Williams średnio traci prawie 2 sekundy do reszty stawki
Mimo drobnej poprawy czasów w Chinach, strata Williamsa do innych ekip nadal jest bardzo duża.Po trzech wyścigach widać już pewien obraz sytuacji. Po rzekomej półsekundowej przewadze Ferrari z początku marca pozostały tylko wspomnienia, ponieważ na czele znalazł się Mercedes, który dwukrotnie zablokował pierwszy rząd.
O ile same wyniki nie powinny nikogo dziwić, tak wyliczenia różnic są interesujące. Pod uwagę wzięte zostały "najszybsze okrążenia każdego samochodu w trakcie weekendu".
Strata Williamsa do przedostatniej ekipy została wyliczona na prawie 2 sekundy. Z pewnością mocno zwiększył ją niereprezentatywny wynik Kubicy z Australii, ale i bez tego byłaby ona bardzo duża.
Pełne zestawienie:
1. Mercedes
2. Ferrari +0.227
3. Red Bull +0.646
4. Haas +1.170
5. McLaren +1.377
6. Alfa Romeo +1.511
7. Renault +1.588
8. Toro Rosso +1.775
9. Racing Point +1.788
10. Williams +3.716
komentarze
1. karoman69
Przypuszczam iż gdyby użyli bolidu sprzed 2 lat byłoby lepiej....MASAKRA,tu potrzeba cudotwórcy
2. ESI 6-12
Williams traci dwie sekundy, do bycia ostatnim zespołem.
3. Igor
@1, Też mnie to ciekawi. Może bolid sprzed dwóch lat nie byłby zgodny z tegorocznym regulaminem.
4. saint77
@3.
Nie jest. Obecna konstrukcja ma zupełnie inną architekturę aerodynamiczną oraz dostosowaną do nowych przepisów podłogę. Inne jest przednie i tylne skrzydło.
Cały bolid jest zupełnie inny ale na ogólny rzut oka można nie dostrzec wielkich różnic. Dopiero dokładniejsze porównanie wykaże spore różnice.
5. TomPo
- Mam nadzieje, ze Honda przegoni Ferrari, szczegolnie ze Ci sami wykladaja sie na tacy jak idioci.
- Renault to najwieksza w sumie porazka (nie liczac WIlliamsa). To jest fabryczny zespol z zapleczem ludzi, s srodkami, osobami typu Budkowski. Taki wynik jest duzo ponizej oczekiwan.
- RP, wychodza braki finansowe i problemy z zeszlego roku, gdy pewnie wszystkie prace byly wstrzymane z powodu braku kasy.
- Williams... tiaa... problem taki, ze kasa na koniec musi sie zgadzac, bo to spolka akcyjna. Tak wiec nawet jakby im zostalo jakies 20mln to nie przeznacza ich na razwoj bolidu (czy zapasowe czesci), tylko zostawia jako zysk dla akcjonariuszy. Ogladamy chyba agonie legendy F1 i watpie by dociagneli do 2021 z taka strategia dzialania. Akcjonariuszy nie interesuje wynik sportowy, tylko finansowy i dobry PR.
6. ESI 6-12
5. TomPo
Jeśli chodzi o Renault według mnie główna przyczyną ich sytuacji jest Cyril Abiteboul.
Wnioski wysnułem po obejrzeniu "Jazda o życie"
Ten człowiek zbyt osobiście podchodzi do tematu, zbyt porywczy, za bardzo chce stawiać na swoim.
Podobne wrażenie też odniosłem co do osoby Cleare Williams, ta znowu rozmażona, "oj może zdobędziemy kilka pkt jak będzie wypadek" .
Tak więc oboje nienadają się na swoje stanowiska.
7. Igor
saint77, dzięki za info! :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz