FIA podniosła limit MGU-K na sezon 2020
Kierowcy Formuły 1 będą mogli w przyszłym roku skorzystać z większej liczby układów MGU-K ze względu na kalendarz wyścigów składający się z rekordowej liczby 22 wyścigów.Z czasem limity te były zaostrzane, co miało na celu ograniczenie kosztów, zniechęcając ekipy do stałego rozwoju i częstego wdrażania coraz to nowszych podzespołów.
Na początku każdy kierowca mógł skorzystać z pięciu podzespołów układu napędowego, na który składa się silnik spalinowy, turbosprężarka, układ MGU-H oraz MGU-K a także elektronika sterująca i akumulatory.
W sezonie 2019 FIA ograniczyła liczbę tych elementów do tylko trzech silników spalinowych, trzech turbosprężarek i układów MGU-H, ale tylko dwóch MGU-K, elektroniki sterującej i akumulatorów.
W związku z rozszerzającym się kalendarzem mistrzostw świata F1 Światowa Rada Sportów Motorowych ratyfikowała zmianę, podnoszącą na przyszły sezon limit MGU-K do trzech sztuk.
Jednym z argumentów za taką zmianą była różnica w liczbie układów MGU-H i MGU-K, która w tym roku sprawiła trochę problemów zespołom podczas wymiany elementów układu napędowego. Wyrównanie liczby obu podzespołów ma sprawić, że zespołom będzie łatwiej zaradzać ich wymianą.
Układ MGU-K jest jednym z kluczowych podzespołów hybrydowego układu napędowego F1. Odpowiada bowiem za odzyskiwanie energii kinetycznej auta podczas hamownia. Maksymalnie może on odzyskać moc 120 kW. Zgromadzona energia jest następnie magazynowana w akumulatorach.
W tym roku połowa stawki zdołała pokonać sezon trzymając się wyznaczonego limitu tylko dwóch układów MGU-K.
komentarze
1. yaiba83
No to jeszcze jeden silnik więcej i będzie git a nie tylko ciągłe oszczędzanie i procesja. Williams i tak nie dojdzie do początku stawki nawet jak dozwolony będzie tylko jeden silnik.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz