Zapowiedź GP Włoch: Vodafone McLaren Mercedes
Wyścigu na torze Monza w zeszłym sezonie do udanych na pewno nie zaliczy Fernando Alonso, były kierowca Renault, któremu uszkodzeniu uległ silnik bolidu. Gdyby nie to wydarzenie, Alonso mógł być trzeci, za Michaelem Schumacherem i Kimi Raikkonenem, który w zeszłym sezonie jeździł właśnie w barwach teamu z Woking. Drugi z obecnych kierowców zespołu Vodafone McLaren Mercedes, Lewis Hamilton wystartuje na torze Monza w bolidzie Formuły 1 po raz pierwszy. Czy na włoskim torze McLaren podejmie udaną walkę z największym konkurentem- Ferrari, przekonamy się już za tydzień.„Tor Monza jest zupełnie inny niż wszystkie tory, na których dane było nam się ścigać w tym sezonie. Najważniejsza jest duża prędkość. Tutaj bolidy zawsze prowadzi się nieco inaczej, są lekkie, szczerze mówiąc nie zawsze da się je kontrolować! Jest to spowodowane małą siłą dociskową, dzięki której możemy osiągać duże prędkości. Skrzydła bolidów są bardzo cienkie, na torze Monza stosujemy wiele specyficznych elementów bolidów. Z małą siłą dociskową trzeba dobrze przystosować się do takich spraw jak stabilność bolidu podczas hamowania, odpowiedni balans, aby mieć właściwą przyczepność w zakrętach- braki w sile dociskowej oznaczają, że przyczepności jest bardzo mało.”
"Testowaliśmy te elementy na torze w tym tygodniu podczas testów. Osiągaliśmy dobre rezultaty pracy, tak więc jestem optymistą przed zbliżającym się wyścigiem. Jazda tam to wyzwanie, to szczególny tor- jadąc ma się wspaniałe uczucie. Nie mam dobrych wspomnień z zeszłego roku, ale to tor na którym naprawdę chciałbym wygrać. Na szczęście jest to możliwe już teraz."
"Monza znana jest z zakrętu Parabolica, znajdującego się między dwoma prostymi. Nie jest prosty, jadąc na pełnej szybkości, trzeba jechać na granicy, w pełni wykorzystać bolid. Ma się wtedy uczucie ryzyka, z powodu prowadzenia się bolidu. Aby uzyskać dobry czas jednego okrążenia, cały czas trzeba jechać mocno na Parabolice, gdyż po tym zakręcie jest najdłuższa prosta.”
Lewis Hamilton:
„Monza to historyczny tor, tak więc kiedy masz tam jeździć ogarnia cię specyficzne uczucie. To wspaniały tor, są długie, długie proste i kilka szybkich zakrętów. Swój pierwszy wyścig jechałem tam w GP2, w zeszłym roku. Zapamiętałem go, gdyż to tam wygrałem mistrzostwo. Na Monzy stoczyłem świetną walkę z Giorgio Pantano, trwającą cały niedzielny wyścig. Pamiętam, że nie jest to łatwy tor, trudno znaleźć odpowiednie ustawienia bolidu, tak więc testy w tym tygodniu bardzo się przydały. Bolid musi spisywać się wyśmienicie, dla niego to trudny wyścig. Cały czas trzeba używać tarek przy zakrętach, inaczej nie osiągnie się dobrego czasu. Z tego powodu mamy bardziej miękkie zawieszenie- tak, aby jeździło się nam po nich lepiej. Dzięki temu możemy częściej po nich jeździć i nie uszkodzić sobie żadnego elementu bolidu. Hamowanie nie jest proste, przy małej sile dociskowej. Nie będzie łatwo, balans podczas hamowania będzie tu kluczem. To jeden z elementów, nad którym pracowaliśmy podczas testów.”
Martin Whitmarsh:
„Przybywamy na Monzę prowadząc w obydwu klasyfikacjach, jesteśmy jednak bardzo świadomi faktu, że walka jeszcze się nie skończyła. Jeszcze wiele można wygrać i przegrać w kolejnych wyścigach. Determinacja zespołu Vodafone McLaren Mercedes, aby zdobyć jak najwięcej punktów, jest ogromna.”
„Ten tor ma indywidualną charakterystykę, mając to na uwadze testy, które odbyły się w tym tygodniu, pozwoliły udanie sprawdzić wielu kluczowych elementów bolidu. Z tego powodu możemy wejść w weekend z ostrożnym optymizmem.”
Norbert Haug:
„Ze średnimi prędkościami jednego okrążenia wynoszącymi około 250 km/h i maksymalnymi wynoszącymi około 340 km/h na końcu prostej startowej, Monza jest jednym wyścigów w kalendarzu F1, gdzie osiągane są największe prędkości. Wyścig na tym torze to wyzwanie dla mechaników. Będziemy mogli użyć dwóch nowych silników, które są także przygotowane na tor Spa. Na tych dwóch torach osiąga się największe prędkości, są najdłuższe proste, to odmiana dla silnika V8, który został wprowadzony w zeszłym roku. Testy, które odbywały się w tym tygodniu, były dla nas bardzo udane. Byliśmy szybcy i nie było kłopotów z niezawodnością.”
komentarze
1. m@rO
Życze Alonzo aby mógł "odegrać" się za tamten rok , ale Kubicy także życze wszystkiego dobrego i mam nadzieje że stanie na podium . Pozdro
2. Disi
Alonso, Kubica, Kimi - tak powinno wyglądać pudło ;)
3. walerus
też chciałbym podium Kimi Kubica Alonso....;-)
4. jaros69
Disi to też moje 'życzenia" . Obawiam sie jednak pracy opon, to może być klucz do zwycięstwa.
5. jan5
Alonso powinien wygrać i pokazać hamiltonowi i mclarenowi, że on jest najlepszy. A co do BMW to zauważyłem że już nie mają takiej prędkości. Bardziej się liczą na Monaco i Hungaroringu. Pewnie jak zwykle miejsca w przedziale 4-6.
6. olaf1
Tak jest ALONSO wygra GP Włoch i pokaże temu Hamowi że to on jest najlepszy i jest mistrzem świata .Życzę mu tego z całego serca!!!!!!!!!!!!!!!
7. barteks3
A jeszcze lepiej Kubica, Kimi, Alonso :)
8. miska2
barteks-wyjeles mi to z ust(klawiatury) ;)
a swoja droga to wyniki mc-merc sa na monzie rzeczywiscie interesujace...
jeszcze pare dni temu postawilbym wszystko naferrari a teraz mam juz mieszane uczucia..
a co BMW to rzeczywiscie moga nie nawiazac walki o podium..:( a tak liczylem na pudlo Roberta...ehh
9. obi216
Mam nadzieję , że Ferrari znowu urwie punkciorów Mc-om . Zaś przy odrobinie szczęścia - BMW zamiesza jednym i drugim . Tak na wszelki wypadek nie operuję personalnie , bo znowu mi się pozamieniają miejscami. HeHeHe. Pozdrówka
10. Mattii
heh a ja jednak myślę że to Kimi wygra przed Felipe i Fernando.
11. Supek
A ja tam czuje ze te testy Ferrari to zmyla i dwa czerwone beda na przedzie...jada u siebie i nie wierze aby tak latwo dali sie objechac..dobrze jest czasem zamydlic oczy konkurencji..Wlosi to fanatyczny narod i Ferrari czego jak czego ale GP na torze Monza nie odpuszcza nigdy..co do tego czy Robert bedzie na podium...bardzo chcialbym ale jakos myslac racjonalnie trudno jest mi w to uwierzyc...w ostatnim czasie co do teamu BMW to naprawde nie wiem o co tam chodzi, juz nawet nie staram sie tego zrozumiec...bo ciezko w tym wszystkim znalezc jakas taktyke i strategie ktora ma prowadzic do jak najlepszego wyniku...co do Hamiltona to do konca sezonu zostalo 5 GP i szare eminencje F1 zrobia wszystko aby utrzymal pierwsze miejsce i po 11 latach posuchy od czasow Hill'a anglik znowu byl mistrzem swiata..to juz taki "czysty" sport
12. Smola
Ferrari nie ma obowiazku pokonania Mclarena na testach lecz w qualu i wyscigu :P Tak jak napisal Supek... nie pamietam, kiedy ferrari odpuscilo tak znakomite GP, na dodatk w ich kraju:) Ferrari jest baaaaardzo szybkie. Bylo to widac juz na GP Turcji, tak wiec, nie bede tak mi sie wydaje zbyt duzym marzycielem, jak powiem ze znowu bedzie dublet dla Ferrari z Kimim na czele (wolalbym Masse, no ale to fin jest na tym torze lepszy), trzeci Hamilton. Alonso..... nie widze w czym jest lepszy od Hamiltona. No nie widze..... sorry :/
13. walerus
nic nie szkodzi - znów zadecyduje Q3 i oby wtedy Kimi był lepszy od Masy a Alonso od Hamila a Kubik od Heifelda - no i mamy wtedy pierwszą szóstkę....;-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz