej wykorzystanie), a nie o zmiane bolidów w hybrydy, które bądź co bądź działają troche inaczej. A co do samego systemu KERS to w samochodach ulicznych jedynie BMW posiada obecnie (wiem z autopsji) podobnie funkcjonujacy system, o ile nie taki sam. Wiec jak juz ktos ma miec przewage przy wdrazaniu KERS, to wlasnie BMW.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz