Marchionne: Ross Brawn zachowuje się jak Mojżesz
Sergio Marchionne z Ferrari najwyraźniej nie lubi sposobu w jaki pracuje Ross Brawn, dyrektor sportowy Formuły 1.Swoje ataki ponowił w wypowiedzi dla Speed Weeka: "Mam dobre relacje z Chasem Careyem [prezesem F1]. Widzieliśmy się dziesięć dni temu i przeprowadziliśmy szczerą rozmowę."
"To co mi się nie podoba to, gdy Ross Brawn wychodzi i ogłasza, że grid girls muszą zniknąć z krajobrazu F1 oraz to jak silniki i podwozia powinny wyglądać."
"On zachowuje się jak Mojżesz czytający Dziesięć Przykazań. A gdy dzwonie do szefa Mojżesza, on mówi mi, że to była tylko jego osobista opinia."
"Nie chcę uczestniczyć w takiej rozprawie. Chcę usiąść i porozmawiać z osobami zaangażowanymi. Angażowanie w to mediów nie pomaga."
Prezes Ferrari zdradził również, że obecnie silniki V6 turbo sprzedawane są do klientów za kwotę 15 milionów euro.
"Gdy słyszę jak Ross Brawn mówi, że silniki są zbyt skomplikowane, pytam się go czego chce za 15 milionów?"
"Liberty Media ma rację, gdy mówi, że trzeba poprawić widowisko. Nie byłem podekscytowany tym co zobaczyłem w ostatnim wyścigu, gdzie przez 50 okrążeń nic się nie wydarzyło. Nie jest to jednak wina silników."
"W idealnym świecie wyrzuciłbym te wszystkie przepisy przez okno. Zamiast tego otrzymujemy sugestie, które mogą doprowadzić do tego, że wszystkie bolidy będą różniły się tylko kolorem."
"Jeżeli taka ma być Formuła 1 przyszłości, wtedy Ferrari potrzebuje jedynie trzech sekund, aby podjąć decyzję o opuszczeniu tego sportu."
komentarze
1. KTP
A ten dalej bredzi... Niech wychodzi, tam są drzwi, ja przynajmniej będę szczęśliwy jak w końcu będzie się coś działo w tym sporcie :)
2. vanD
Usunąć F1, nazwać F2 nową F1. Dostać zawału z emocji oraz podekscytowania oglądając wyścigi "nowej" F1 kiedy to kierowca decyduje o osiągach a nie bolid. Ku wa jakie to proste.
3. rsobczuk
@1 KTP akurat Marchione ma tu rację. RB mówi swoje, a władza F1 mówi swoje. Nie jest to zbyt dobre. Ferrari broni tego w co zainwestowało do tej pory grube pieniądze. W rozwój technologii hybrydowej. Jeżeli RB dąży do tego, aby mniejsze zespoły miały równiejsze szansę to może to być błędne koło i F1 dopiero wtedy stanie się nudna.
4. TomPo
Niech Ferrari stworzy wlasna serie i wtedy bedzie moglo ustalac takie zasady jakie chce, proste.
SIe nie podoba, to do widzenia.
Inne zespoly na tym skorzystaja i moze bedzie ciekawsza walka Merca, Renault, Hondy czy nowych niezaleznych dostawcow bez nich. A nie te partactwo Ferrari od dekady i tylko straszenie odejsciem,
ForeIndia by zdobyla majstra gydy mial taki wplyw na ten sport, te pieniadze za punkty i te fory.
Co dalej ? Kazdy zespol w F1 MUSI miec w podstawowym skladzie przynajmniej jednego juniora Ferrari bo inaczej odejdziemy? Kazdy team MUSI jechac na wstecznym bo odejdziemy? To poszli w cholere.
5. KolczastyKaktus
@4
Ty za to jeździsz na ręcznym ilekroć słyszysz nazwę Ferrari...
6. Spargus
"Angażowanie w to mediów nie pomaga" powiedział dziennikarzom Marchionne... LOL.
7. TomPo
@5 nie ma to jak komentarz na poziomie przedszkola. Proponuje Ci Onet z takim poziomem i personalnymi wycieczkami.
8. greyhow
@3 tak jakby teraz nie była nudna. Na palcach jednej ręki można policzyć ciekawe wyścigi w tym sezonie, a jeszcze pewnie tych palców zostanie. Zmiany są konieczne, ale kłócenie się o obecność grid girls na polach startowych to akurat farsa.
9. skilder3000
Formuła dawno już straciła swoje DNA. Poda mi ktoś z pamięci max. parametry samochodu? Nie. Dlaczego. Po sama F1 stała się zbyt skomplikowana. Zasada powinna być jedna. Twoje auto ma być najszybsze na dystansie 400km. I tyle. A jaki silnik, opony ect i za ile to sprawa zespołu. Sądzę ,że zawód zwykłego kierowcy niż kierowcy F1 jest bardziej niebezpieczny. (Ilu chłopaków lata na busach które mają do 3,5 jadąc czasem i 24h)
10. bera5
Kolego powyżej po co takie bzdury piszesz i sam sobie odpowiadasz. Maxymalna moc nie jest określona na przykład. Wagi maxymalnej też nie określają przepisy
O tym silniku bez ograniczeń też piszesz bzdury. Po co takie dywagacje. Nie masz nic mądrego do powiedzenia nie pisz.
Pozdrawiam fanów F1
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz