Alonso: w Kanadzie nie ma sensu skupiać się na kwalifikacjach
Kierowcy McLarena uważają, że na torze w Montrealu nie warto skupiać się na czasówce, gdyż w przeciwieństwie do Monako, w Kanadzie można bez problemu wyprzedzać rywali. Fernando Alonso mimo to twierdzi, że jutro i tak może pokusić się o awans do Q3."Dzień wydaje się pozytywny. Bolid dobrze spisywał się od początku pierwszego treningu, a potem skoncentrowaliśmy się nieco bardziej na długich przejazdach i ustawieniach w drugim treningu. Myślę, że jesteśmy z nich zadowoleni. Bolid wydaje się tutaj konkurencyjny. Teraz musimy dostarczyć odpowiedniego wyniku w jutrzejszych kwalifikacjach."
"Na tym torze trzeba stawiać na tempo wyścigowe, gdyż wyprzedzanie tutaj nie stanowi problemu. W niedzielę trzeba mieć dobre tempo. Nie warto skupiać się na czasówce, gdyż nie przyznają za nią punktów. Uważam jednak, że Q3 jest realne."
"Nie mamy dużych problemów z balansem. Prawie w ogóle nie zmieniliśmy ustawień. Po prostu testowaliśmy aerodynamikę i nowe części. Teraz usiądziemy i przeanalizujemy dane, aby zoptymalizować auto."
"Sprawdziłem oponę hipermiękką tylko w pierwszym treningu i ciężko jest określić jak ona naprawdę się zachowuje. Być może jest nieco lepiej niż się spodziewamy, gdyż graining jak do tej pory nie stanowi problemu. Jest to za to najszybsza opona jeżeli chodzi o pojedyncze okrążenie."
"Wyścig będzie ciekawy, gdyż niektórzy będą próbowali pokonać go na jeden postój, a inni na dwa, wykorzystując przy tym opony hipermiękkie, a to otworzy okno kreatywności. Zobaczymy czy nam uda się je zoptymalizować."
Stoffel Vandoorne, P9, P16
"To w zasadzie był dobry dzień. Niestety otarłem się o bandę w drugim treningu, co nieco skróciło nasze przygotowania, ale ogólnie to był pozytywny dzień. W pierwszym treningu byliśmy całkiem konkurencyjni i w drugim również nieźle się prezentowaliśmy. Tak naprawdę nie jeździliśmy na hipermiękkiej oponie w drugim treningu. Patrząc na całokształt, to był udany dzień a ja nie mogę doczekać się jutra."
"W moim przypadku balans mocno się zmieniał, gdyż sprawdzaliśmy wiele nowych rzeczy. Jutro otrzymamy najlepsza specyfikacje i jestem pewny, że będziemy w dobrej formie."
"Ten tor zawsze stawia na kompromisy: jest tutaj wiele prostych, wiele szykan i trzeba dobrze pozycjonować auto. Zawsze można coś wyrównać w ustawieniach, a my musimy dojść do tego co będzie najlepsze na wyścig."
"Gdy uderzyłem w bandę nie chodziło o to, że coś wymsknęło mi się spod kontroli. Po prostu pojechałem zbyt ambitnie. Otarłem się o bandę i złapałem kapcia. Mimo to odczucia po dzisiejszym dniu są pozytywne a my pokonaliśmy przyzwoitą liczbę okrążeń."
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz