komentarze
  • 1. Michael Schumi
    • 2020-08-20 16:34:43
    • *.

    W sumie to śmieszne, że Ferrari ma takie przywileje, prawo weta, ma uprzywilejowanie z tytułu tzw. wartości historycznej a co chwila coś u nich nie gra (bolid, kierowcy, strategia, komunikacja radiowa). Mają wielki chaos u siebie.

  • 2. yaiba83
    • 2020-08-20 17:58:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Skoro władza ma z tego hajs to pozwalają na coś takiego. Jakby im się to nie opłacało nie robiliby takiej szopki.

  • 3. ahaed
    • 2020-08-20 18:52:44
    • *.18120a2.ip6.access.telenet.be

    Problem w tym, że to podobno jest formuła 1 a nie formuła Ferrari ;). Dlatego powinni coś z tym zrobić.
    Gdyby iść ich tokiem myślenia to jest wiele zespołów "historycznych", którym też się "należy" ;p. Np: Williams ;p .

  • 4. TomPo
    • 2020-08-20 19:59:50
    • *.dynamic.chello.pl

    I to jeden z tych powodow, za ktore dziekuje ze dziad nie jest juz szefem F1.
    Uprzywilejowany status... a Williams to mniej historyczny?
    Zeby ten zespol (Ferrari) dzieki tym przywilejom umial chociaz zapewniac widowisko i nawiazywac walke z Mercem....

  • 5. Inszy
    • 2020-08-20 20:31:33
    • *.choszczno.vectranet.pl

    Tak, Williams jest znacznie mniej historyczny. Gdzieś tak o połowę.

  • 6. yaiba83
    • 2020-08-21 12:39:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @3 Nie formuła Ferrari tylko formuła księgowi. A nasze żale i ubolewania możemy sobie wsadzić...

  • 7. ahaed
    • 2020-08-21 17:16:24
    • *.18120a2.ip6.access.telenet.be

    @5. Wolę Williamsa, Lotusa, Jordana itd itd... A wiesz dlaczego ich nie ma? Bo podział był "po równo": Ferrari wszystko, reszta gó.no.
    Jest wiele historycznych zespołów. Nie myl czasem długość stażu w F1. Tylko osiągnięcia, wygrane itd.
    Osobiście wcale by mi nie brakowało Ferrari gdyby zamiast nich weszli np: Ford, Porsche itd.
    Ferrari to sztuczny człon utrzymywany na siłę w F1.
    Tajne umowy z nielegalnymi silnikami? Ekstra kasa za to, że są? Prawo weta? I inne cuda.

    Z punktu widzenia producenta samochodów: Ktoś by wszedł w ten sport? Porsche miało juz gotowy silnik ;p . I co? W d.pie to mają.

    Ferrari to jest jak 50 letni syn, będący dalej na utrzymaniu matki (FIA). Z brakiem perspektyw na przyszłość.

    A przepraszam. Zapomniałem, że szefem w FIA jest od wielu lat ktoś z Ferrari.

    ps: jaki zespół miał "tajną" umowę z FIA? Słucham ;).
    RP ścigają za głupie wloty hamulcowe. Ale sezon 2019 przebyty na nielegalnym silniku, to spoko ;) . Ciekawe czy akcja nie była już nawet w 2018, bo tez byli szybcy.

  • 8. Inszy
    • 2020-08-21 23:27:01
    • *.choszczno.vectranet.pl

    @7 nikogo tam nie interesuje jaki zespół lubisz, a jakiego nie. A fakty są takie, że Ferrari nie tylko jako jedyne jest od początku tego sportu, ale też jest najbardziej utytułowane (skoro chcesz na to patrzeć) - najwięcej mistrzowskich sezonów i wygranych wyścigów.
    Jakoś Ford, Porsche i inni się nie pchają na ich miejsce, więc możesz sobie pomarzyć. Za duże koszty, szczególnie teraz, żeby je wywalać na takie zabawy.

    Co do silnika Porsche, to go olali (mieli tylko je robić, wykluczali swój zespół), bo wyścigi elektryków były lepszym biznesem. Z tego samego powodu Merc odchodzi z DTM.

    Tak więc skończ żyć fantazjami, wtedy naprawdę jest mniej stresów.
    A że umowa nie jest uczciwa wobec wszystkich? Przecież to biznes, a nie kółko różańcowe, tu na sprawiedliwość nie ma miejsca.

  • 9. TomPo
    • 2020-08-22 10:13:36
    • *.dynamic.chello.pl

    @8
    Oprocz biznesu jest to rowniez rywalizacja, a przy takowej nie ma miejsca na faworyzowanie jednego z uczestnikow, bo wtedy rywalizacja traci sens.
    Anglicy maja miec 12 pilkarzy bo wymyslili football? USA ma miec 6 koszykarzy?
    Przypomne tylko, ze bez rywalizacji nie bedzie tez biznesu, o czym juz kilka serii wyscigowych sie przekonalo.
    Zeby chociaz dzieki takiemu nierownemu traktowaniu, Ferrari zapewnialo widowisko i zaciata walke o mistrzostwa...
    Ostatnio juz siegaja ponizej dna ta zenada z jaka traktuja Vet podczas wyscigu, gdzie facet sam sobie musi byc kierowca, strategiem, oraz inzynierem, bo Ferrari sie na Niego wypielo.

  • 10. hubertusss
    • 2020-08-22 11:08:45
    • *.17.172.2

    Tak Ferrari jest bardziej historyczne od Williamsa. Bo są w f1 od początku. Mercedes ścigał się już przed wojna gdy Enzo Ferrari jeszcze nie miał własnej marki. Więc kto po wojnie Mercedesowi bronił być w f1 non stop. Nikt. Nie chcieli tego. Zresztą za historię są dodatki i dla innych teamów. A, że nikt nie ma takiego stażu jak Ferrari to nie wina Ferrari.

  • 11. hubertusss
    • 2020-08-22 11:11:33
    • *.17.172.2

    @7 Porsche miało już gotowy silnik i rozmawiało z RN. Ale pokrzyżowała to afera spalinowa. Porsche wycofało się z wielu innych serii. Podobnie jak Audi np z WEC. Więc nie jest to wina FIA. Paradoksalnie to Mercedes szantażował wcześniej f1 odejściem dążąc do wyśrubowania technologicznego układów napędowych. Co najbardziej odstrasza producentów od f1.

  • 12. YounGOD
    • 2020-08-22 20:18:45
    • *.adsl.inetia.pl

    Może jestem nieobiektywny, bo jestem fanem Ferrari, mimo tego jak im idzie, a raczej nie idzie...
    Nie nazwałbym może tego wkładem historycznym, ale wystarczy pojechać na jakiś wyścig F1, by zobaczyć, że najwięcej ludzi chodzi tam z emblematem Ferrari, więc na pewno wnosi ten zespół najwięcej jeżeli chodzi o oglądalność, a co za tym idzie najwięcej $... więc dostaje najwięcej
    Chyba to sprawiedliwe z księgowego punktu widzenia, a nie ma co ukrywać to biznes jak każdy inny?

  • 13. Inszy
    • 2020-08-23 08:10:27
    • *.choszczno.vectranet.pl

    @9 sport? Sport jest dla nas, jako przykrywka do dużego biznesu. To ma przynosić zyski i nikt tam dla rywalizacji nie siedzi.

    I jak najbardziej w innych dyscyplinach były podobne przypadki. Np. koszykarze NBA zaczęli brać udział w turniejach FIBA pod warunkiem, że nie będą sprawdzani antydopingowo. Oczywiście innym państwom się to nie podobało, ale zafundowało to koszykówce taki skok popularności, a więc i spowodowało napływ gotówki, że nikt nie zabrał swoich zabawek i nie wyszedł z piaskownicy.

    Fajnie, że myślisz idealistycznie, ale w żaden sposób nie pokrywa się to z realiami.

  • 14. TomPo
    • 2020-08-23 11:21:48
    • *.dynamic.chello.pl

    @13
    Powtorze raz jeszcze (zgodnie z realizmem), gdy upada aspekt sportowy (rywalizacji) to i cala seria upada, bo bez ogladalnosci, praw do transmisji itp itd nie ma sponsorow, a bez sponsorow seria umiera.
    Juz kilka serii wyscigowych (i ogolnie sportowych) sie o tym bolesnie przekonalo.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo