Whiting ponownie chwali postęp przygotowania w Baku
Charlie Whiting, dyrektor wyścigowy oraz delegat do spraw bezpieczeństwa FIA w zaledwie kilka tygodni po swojej ostatniej wizycie w Azerbejdżanie powrócił na uliczny tor w Baku, aby ostatecznie sprawdzić stan jego przygotowania do debiutującego w kalendarzu mistrzostw świata wyścigu F1.„Jestem pod wrażeniem ogromnej roboty, która została tutaj wykonana od czasu mojej ostatniej wizyty” mówił. „Jestem miło zaskoczony widząc jak mocno ukończony jest już tor.”
„Spędziliśmy cztery czy pięć godzin spacerując po tym obiekcie i sprawdzając każdy jego szczegół. Ogólnie, muszę przyznać, że standard wykonania tego toru jest najwyższej jakości i osobiście nie mogę doczekać się przyjazdu tutaj na wyścig, który odbędzie się w przyszłym tygodniu.”
Zanim tor odwiedził Charlie Whiting pierwsze okrążenia bolidem GP3 pokonał na nim Gulhuseyn Abdullajew. Poniżej prezentujemy film z tego przejazdu.
komentarze
1. majorku
Fajny tor czekamy na preniere od codmasters i wyścig oczywiście.
2. Antie
Uhonorowałbym "wieloletniego" kierowcę F1 nazywając zakręt przy baszcie już teraz imieniem Pastora Maldonado. Czuję, że tam będzie się działo... :P
3. Iceman007
@1 Pod koniec maja wyszla zamknięta beta w której można się ścigać na torze w Baku.
4. oriom909
szkoda ze w 15 zakrecie planowane jest zainstalowanie kraweznikow w celu spowolnienia bolidow bo bez nich bylby to jeden z najlepszych zakretow w kalendarzu. ogolnie na papierze tor wydaje sie ciekawy i oryginalny zobaczymy ja wyjdzie w praniu
5. majorku
@3 Czekam na nową odsłone większa frajda ale dzięki za info pozd.
6. robher
zobaczycie że będzie mało wyprzedzań, moim zdaniem wyścigi f1 powinny być tylko na torach i to troszkę szerszych
7. belzebub
Fajnie, że wchodzi uliczny tor, a nie kolejny tilkodrom. Po powyższym przejeździe, można powiedzieć, że jest szerzej niż w Monako i myślę, że będzie więcej możliwości do wyprzedzania, raczej na pewno między dwójką, a trójką, gdzie jest druga długa prosta, no i jest szerzej jak napisałem wcześniej, co może zachęcać do takich manewrów.
8. WładcaSucharów
@6 Wyścigi to nie tylko wyprzedzanie, a i na torach na których ciężko jest wyprzedzać mogą być ciekawe wyścigi. Weźmy sobie taki Singapur. Tor uliczny, ciasny, bez naprawdę długich prostych wydawać by się mogło, że nic ciekawego nie powinno się tam dziać, a zazwyczaj są tam najciekawsze wyścigi sezonu. Z drugiej strony masz Redbull ring na którym wyprzedzać powinno się cały czas, czyli, wg ciebie powinno być ciekawie, a niestety tak nie jest.
Co do samego toru, to dupy to on nie urywa, ale tak samo było z Singapurem, też się wydawało, że to nie będzie nic ciekawego, a teraz to jedno z moich ulubionych GP. Wygląda na to, że jest gdzie wyprzedzać, są jakieś ciekawe zakręty (np. fragment przy tej wieżyczce. Ostateczna ocena i tak będzie za tydzień podczas GP
9. Blazefuryx
7. To jest kolejny Tilkodrom, poza tym, że nie ma pasa startowego dla samolotów. Postarał się facet, aby wyścig na tym torze był niesamowicie interesujący, wszystkie zakręty mają 90 stopni. Zresztą jest to bardzo podobny tor do Singapuru.
10. MacGyver
Tor przepiękny od strony wizualnej. Wydaje mi się, że również bardzo szybki - dużo prostych, szeroko. Mało jest sekcji typowo technicznych, krętych. Osobiście uważam, że zapowiada się bardzo ciekawie.
11. Sasilton
By F1 dało się wyprzedzić to przed długą prostą powinien być szybki zakręt, a nie zakręt 90 stopni, przez który kierowca z przodu może odskoczyć na wyjściu. Dlatego jak by F1 wróciła do starej konfiguracji na takim torze jak Barcelona, to manewrów wyprzedzania było by więcej.
12. MacGyver
@11. Dobrze. Jeżeli jest to takie klarowne, dlaczego, jak sądzisz, nie zrobiono takiego projektu w Baku, czy chociażby w Yas Marina, gdzie przed prostą jest bardzo wolny nawrót?
13. WładcaSucharów
@12. Ponieważ każdy z tych torów projektował pan Tilke, który, według większości kibiców, ma dość małe umiejętności projektowania ciekawych torów.
14. MacGyver
@13, z całym szacunkiem dla większości kibiców, sądzę, że nawet ten nieuzdolniony Tilke, z pewnością rozumie te niuanse znacznie lepiej niż oni.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz