Hamilton ruszy do wyścigu w Austrii z czwartego pola
Międzynarodowa Federacja Samochodowa po małym zamieszaniu sprostowała kolejność startową przed GP Austrii.Hamilton przystąpi więc od wyścigu z drugiego rzędu obok swojego kolegi z zespołu Valtteirego Bottasa, a z pierwszego rzędu wystartują Charles Leclerc i Max Verstappen. Lando Norris ruszy z piątego pola.
System przyznawania kar przez FIA jest zgodny z kolejnością ich wydawania, ale wolne miejsca na starcie są "zamykane" w chwili, gdy wszystkie kary zostaną wydane a nie po każdym przesunięciu zawodnika.
Kolejność startowa do GP Austrii znacznie bardziej zawiła była w środku i na końcu stawki. FIA musiała przesunąć na polach startowych Nico Hulkenbega za wyminę silnika spalinowego, Georega'a Russela za wstrzymanie Daniiła Kwiata w przedostatnim zakręcie toru podczas czasówki oraz Alexandra Albona i Carlosa Sainza za wymianę podzespołów układu napędowego.
Hulkneberg ostatecznie ruszy z 15. pola, podczas gdy George Russell z 18. Albon wystartuje z 19., a Sainz z 20., czyli ostatniego miejsca.
FIA początkowo sugerowała, że to Albon będzie zamykał stawkę, ale szybko sprostowała właściwą kolejność. Przepisy wprowadzone na sezon 2019 zakładają, że o kolejności kierowców, którzy zostaną ukarani za wymianę podzespołów silnikowych i zostaną oddelegowani na koniec stawki, decydują ich czasy uzyskane w kwalifikacjach a nie tak jak wcześniej to było kolejność wyjazdu z boksów z nowym elementem.
1.
Charles Leclerc Ferrari |
|
2. Max Verstappen Red Bull |
|
3. Valtteri Bottas Mercedes |
|
4. Lewis Hamilton Mercedes * |
|
5. Lando Norris McLaren |
|
6. Kimi Raikkonen Alfa Romeo |
|
7. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo |
|
8. Pierre Gasly Red Bull |
|
9. Sebatian Vettel Ferrari |
|
10. Kevin Magnussen Haas ** |
|
11. Romain Grosjean Haas |
|
12. Daniel Ricciardo Renault |
|
13. Sergio Perez Racing Point |
|
14. Lance Stroll Racing Point |
|
15. Nico Hulkenberg Renault *** |
|
16. Daniił Kwiat Toro Rosso |
|
17. Robert Kubica Williams |
|
18. Alexander Albon Toro Rosso ***** |
|
19. Carlos Sainz McLaren ****** |
|
20. George Russell Williams **** |
* - ukarany za przyblokowanie Kimiego Raikkonena w kwalifikacjach +3 miejsca
** - ukarany za wymianę skrzyni biegów +5 miejsc
*** - ukarany za wymianę silnika spalinowego +5 miejsc
**** - ukarany za przyblokowanie Daniiła Kwiata w kwalifikacjach + 3 miejsca oraz zmuszony do startu z alei serwisowej za naruszenie zasad parku zamkniętego
***** - oddelegowany na koniec pól startowych za wymianę podzespołów silnikowych
****** - oddelegowany na koniec pól startowych za wymianę podzespołów silnikowych
komentarze
1. chelsea 8
''Kolejność startowa przed GP USA 2017'' ?????????? XD
2. Panks55
A zdjęcie nad artykułem z Australi :D :D :D xD
3. jimmula
Kubica przynajmniej raz nie bedzie ostatni. Przez moze 2-3 kolka...
4. LuckyFindet
Coś tu jest nie tak. Jeśli Hamilton pierwszy dostaje karę, to spada na 5 miejsce, a Magnussen awansuje na 4. Po karze Magnussena, Hamilton jest 4, a Magnussen powinien być 9.
5. mirqus
@4
a wedlug mnie, kierowcy ukarani, powinni znajdowac sie na swoich nowych pozycjach, czyli Hamilton na 5 i Magnussen na 10 a inni sie odpowiednio przesuwaja. W takim jak ten przypadku, najbardziej powinien skorzystac na tym Norris i wskoczyc na 4 pole
6. koal007
A moim zdaniem jest jak jest. Mają jakiś klucz, stosują go do wszystkich w ten sam sposób. W końcu zapowiada się ciekawy wyścig.
7. Marek_92
@4. Magnussen wymieniał skrzynię biegów jeszcze przed kwalifikacjami, więc jego przesunęli pierwszego na 10 miejsce. Hamilton został przesunięty o trzy pola za Verstappena, Bottasa i Magnussena, a że Magnussen jest już przesunięty to wskoczył na P4. Takie przepisy :D
8. zenobi29
No niestety - Lando Norris zyskał by dwie pozycje, gdyby przesunąć Hamiltona o minus trzy pola.
Ale idąc dalej tym tokiem myślenia ?.dlaczego zyskał jedną pozycję Hamilton a nie Norris.
Sprawiedliwym byłoby aby obaj wystartowali z pozycji 4,5. tj. z jednego poziomu.
9. koal007
Mnie najbardziej zastanawia Ferrari. Czy w końcu uda im się odrobić lekcję i ogarną się strategicznie. Start na miękkich pozwala na odjazd od reszty stawki i utrzymanie prowadzenia po zmianie opon. TYLKO - w tym wyścigu na pewno będą neutralizacje. Mamy najlepsze krawężniki w sezonie, które powinny zostać obligatoryjnie założone na Paul Ricard, mamy piękne pułapki żwirowe.
Strategia Wolfa będzie bardzo ciekawa. Czy poświęci po raz kolejny Bottasa kosztem Hamiltona. Myślałem, że będzie rozdzielał ich Noris ... a tak to jest bardzo ciekawie. No i zobaczymy ile koni więcej dostał od Hondy Max, bo że Red Bull jest szybszy, to widać gołym okiem
10. jaromlody
Zapowiada się ciekawy wyścig. Choć nie lubię Ferrari ale liczę po cichu na zwycięstwo Leclerca. Mam nadzieję że Bottas też sobie dobrze poradzi i nie da się Hamiltonowi. Niestety Redbull VER nie utrzyma się zbyt długo przed Mercedesami więc mam nadzieję na ciekawą walkę o pozycję, Ciekawe czy zobaczymy dziś SC?
11. Jameson
2+3=4 5+5=11
Brawo Fia
12. giovanni paolo
11. nie jest to takie proste, przykładowo Hulkenberg otrzymał karę 5 miejsc a został przesunięty o 3, bo przypadku Russella nie można brać pod uwagę
z czego wynika, że w teoretycznej sytuacji gdy czterech kolejnych kierowców otrzymuje karę 3 miejsc za zablokowanie kogoś w kwalifikacjach, to kompletnie nic się nie zmienia
13. belzebub
Najlepiej chyba wyszedł Russell, w qwalu skończył na 19,dostał karę a jest 18. :)
14. PremyPremy
*Mało się mówi o formie Alfy... ale oni zrobili kolosalny progress jeszcze niedawno Giovinazzi przegrywał ze Strollem...
*Renault bardzo słabo pewnie tempem wyścigowym podskoczą no ale cisnęli Red Bulla.
*Bardzo możliwe,że np. Verstappen w McLarenie byłby szybszy. To mega dobra konstrukcja, w przyszłym zesonie mogą namieszać, o ile podpiszą jakiegoś AS'a zamiast Sainza, bo ten jest strasznie przeciętny, ale gwarantuje niskie niszczenie sprzętu więc pewnie zostanie.
15. Radek68
Nie wiem po co tak kombinują z tymi miejscami. Wystarczyłoby aby każdy z ukaranych faktycznie został przesunięty o tyle miejsc, o ile został ukarany. Nie w jakiejś kolejności, ale po prostu.
Kierowca wywalczył np. 3 pole, dostał + 3, to startuje z poz. 6 i koniec. I wszystko byłoby proste i jasne. Czemu tak nie jest?
Kierowcy nieukarani przesuwaliby się do przodu, ukarani do tyłu i tyle.
Jedynie sytuacja, gdy obaj ukarani znajdowaliby się na tej samej pozycji wymagałaby interwencji, ale tu można zastosować by zasadę, że na danej pozycji zostaje ten, który dostał mniejszą karę.
16. Cube83
Przesunięcia są wykonywane w kolejności otrzymania kary, ale... puste miejsca są wypełniane, gdy wszystkie kary są już przyznane. Czyli Ham spada na 5, ale 2 zostaje puste do chwili przyznania wszystkich kar. Później puste miejsca są wypełniane czyli Ver 3->2 (puste), Bot 4->3, Ham 5->4. Vet zwalnia 10 miejsce dla Mag i wskakuje na 9.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz