komentarze
  • 1. sliwa007
    • 2020-07-26 08:46:05
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Mercedes nie musi się obawiać konfrontacji z FIA bo ciężko jest zdelegalizować legalny bolid. Red Bull natomiast bazował na przekrętach i wyszukiwaniu dziur w regulaminie, które FIA skrupulatnie rok po roku łatała. Tu jest różnica w podejściu do projektowania, Mercedes zachowuje bezpieczny dystans a Red Bull balansował na granicy przepisów tym samym rzucali FIA wyzwanie.

    Obecnie mam takie wrażenie, że Red Bull (już od kilku sezonów) nie potrafi zrobić mocnego bolidu a wszelkie swoje problemy zwalają na silnik.
    Marko jeszcze nie tak dawno temu mówił, że jak różnice z silnika nie będą większe niż 0,3s to nadrobią aerodynamiką i będą wygrywać.
    Ten sezon na razie trudno oceniać, ale w poprzednim Honda robiła dobre wrażenie a Red Bull i tak był z tyłu.
    Tak więc do roboty Panie Marko, frustrację trzeba odstawić na bok i skupić się na swoim zespole.

  • 2. ekwador15
    • 2020-07-26 09:55:25
    • *.legionowodom.pl

    No Mercedesa tez zwolniono, od razu zakaz DAS w 2021 roku. Wcześniej zakazywano roznych ich pomysłów jak ten system wyrównujący prześwit, ze mimo hamowania przód nie nurkował. A Red bull to naginal przepisy w aero, w podłodze gdzie latwiej jest i szybciej usunac jesli cos zostanie zakazane niz taki system regulujacy przeswit, bo pewnie w oparciu o to projektowali tez caly profil aerodynamiczny. teraz pytanie jakie kosekwencje bedzie mialo wywalcenie das, bo moze sie okazac ze skoro ono pozwala lepiej dogrzewac opony to inne elementy, które temu sluzyly, zostaly przez merca zdjete. oni mieli przeciez jakies dziury w piastach do regulawania temp opony jakby od srodka kola i tego typu podobne rzeczy.

  • 3. hubos21
    • 2020-07-26 11:40:09
    • *.8.182.156

    Otwory w felgach ma już nie tylko maercedes

  • 4. hubos21
    • 2020-07-26 11:41:17
    • *.8.182.156

    @1
    Wszyscy oszukują ale Mercedes to na pewno kółko różańcowe. W ostatnim odcinku echa padoku fajnie na koniec mówił.

  • 5. TomPo
    • 2020-07-26 11:52:56
    • *.dynamic.chello.pl

    To wieczne zaostrzanie przepisow to droga do nikad.
    MIelismy przynajmniej wyscig pomyslowosci oraz innowacyjnosci - a o to przeciez chodzilo.
    Teraz mamy zabawe w kotka i myszke, jakby tu objesc regulamin - dla mnie bzdura.

    Wymyslili DAS, to super, po co tego zakazywac?
    Podwojne dmuchane dyfuzory polepszaja osiagi? Super, wiec po co zakazywac?

    Umieszczanie kazdej jednej srubki co do milimetra w przepisach jest bzdura na kolkach.
    Mniejsze i biedniejsze zespoly mialy szanse powalczyc (RBR, Brawn itd) bo wznosili sie na wyzyny inzynieryjnych pomyslow. I o to w F1 chodzilo.

    Teraz zamrozono wszelki postep, bo jesli cos jest wyregulowane do ostatniej srubki to nie ma miejsca na innowacje, a nawet jak ktos cos wymysli, to jest to zaraz uwalane przy samej dupie.
    Gdzie tu sens?

    Przepisy powinny wygladac tak:

    bolid ma sie miescic w maksymalnej kubaturze x, y, z
    boli m a miec 1 silnik V6 (no niech juz im bedzie)
    bolid ma miec 4 kola o takiej i takiej wielkosci (zeby dostawca opon mogl ogarnac to musi byc jeden)
    bolid nie moze miec zadnych ruchomych szybko obracajacych sie elementow zewnetrznych (typu smigla przy dufuzorze) dla zachowania bezpieczenstwa innych uczestnikow
    minimalne BMI kierowcy to tyle i tyle (by nie zmuszac ich do anoreksji)
    i....
    i to wszystko.

    Nie obchodzi mnie czy twoj bolid bedzie mial 1 sprezarke, czy wsadzisz tam 10. Czy bedzie mial 4 MGU-K i H czy zamiast tego Twoj bolid bedize jedna wielka jezdzaca bateria ale bez mozliwosci jej doladowywania. Nie obchodzi mnie czy Twoj bolid bedzie wazyl 600kg czy 1600ig. A juz na pewno nie interesuje mnie ile paliwa spala wasz bolid, jesli zrobicie jezdzaca cysterne to wasz problem, bo nie dojdziecie do ladu z balansem. Albo ile wspornikow ma zawieszenie, bo co mnie to interesuje.

    Wiem, ze wszyscy chcecie by wasz bolid byl naj najszybszy. a jak to osiagniecie to juz wasza sprawa - myslcie, kombinujcie, a moze wymyslicie jakies przelomowe rozwiazania dla calej przyszlej motoryzacji.

    Niedlugo to bolidy beda mialy wiecej czujnikow, by FIA mogla sprawdzac ich legalnosc, niz czesci z jakich sa zbudowane.

  • 6. hubos21
    • 2020-07-26 13:01:57
    • *.8.182.156

    Co im po czujnikach jak nie mają ludzi którzy to wszystko ogarniają bo jest to za skomplikowane. Taki zespół ma fachowców od wszystkiego i niektórzy po 1500 pracowników, sami na siebie bata ukręcili i coś w tej plotce może być, że konkurencja podsunęła FIA gdzie szukać w silniku Ferrari

  • 7. Kruk
    • 2020-07-26 16:16:27
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Nie mozliwe! W koncu RBR przyznal, ze problemem jest podwozie a nie silnik.

  • 8. Kruk
    • 2020-07-26 16:37:21
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Niemozliwe*

  • 9. sliwa007
    • 2020-07-26 21:46:48
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    7. Kruk
    Na Hondę winy już nie zrzucą bo jak się Honda obrazi to Marko będzie musiał pedały montować w bolidach. Wyjścia awaryjne się skończyły.

  • 10. Ocato
    • 2020-07-27 09:54:38
    • *.15.217.100

    @5
    "bolid ma miec 4 kola"

    Protestuję! Tyrell P34 miał 6 kół i nawet jedno Grad Prix wygrał! Kto wie czy taki układ nie stałby się popularny, gdyby nie przepisy.

  • 11. TomPo
    • 2020-07-27 11:26:31
    • *.dynamic.chello.pl

    @10
    Wlasnie dlatego umiescilem ten wpis o 4 kolach :)

    F1 to ma byc wyscig technologiczny, ktory pozniej jest adoptowany do pojazdow 'cywilnych'.
    6 kol w standardzie raczej nie przejdzie xD A moze powinno?
    Producenci opon, hamulcow ora czesci zawieszenia, na pewno byliby przeszczesliwi :)
    Juz to widze: Dacia Duster 6x6 xD

  • 12. Skoczek130
    • 2020-07-27 21:51:29
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Wszyscy kombinują i balansują na granicy, bez wyjątku. Ale zgadzam się - FIA powinna być bardziej liberalna.

  • 13. wheelman
    • 2020-07-29 11:39:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak tylko patrzę na tę tępą jape to mi się źle robi. Nie przeczytałem newsa, bo już biegnę rzygać.
    Jeszcze tylko dopiszę, niech się dziadek umówi na pokera z Villeneuve...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo