komentarze
  • 1. Hi5per
    • 2019-09-13 13:18:11
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    FWT to nawet silnik odrzutowy nie pomoże do póki Claire będzie zarządzała teamem.

  • 2. Mayhem
    • 2019-09-13 13:31:12
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Byłem pewny, że po tym sezonie zrezygnują z produkcji swoich skrzyni biegu, ciężkich i starego typu i wezmą dobrego gotowca od Merca. Myliłem się, jednak Williams przez kolejne lata nadal chce zamykać stawkę.

  • 3. Raptor202
    • 2019-09-13 13:44:47
    • Blokada
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    "Ostatnio przechodzą przez trudny okres, ale to tylko pokazuje ich elastyczność i siłę charakteru, gdyż cały czas walczą o właściwe miejsce w stawce."

    Ale oni przecież znajdują się na właściwym dla siebie miejscu, więc nie muszą specjalnie o nie walczyć.

  • 4. XandrasPL
    • 2019-09-13 19:33:36
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Tak naprawdę to Williams podpisał kontrakt na to, że będą wsadzali jednego wychowanka Merca na ich prośbę. Na 100% jest tam taki zapis.

  • 5. Mariusz_Ce
    • 2019-09-13 20:25:08
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    I dalej ta ich siermiezna jak na te czasy skrzynia biegów, która swoją waga jak mniemam zabuza cały balans auta. Kompletnie nie rozumiem tej filozofii. Okej chcą być konstruktorem w jak największym stopniu, ale jednostka napędowa, skrzynia biegów i nawet cały tylny most od producenta to żaden wstyd tylko zdrowy rozsądek i pewnie mniejsze koszty. A z resztą, wszyscy wiemy, że póki ta pani tam rządzi to zdrowy rozsądek jest na dnie portfela.

  • 6. XandrasPL
    • 2019-09-13 22:47:15
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Będzie post o tych nowych kwalifikacjach czy to tylko żart, który udało się załadować na kilku portalach?

  • 7. czuczo
    • 2019-09-13 22:54:57
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    O ile mnie pamięć nie myli (a może) to na początku ery systemu kers, też mogę się mylić, Williams poszedł drogą mechanicznego odzyskiwania energii, coś jakby dodatkowe koło zamachowe, i niestety poległ. Chociaż promował swój "patent" w innych seriach wyścigowych. Więc z tą skrzynią może być podobnie.

  • 8. Jacko
    • 2019-09-14 11:33:25
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @7. czuczo
    Tak bardzo nie poległ, bo ich system był montowany nawet w samochodach seryjnych (między innymi w Porsche 911). To zmieniające się ciągle przepisy wyeliminowały KERS mechaniczny.

  • 9. saint77
    • 2019-09-14 13:01:34
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @2 @5
    Panowie, można odnieść wrażenie, że wy nie słuchacie koncepcji rozwojowej pomysłu Claire dla zespołu.
    Wielokrotnie o tym mówiła, szczególnie w podsumowaniu pierwszej części sezonu:

    Ona ma w dupie wyniki sportowe. Dla niej ważne jest zamknięcie budżetu w taki sposób, aby po zakończeniu sezonu wyjść na plus. To czy zespół będzie dojeżdżał w środku czy na końcu stawki nie ma dla niej żadnego znaczenia. Liczy się bilans finansowy za sezon.
    Element skrzyni biegów jest jednym z przykładów. Może być ciężki, w starej technologii, nieefektywny, ale tańszy niż kupienie od Mercedesa. I na pewno jest tańszy, bo gdyby był droższy i gorszy to nawet taka rozmarzona Claire podpisałaby umowę z Mercedesem na dostawy.

    W obecnym sezonie dodatni bilans finansowy z zakłamanym 10 miejscem konstruktorów zapewniły walizki pieniędzy od sponsorów Russella (między innymi Mercedes) i Kubicy.
    W nadchodzącym sezonie to samo będzie z udziałem Russella i Latifiego.

    Claire juz dzisiaj wie, że sezon 2020 zakończy na plus i tylko to się liczy.
    Ważne, aby kierowcy dojeżdżali do mety (jak obecny duet - 100% ukończonych wyścigów) i nie rozbijali się za często, bo to są dodatkowe koszty.
    Mniej produkują, mniej kupują, mniej inwestują - ale: mają sponsorów, mają zniżki od Mercedesa na silniki, mają swoją "klepownię" archaicznych skrzyń biegów. Wystarczy.

    Sezon się kończy, kasa się zgadza.

    I jakoś to będzie....... (motto Claire Williams).

  • 10. Mariusz_Ce
    • 2019-09-15 11:35:00
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @9 Wiem. Wszystko co piszesz to prawda i doskonale kumam tok myślenia księgowej. Tylko na miłość... Eee ateista jestem, wydaje mi się że kupno gotowca jest tańsze i efektywniejsze niż własną przestarzala konstrukcja. Tylko jak na się klapki na oczach żeby tylko cyferki widzieć, a oczy w dupie to tak to już jest.

  • 11. ahaed
    • 2019-09-15 14:30:35
    • *.eu-west-3.compute.amazonaws.com

    @9. Masz 100% rację. Tylko ona nie zdaje sobie sprawy z tego, że gdyby były lepsze wyniki to i więcej kasy na koniec sezonu oraz lepsze oferty od sponsorów. Dla mnie to wygląda jak 500+. Mam to mam. Po co mam cokolwiek robić aby mieć więcej?
    Kolejny sezon? Russel. Ok. Kto drugi? Latifi? Ile jego ojciec jest w stanie zapłacić? Dużo. Wiem. Za co? Za miernotę, która ledwo daje radę.
    Panowie, Panie... Koniec F1.
    Za 3-4 lata zostaną team-y jak: Stroll gp, Latifi f1 itd.
    Ograniczenia w konstrukcji.
    Ograniczenia w budżecie.
    Ostatnio oprócz Lec i Ver, to wszyscy płacili za swoje miejsce. Tak, nawet Kub.
    Popatrzmy teraz na spokojnie. Kierowcy, którzy negocjują kontrakty:
    Ham
    Vet
    Ver
    Bot
    Rai
    Ric
    Hul?
    Ktoś jeszcze?
    Bo reszta płaci za jeżdżenie .
    Tak, wiem. Zaraz ktoś mi powie, że tak nie jest.
    Per- płaci
    Kub- płaci
    Str-płaci
    itd itd.

    Czekam na moment, kiedy Merc, Rbr Powiedzą: stop. Co wtedy będzie? Cała kasa dla ferrari, bo oni są tam tysiąc lat? Prawo weta? Co to za chory układ??

  • 12. saint77
    • 2019-09-15 16:11:53
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    Dla mnie idea tzw. wspólnych części poza silnikami jest chora.
    Wg mnie chore jest to, że w F1 mamy jednego dostawcę opon.
    Zespół powinien sam opracowywać konstrukcję od A do Z z wyjątkiem może jedynie wspomnianych silników.
    Wówczas jest konstruktorem a nie klientem na części.
    Jest tylu podwykonawców, którzy bez problemu wykonają każdy element, że nawet mały zespół może to im zlecać, nie musi być producentem skrzyń czy czegikolwiek innego.

    Opony: co stoi na przeszkodzie aby dostawców było wielu?
    Opracować dokładnie charakterystyki techniczne w jakich ma.się mieścić opona i niech klepie je nawet Dębica jeśli zespół zdecyduje się ich używać.

    Niedługo bedzie tak:
    Jeden silnik
    Jedna skrzynia
    Jedno podwozie
    Jedna podłoga
    Jedno paliwo
    Te same oleje
    Itd...

  • 13. ahaed
    • 2019-09-15 16:57:44
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    ..itd.. jedna firma, która ma prawo veta...

    Ktoś ogląda fajne serie wyścigowe? Chyba pora zacząć oglądać się za czymś nowym.

  • 14. Ambrose
    • 2019-09-15 22:31:25
    • *.eu-central-1.compute.amazonaws.com

    @saint77, akurat Dębica to zakład należący do Goodyeara (największa fabryka tego koncernu w Europie), więc sam projekt opony powstawałby w Akron, ew. w Colmar-Berg :)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo