Szefostwo BMW przed GP Europy
Po raz pierwszy od roku 1994 Niemcy będą gościć Formułę 1 tylko raz w sezonie. W dodatku Grand Prix, które ma się odbyć na torze Nurburgring już w najbliższą niedzielę, będzie nosiło nazwę GP Europy. Zespół BMW Sauber liczy na udany występ przed własna publicznością.„Grand Prix na torze Nurburgring jest jedynym naszym wyścigiem domowym w sezonie 2007. Oczywiście jesteśmy bardzo podekscytowani perspektywą tego weekendu. Ale nie możemy sobie pozwolić na utratę koncentracji. Domowe wyścigi nie przynoszą więcej punktów niż pozostałe. Nasze stosunki z Pętlą są bardzo bliskie. Każdy nowy model produkcyjny BMW jest testowany na Nordschleife: to część naszego programu rozwojowego.”
„Dzięki temu co osiągnęliśmy do tej pory, mamy wiele powodów do satysfakcji. Naszym celem na sezon 2007 było zdobycie podium dzięki własnej pracy. Nick już zajął drugie miejsce w Montrealu, uzyskując przy tym najlepszy indywidualny wynik dla nas.”
„Jestem przekonany, że to nie było nasze ostatnie podium w tym roku. Pewnie ustabilizowaliśmy się jako trzeci najsilniejszy zespół i nie mamy zamiaru oddać tej pozycji do końca sezonu. W sezonie 2007 zdobyliśmy już 56 punktów. Jestem z tego szczególnie zadowolony, gdyż jeszcze nie ukończyliśmy naszego dwuletniego programu rozwojowego. Rozszerzenie fabryki w Hinwil nie będzie gotowe przed końcem roku: wtedy dopiero będziemy pracować pełną mocą. Jestem przekonany, że droga którą obraliśmy jest słuszna.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny:
„Rzucająca się w oczy charakterystyka Pętli zawiera długie zakręty wymagające średnich prędkości, które prowadzą do podsterowności tak typowej dla Nurburgringu. Podstawowym pytaniem jest: jak ustawić bolid, aby nie przeciążyć zbyt mocno przednich kół? To może zostać osiągnięte przez optymalny balans aerodynamiczny połączony z odpowiednimi ustawieniami mechanicznymi. Siła dociskająca nie osiąga szczytów, ale jest wysoka. Poziom przyczepności Nurburgringu poprawia się znacząco w trakcie trwania weekendu. Ponieważ nawierzchnia toru dostarcza wtedy dużej przyczepności można używać bardziej miękkiej mieszanki opon.”
„Koniec prostej startowej stwarza okazję do wyprzedzania, po której następuje kombinacja zakrętów prawego i lewego, w której można obrać różne tory jazdy. Jeżeli uda się wyjść zwycięsko z pierwszego zakrętu, nie zawsze oznacza to, że na drugim będzie tak samo. Kolejną cechą charakterystyczną toru jest różnica wzniesień: od zakrętu numer 7 mamy długi podjazd, co oznacza, że moc silnika odgrywa tutaj ważną rolę.”
komentarze
1. kapolo
Cztżby doktor Mario nie wiedział ile jego zespół zdobył punktów w tym sezonie? Według moich obliczeń jest ich 56.
2. ferros
56, ale to może być wina chociażby tłumacza...
3. Marti
Na jedym z zagranicznych serwisów, na którym opublikowano te same wypowiedzi, cytat Theissena zawiera prawidłową ilość punktów (56).
4. kunik15
MAm nadzieje że RK będzie 3
5. kunik15
MAm nadzieje że RK będzie 3
6. hot dog
Poczekajmy do piatkowych treningow wyscig domowy ogromna presja nie mowie tu o RK bo ten facet robi fantastycznie swoja robotę, ale wydaje mi sie ze podium przy obecnej formie Scuderi i Maclarena nie jest chyba narazie możliwe...chociaz chcielibysmy aby bylo inaczej :) Nie wiem na ile wiarygodne (tzn jaki program robily poszczegolne teamy) sa testy w SPA poniewaz wyniki BMW wskazywalyby na to ze sa coraz blizej oby tak tez bylo w Niemczech:)
7. Disi
To ciekawe co mówi Rampf. Może z tego wynikać-jeśli dobrze rozumuje-że charakterystyka toru jest dobra dla Roberta. Nie dość że jest wiele technicznych zakrętów to jeszcze bolid robi się podsterowny...Robert lubi gdy bolid jest lekko podsterowny.
8. Jaro dnb
moglby wygrac Heidfeld!!zycze mu tego bo startuje u siebie i w tym sezonie odwala kawal dobrej roboty.zasluzyl sobie na zwyciestwo!
9. Jaro dnb
Robcio tez wysoko!!;)
10. obi216
To co najważniejsze - jak zwykle trzeźwa ocena Mario Theissena . A jeśli się uda wyrwać punkciory " lwom z pyska " - to tylko in plus . Pozdr.
11. jdb
Disi: tylko Robert na tym torze jeszcze nie jeżdził, zobaczymy w piątek jak sprawdzą się rozważania Rampfa czy Robertowi ten tor będzie leżał. Oby tak było! :)))
12. jaros69
Disi też mam taka nadzieję. Choć myślę, że Nick na tym torze może jeździć " w ciemno". Jak nie będzie niespodzianek to może być ciekawie. Robertowi nie będzie łatwo wygrać z kolegą z teamu ( wrócił do zdrowia i jest wypoczęty )
13. walerus
piękne tekst Rampfa.... kurna niech spasi niech będzie podium dla RK niech moje typy szlag trafi... ;-)
14. s_4
Po tych testach w Belgii (RK drugi) az slinka cieknie na mysl o wyscigu w niemczech... a quick nick ostatnio bardzo cieplo sie wypowiadal o RK - ciekawe dlaczego...?
15. jdb
Mario Theissen także wypowiadał się korzystnie dla RK (jeżeli to były dokładne tłumaczenia). Powiedział coś takiego, że "" na GP EUROPY (tor Nurburgring), zespół BMW Sauber liczy na udany występ przed własną publicznością i widzi kierowcę BMW na podium (najlepiej Polaka)"" . Oni teraz bardzo wierzą Roberta :))) Ja też!!!
16. Kazik
Też myślę,że bmw bardziej obecnie ceni Roberta (po wypadku).
17. walerus
widzą iż Ktoś jeszcze czuwa nad Robertem i jego karierą....chłopak jest perspektywiczny - Mario mówił że to może być przysżły Schumacher i że tego Robertowi życzy - Nick to doświadczenie i opanowanie - muszę przyznać - no muszę że nawet nieźle się uzupełnianją... ;-)
18. jdb
Artykuł z dziennik.pl: -"Nick Heidfeld to rodzinny człowiek. Kolega Roberta Kubicy z BMW Sauber w najbliższych dniach po raz drugi zostanie ojcem. Lekarze przewidują, że dziecko urodzi się we wtorek, ale równie dobrze może przyjść na świat podczas niedzielnego Grand Prix Formuły 1 na torze Nurburgring."- To Nick będzie szalał na GP Europy 22.07 by się pokazać!!! A może BMW zajmie dwa miejsca na pudle !!! :)))))))
19. walerus
Nick usłyszy w bolidzie komunikat od Mario: Nick - dziecko się rodzi, dziecko się rodzi - przyspiesz do mety, przyspiesz do mety i będzie jechał jak szalony - by wrócić do swej żony.... ;-)
20. Marti
Nick nie ma żony ;)
21. walerus
żartujesz?!? konkubinka? ;-)
22. Marti
nie, po prostu partnerka życiowa ;)
23. Kazik
Patricia.Bardzo sympatycznie wyglądająca.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz