Szefowie F1 już planują spotkanie aby odkręcić zmiany
Po dzisiejszych kwalifikacjach nie trzeba było długo czekać na falę krytycznych opinii dotyczących wdrożonego na ostatnią chwilę nowego formatu sesji kwalifikacyjnej.Szefowie zespołów F1 już planują pilne spotkanie w tej sprawie, które ma odbyć się jutro przed wyścigiem.
Na spotkaniu poruszona z pewnością zostanie kwestia odkręcenia zaistniałego bałaganu albo poprzez pozostawienie samego Q3 w niezmienionej formie lub, o czym obecnie najczęściej wspomina się w padoku, kompletnego powrotu do ubiegłorocznych zasad kwalifikacji.
Toto Wolff zapytany o to czy wśród przedstawicieli ekip panuje przekonanie iż trzeba natychmiast zmienić wprowadzony kilkanaście dni temu format czasówki, odpierał: „Uważam, że jest taka wola. Nikt nie chciał celowo zniszczyć spektaklu jakim były kwalifikacje.”
„Podstawową ideą posiadania systemu eliminacji i podniesienia emocji poprzez eliminowanie co 90 sekund kolejnych zawodników było to, że taki system mógł przyczynić się do większej nieprzewidywalności wyników i wymusić błędy na faworytach.”
„Podstawowa koncepcja nie była więc taka głupia. Niemniej jak z wieloma rzeczami, diabeł tkwi w szczegółach- i dzisiaj widzieliśmy, że w zasadzie skomplikowaliśmy sprawę zamiast ją upraszczać. W trakcie kwalifikacji były momenty kiedy bolidy nie wyjeżdżały na tor.”
Wolff przyznaje, że w padoku mówi się o kompletnym powrocie do poprzedniego systemu kwalifikacji, mimo iż Bernie Ecclestone cały czas obstaje przy idei odwracania kolejności w stawce znanej w innych serii wyścigowych lub cofaniu zwycięzcy poprzedniego wyścigu na polach startowych.
„Mieliśmy system kwalifikacji, który był w porządku. Starając się podkręcić emocje, znaleźliśmy się w zaistniałej sytuacji.”
„Mamy oczywisty wybór, którym jest powrót do tego co było wcześniej. Jest to już w przepisach.”
„Jeżeli mielibyśmy odkrywać coś innego, musielibyśmy uważnie to przemyśleć. Nie powinniśmy zamykać oczu na próby poprawy spektaklu- to ważna sprawa. Ale musi to być dokładny proces.”
Zmiana formatu, podobnie jak jego wdrożenie w teorii mogłoby się błyskawicznie odbyć jeszcze przed GP Bahrajnu, ale jak zwykle wymagana jest w tym temacie jednomyślność ekip.
komentarze
1. jackos
najbogatszy sport a ciagle brnie w coraz głupsze zmiany i nie wie dlaczego jest chory ;)
2. zajac1211
Q1 i Q2 mogą zostać po nowemu jak dla mnie. Q3 po staremu i wszyscy będą zadowoleni :)
3. orto
@ 1 i 2 - macie rację! a Q3 po staremu byłoby najlepszym wyjściem z sytuacji, przynajmniej tak "na szybko" nim coś nowego nie wymyślą i...pochrzanią jeszcze bardziej :-)
4. Vendeur
A moim zdaniem powinni wrócić do poprzedniego systemu. Q3 to za mało, bo tak naprawdę cierpią najwolniejsi a nie najszybsi.
5. KmK.pl
Uważam, że z formatu Q3 należy wycofać co 90 sekundowe eliminacje, ale 8 kierowców zostaje i czas też. Mimo wszystko proponuję dla zasady zobaczyć jak będzie wyglądało Q3 w obecnym formacie w następnych 2/3 kwalifikacjach (chociaż raczej nie będzie wyglądało to inaczej...) i ewentualne wówczas wprowadzić zmiany. Na pewno nie można panikować i znowu podejmować pochopne decyzje.
6. belzebub
Jestem za tym, żeby w całości powrócić do starego systemu. Nowy system, tak naprawdę preferuje najlepsze zespoły. Słabsze zespoły w Q1 miały do dyspozycji 20 minut, walka trwała praktycznie do ostatniej minuty. Teraz mają de facto parę minut i jedno pomiarowe kółko. Ciężko je wykonać przy takim ruchu na torze. A wyobrażacie sobie Monako??? Nawet średnie zespoły będą wyjeżdżać na jedno kółko i resztę czasu spędzać w garażu. Totalna porażka.
7. TheKuba
Scenariusz marzeń - 4 kierowców z najlepszymi czasami po Q2 (odpowiednio dłuższe sesje + więcej kierowców wypada) przystępuje do Q3 w formie super pole, czyli pusty tor, jedno kółko. Będzie walka, będą emocje i nie będzie narzekania że zabrakło czasu, bo teraz ten system jest wyjątkowo niesprawiedliwy. Masz super okrążenie ale nic ci nie da, bo spoźniłeś się o 3 sekundy i zostałeś wyeliminowany. Kolejna kompromitacja siwego i FIA
8. lvl18
Tęsknię za kwalifikacjami sprzed nastu lat kiedy to każdy jechał jedno kółko na maksa ile fabryka dała, w kolejności odwrotnej do miejsc z poprzedniego wyścigu. Można było poobserwować wszystkich po kolei. Zero kalkulacji, wygrywał najszybszy czas w sesji, proste.
9. Jahar
@2, @3.
Widzieliście w którym momencie skończyło się choćby Q2? Bo ja widzialem. Przed czasem...
10. ttghmtbh
Moim zdaniem q1 i q2 powinny zostać ,tyle że do q3 powinno wchodzić 10 zawodników i powinno być takie jak w zeszłym sezonie.
11. meamea
i co i co? nagle po tylu krytykach wszyscy nie mają nic przeciwko q1 i q2 od samego pozątku mowiłem ze tylko q3 budzi wątpliwości cieszę sięże dorosliście
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz