Lauda: nasza przewaga mogła spać do zaledwie 0,2 sekundy
Zespół Mercedesa po zdominowaniu ostatnich dwóch sezonów Formuły 1, podobnie jak przed rokiem próbuje budować napięcie przed sezonem twierdząc, że ekipa Ferrari dokonała znaczącego postępu i może realnie zagrozić mu w tegorocznej walce o tytuł mistrzowski.Zespół Mercedesa podczas testów pokazał się z bardzo dobrej strony głównie jeżeli chodzi o niezawodność swojej nowej konstrukcji wyścigowej jednak wśród obserwatorów panuje przekonanie, że ekipa z Brackley pod Barceloną nie pokazała pełnej formy.
Przedstawiciele Mercedesa do tej pory podkreślali, że dostrzegają zagrożenie ze strony goniącego ich Ferrari, ale teraz Niki Lauda poszedł o krok dalej i na kilka dni przed pierwszym wyścigiem sezonu postanowił dokładniej określić ewentualną przewagę swojego zespołu.
„To nie jest wina Mercedesa, że był szybszy przez ostatnie dwa sezony” mówił dla La Gazzetta dello Sport Lauda. „Naszym celem jest kontynuacja tej dominacji, ale uważam, że nasza przewaga została zredukowana. W ubiegłym sezonie mieliśmy średnią przewagę nad Ferrari wynoszącą 0,6 sekundy, ale w tym roku są znacznie bliżej nas. Nasza przewaga mogła spaść do 0,2 sekundy, więc w tym sezonie wszystko może się wydarzyć.”
W podobnym tonie wypowiada się Toto Wolff: „Ferrari z pewnością dokonało skoku. Już z sezonu 2014 na 2015 rozwijali się bardzo dobrze, a teraz to kontynuują.”
„Jeżeli będziemy mieli przewagę na początku, nie będzie ona tak duża jak w ubiegłym roku- rozmawiamy o dwóch, trzech dziesiątych sekundy, a być może nawet tylko o jednej.”
Nico Rosberg przed rozpoczęciem rywalizacji w tym roku dodaje: „Ferrari naprawdę poprawiło się i myślę, że do Melbourne przywiozą już pierwsze poprawki do bolidu. Będziemy z nimi toczyć prawdziwą walkę.”
Składający się z rekordowej liczby 21 wyścigów sezon F1 rozpocznie się już w najbliższy weekend w Melbourne.
komentarze
1. Jahar
Lanie wody. Budowanie napięcia przed sezonem. Ścigają nas ale jesteśmy najlepsi.
2. Kalor666
Pitu pitu. .
Niewykluczone że Ferrari jest bardzo blisko Merca ale oni wciąż są przekonani że mają wielką przewagę. To jest gadka dla odwrócenia uwagi.
3. Kalor666
Kempa czy Ty "spać" jak pisać ten artykuł ? ;-)
4. Blazefuryx
Jeśli byłaby to prawda, to byłby to sezon, w którym Seb zdobyłby swój piąty tytuł. Nie stanowiłoby problemu nadrobienie tych 0.2s, byłaby to wręcz formalność dla Vettela, aby pokonać nieporadnego celebrytę, w wciąż najlepszym bolidzie, jednak bolidzie, który da się dogonić i wyprzedzić.
Co zabawniejsze, ogóryAMG i jemu podobni sezonowcy by zniknęli w przeciągu kilku pierwszych wyścigów, gdyby okazało się, że nie mają już możliwości dowartościowywania się, jako fani niezwyciężonego i najlepszego zespołu. Przerzuciliby się na kolejny sport, w którym aktualnie jeden z zespołów bądź sportowców odnosi niesamowicie wiele sukcesów i dominuje nad resztą rywali.
Tacy ludzie ze względu na ogromną ilość porażek w życiu po prostu mają potrzebę identyfikowania się z czymś co jest absolutnie elitarne i odstaje od reszty o kilka klas. W ten sposób rekompensują jakieś swoje braki. Taką funkcję do tej pory spełnia Mersedes, jeśli jednak układ sił się zmieni, możemy być pewni, że forum tego portalu stanie się znacznie bardziej merytorycznym miejscem i już nie będzie okazji oglądania dziecinady w wykonaniu 30-paro letniego faceta z dzieckiem, który nazywa innych "cwelami" (KowalAMG dla niezbyt kojarzących). :)
5. przesio
I tak każdy wie że w tym roku wygra Ferrari . Makaroniarze spinają w tym roku pośladki jak nigdy dotąd. Darmo nie płacili tyle za Vettela.
6. marek007
@4Ty i ten twój Vettel...śmieszne jesteś ale już wcześniej że nie mam zamiaru dyskutować z półgłówkami.Poczekaj do piątku już wtedy twój Vettelek zobaczy formę Mercedesa i nie powtarzaj się więcej bo nudny jesteś.
7. walerian
@blazefuryx trafna uwaga na temat "prawdziwych" fanow mersedesa (bo gdzie byli ci fani za czasow ery v8?) :)
sam ecclestone mowil o tym - o szybkim odplywie fanow mersedesa i celebryty, ktory nastapi kiedy przestana dominowac i tak na pewno bedzie, czekam z niecierpliwoscia :)
lauda mowi ze ich celem jest kontynuacja tej dominacji czyli jednak maja gdzies dobro f1? Na to wyglada bo niby mowili cos o poprawie widowiska, ze nie chca wygrywac w TAKI sposob i "daja szanse" innym producentom poprzez nieblokowanie zmian i takie tam... ale to je mersedes..
ehh... oni nigdy sie nie zmiania... :)
Pozdrawiam prawdziwych fanow f1 :)
ps. piesio uspokoj sie :)
8. marek007
"śmieszny jesteś ale już wcześniej pisałem że nie mam zamiaru dyskutować z półgłówkami" tak dla ścisłości!
9. dexter
@Jahar - A dlaczego zaraz sadzisz ze „lanie wody“ ? Daj "czerwonym" szanse - hehe
A tak bardziej na powaznie to po wykreconych kilometrach w testach zimowych zespoly na podstawie zebranych tysiecy roznych danych oraz przeprowadzonych symulacji mniej wiecej wiedza czym dysponuja i w jakim stopniu ocenic rywala. Tzn. analitycy pracuja dla zespolow wyscigowych, a oni potrafia z duzym prawdopodobienstwem ocenic przewage lub strate zespolu w porownaniu do konkurencji. W fabrykach caly czas przeprowadzane sa rozne symulacje, leca rozne algorytmy. Dodatkowo kazdy zespol posiada dane pomiaru GPS - na tej podstawie jest w stanie wyciagnac wnioski i ocenic rywala.
Z pewnoscia Mercedes nie bedzie w tym sezonie cierpial z powodu braku niezawodnosci. Tyle kilometrow co Mercedes pokonal w testach jest istnym szalenstwem, a auto raz mialo jakis nieznaczny defekt. Najwazniejsze pytanie ktore z pewnoscia musi sobie postawic Ferrari brzmi - czy ich bolidy beda w stanie dysponowac taka niezawodnoscia jak Mercedes? Bolidy F1 to sa prototypy. Jezeli cos pracuje na limicie albo konstrukcja bedzie zbyt agresywna to zawsze istnieje niebezpieczenstwo ze moze sie cos szybko posypac. A przypomne ze niezawodnosc w sporcie motorowym jest najwazniejszym punktem, poniewaz niezawodnoscia glownie wygrywa sie sezon wyscigowy.
Prawdopodobienstwo ze Ferrari zblizylo do Mercedesa jest duze. Taki tez byl przed nowym sezonem ich cel. Ba, taki cel zostal dokladnie zdefiniowany przez samego szefa koncernu Fiat/Chrysler Sergio Marchionne ktory w swoim przemowieniu mowil o zwyciestwach. Taka wiadomosc musiala takze dotrzec do wszystkich akcjonariuszy Ferrari. Takze, presja w zespole Ferrari z pewnoscia byla i jest ogromna. A czy cel zostanie osiagniety zobaczymy na koncu sezonu, wtedy praca zespolu bedzie oceniana. W kazdym razie patrzac na wyniki ostanich lat Ferrari ma duzo do udowodnienia...
Z powodow finansowych praca rozwojowa tzn. techniczna w Ferrari z pewnoscia nie doznala zadnej czkawki. W ubieglym roku na plaszczyznach gdzie mozna bylo poprawic mozliwosci technologiczne wszystko zostalo w Maranello duzym nakladem pieniedzy doprowadzone do stanu wzorowego. Dzis Maranello dysponuje calkiem nowym kanalem aerodynamicznym jak i zaawansowanymi programami komputerowymi ktore bazuja na numerycznych, matematycznych obliczeniach techniki przeplywu powietrza, czyli pracuja nad modelami CFD.
Jesli chodzi o silnik, to mozna z duzym prawdopodobienstwem mozna powiedziec ze Ferrari tutaj dokonalo kroku do przodu. W ubieglym roku podobnie jak Mercedes pracowali nad nowym silnikiem. Pytanie ile rozwojowych tokenow zostalo im z okresu letniego w ubieglym roku na koniec sezonu? Z flaga przekroczenia mety w Abu Dhabi trzeba raczej wszystkie tokeny zuzyc, inaczej wykorzystuje sie juz przydzial zimowy. A jesli Ferrari krotko przed wyscigiem w Abu Dhabi wykorzystalo swoje wszystkie rozwojowe tokeny, to znaczy ze modyfikacja miala wplyw na nowy silnik. No i nie mozna zapomniec ze producenci smarow i olejow caly czas w swoich laboratoriach pracuja nad rozwojem ktory ma wplyw na performance jednostki napedowej. Producenci dysponuja roznymi mieszankami paliw. W ciagu roku mozna 4 mieszanki wykorzystac - takze pod tym wzgledem Shell tez z pewnoscia musial zrobic krok do przodu.
Dzis samochod Ferrari w porownaniu do ubieglego roku zostal przebudowany (chlodnica turbosprezarki zostala tak ulokowana jak w Mercedesie). Wiekszych mysli innowacyjnych pod wzgledem aero raczej nie widac. Wiekszosc zmian ktore dokonane zostaly w Ferrari juz mozna bylo kiedys w innych samochodach zaobserwowac. Choc nie musi oznaczac to wcale ze dokonane modyfikacje nie beda przynosic oczekiwanego wyniku. Z pewnoscia wiekszosc rzeczy zostala przetestowana i pomiar zostal dokonany, inaczej modyfikacje nie mialyby najmniejszego sensu. W kazdym razie silnik zostal przesuniety, skrzynia jest troche inaczej umieszczona, chodnica zostala w innym miejscu ulokowana - to sa rzeczy ktore moga nawet maja wplyw na aerodynamike.No i pytanie o opony, czy degradacja opony bedzie w swoich ramach pasowac z nowym konceptem chassis? I tutaj takze takie same pytanie mozna postawic zespolowi z Brixworth jak opony beda zachowywac sie w bolidach Mercedesa? Jeszcze 4 dni i mniej wiecej zobaczymy jaki pierwszy bardzo krok do przodu wykonalo Maranello w porownaniu do zespolu z Brixworth (bo prawdziwy rozwoj bedzie mozna dopiero zobaczyc w trakcie sezonu).
10. dexter
@walerian i Blazefuryx - prosze nie ublizajcie waszej inteligencji. Zwykle milcze, siedze cicho i tylko z boku obserwuje - ale tego pomalu sie czytac nie da.
11. Jahar
@dexter
Nie do końca zrozumiale się wypowiedziałem. Chodziło mi bardziej o to, że szefowie Mercedesa promują przed sezonem F1 i swój udział w tych mistrzostwach. Jeśli Ferrari rzeczywiście jest w stanie przeprowadzić atak na Mercedesa to będę bardzo zadowolony z tego faktu gdyż zawsze miałem do tej firmy swój sentyment. Jednak odpowiedzi spodziewalbym się bardziej po wyścigu w Malezji niż z przepowiedni przedsezonowych. Odpowiedziałem Ci również w temacie "Ograniczenia w komunikacji przyczynią się do dziwnych wyników" więc jeśli jesteś ciekaw to zajrzyj tam jeszcze raz.
Pozdrawiam.
12. dexter
Tak jak piszesz - prawdziwe poprawki zobaczymy w pozniejszej fazie sezonu. Ale, po pokonaniu kilku tysiecy kilometrow kazdy zespol moze pewne wnioski wyciagnac.
Z drugiej strony wszyscy czekaja i cos trzeba powiedziec. A najwiekszego konkurenta nigdy przed sezonem sie nie krytykuje - juz z pewnego respektu do rywala. W kazdym razie po wypowiedzi Mercedesa, Ferrari jest teraz pod pewna presja. Tak funkcjonuje gra ;)
Pozdr.
13. dexter
"W kazdym razie po wypowiedzi Mercedesa..." - zreszta, pewna presje na zespol nalozyl sam Sergio Marchionne.
14. walerian
@dexter po pierwsze uspokoj sie :)
po drugie jesli pomalu sie nie da to tylko w powrocie do podstawowki widze dla ciebie ratunek :)
15. KowalAMG
Boze widzisz i nie grzmisz :/ zycie jest okrutne , blezer widac , ze prawda cie zabolala bo bardzo sie zalisz :) razem z twoim zalosnym koleszka .
16. dexter
@walerian
"sam ecclestone mowil o tym - o szybkim odplywie fanow mersedesa i celebryty, ktory nastapi kiedy przestana dominowac i tak na pewno bedzie, czekam z niecierpliwoscia :)"
A moglbys bardziej rozwinac watek, o czym to Ecclestone mowil? Bo ja wiem tylko, ze Bernard Charles Ecclestone jest dyrektorem Formula One Group ktory w zasadzie ma dzis malo do powiedzenia (zaledwie 5 procent udzialow), ale ze pracuje dla posiadaczy praw CVC jego wypowiedzi ze zrozumialych powodow maja inny interes. Czesto czysto-polityczny.
I kto to jest ten celebryta? Chcialbym sie wreszcie dowiedziec w czym lezy Twoj problem?
"lauda mowi ze ich celem jest kontynuacja tej dominacji czyli jednak maja gdzies dobro f1?"
Jezeli juz tak manipulujesz i permanentnie siejesz populistyczna szkodzaca nie tylko sobie propagande ala z onetu na tym portalu to z pewnoscia bedziesz mogl mi odpowiedzec na pytanie kiedy to Niki Lada zmienil prace? O ile mnie pamiec nie myli (a mysle ze jednak dobrze sie orientuje), to Niki Lada jeszcze do dnia dzisiejszego pracowal dla zespolu Mercedes AMG Petronas na stanowisku Przewodniczacego Rady Nadzorczej, a nie dla FOM czy innych udzialowcow F1.
PS Nie slyszalem takze aby Niki Lauda sprzedal swoje udzialy w zespole Mercedes AMG Petronas. Takze, jesli masz jakies ekskluzywne wiadomosci to prosze podziel sie nimi.
A to Mercedes nie daje szans innym producentom? A kto zaglosowal m.in. w ubieglym roku za rozluznieniem regulaminu? Kogo to jest zasluga, ze w tym sezonie wszystkie zespoly (w tym Ferrari) moga dysponowac dodatkowa jednostka napedowa? Jest to wina Mercedesa ze inni nie potrafia sobie poradzic? Chcialbym poznac jak Ty rozumujesz slowo "konkurencja" oraz "zasady wolnego rynku". Mysle, ze do jutra rana bedziesz mial wystarczajaco duzo czasu, aby napisac tutaj obszerna analize, albo?
Jeszcze takie pytanie na boku - jestes uzytkownikiem @Skoczek130 czy jak mu tam? Pytam z ciekawosci bo widze bardzo podobny styl pisania i duza podatnosc na pewne cechy.
Pozdr.
17. dexter
@walerian
Powiedz kim Ty do ... jestes gownirzu nie smiedzacy zlotowka?
18. dexter
Sorry @kempa007 - wiecej nie wytrzymalem z kibolami internetowymi. Szkoda, ze przez tak jasne swieczki na torcie ten portal w tak szybkim tempie pada...
19. walerian
rowniez przepraszam szanownego administratora @kempa007, miedzy innymi za to ze dalem sie sprowokowac takiemu chlystkowi, na szczescie ocknalem sie w pore i po mojej odpowiedzi (#14) na post nr10 nie dam sie dalej wciagac w bezcelowa dyskusje z nim, obiecuje :)
20. andy_chow
@ dexter Nie warto się z koniem kopać.
21. damianosKimiFan
Banowac prowokatorow jak i tych ktorzy daja sie prowokowac. Cwaniaczki i przyglupy out
22. Blazefuryx
19. Podziwiam Twoje dyplomatyczne podejście, i chyba sam bym w tak odpowiedni sposób nie umiał zareagować. Oczywiście zgadzam się ze wszystkim co napisałeś.
Dextera zawsze szanowałem, za jego ogromny wkład w poszerzanie wiedzy na temat F1 i motosportu szeroko pojętego użytkowników tego portalu, w tym zakresie stanowił on dla mnie pewnego rodzaju autorytet. I prawdopodobnie dalej będę go poważać i czytać jego komentarze w skupieniu, to jednak nieco zawiodłem się czytając, co poniektóre jego wypowiedzi w tym temacie, powiedziałbym, dosyć nieodpowiednie i zdecydowanie niepotrzebne.
Tak czy siak, pozdrawiam Prawdziwych Fanów F1. :)
23. narya
@ dexter ma rację, tego powoli nie da się już czytać.
Coraz bardziej forum przypomina ustawkę kiboli rywalizujących zespołów, niż dyskusje fanów F1.
Naprawdę szkoda że niektórzy potrafią tylko prowokować.
Ani to nie jest zabawne, ani nie ma nic wspólnego z Prawdziwymi Fanami F1 :(
24. dexter
@Blazefuryx
Prosze wytlumaczyc mi w logiczny sposob najpierw ten tekst!
„Co zabawniejsze, ogóryAMG i jemu podobni sezonowcy by zniknęli w przeciągu kilku pierwszych wyścigów, gdyby okazało się, że nie mają już możliwości dowartościowywania się, jako fani niezwyciężonego i najlepszego zespołu. Przerzuciliby się na kolejny sport, w którym aktualnie jeden z zespołów bądź sportowców odnosi niesamowicie wiele sukcesów i dominuje nad resztą rywali.
Tacy ludzie ze względu na ogromną ilość porażek w życiu po prostu mają potrzebę identyfikowania się z czymś co jest absolutnie elitarne i odstaje od reszty o kilka klas. W ten sposób rekompensują jakieś swoje braki. Taką funkcję do tej pory spełnia Mersedes, jeśli jednak układ sił się zmieni, możemy być pewni, że forum tego portalu stanie się znacznie bardziej merytorycznym miejscem i już nie będzie okazji oglądania dziecinady w wykonaniu 30-paro letniego faceta z dzieckiem, który nazywa innych "cwelami" (KowalAMG dla niezbyt kojarzących). :)“
A teraz do tematu...
Ja nie wiem, ale wchodzac tutaj na portal odnosze coraz czesciej wrazenie ze jestem w jakims cyrku. Doslownie mam takie uczucie jakbym sie w moim rozwoju cofal sie za kadym razem 30 lat wstecz. Ja sie czasami pytam gdzie tutaj wyladowalem? Ja naprawde w swoim zyciu mam cos lepszego do czynienia niz pisanie tutaj komentarzy.
Raz mialem okazje goscic na pewnym portalu internetowym. Chcialem sobie cos poczytac na temat pilki noznej bo wczesniej ogladalem wlasnie mecz. Po przeczytaniu artykulu z ciekawosci przelecialem przez komentarze. Gdy zobaczylem komentarze pod artykulem to mnie doslownie zatkalo. Ronaldo lepszy od Messi, Messi lepszy od Ronaldo - oczywiscie nie w takim stylu, tylko w prawdziwym slangu rynsztoka.
Od kilku miesiecy wchodzac tutaj na portal doslownie odnosze takie same wrazenie. Czytajac komentarze jestem przerazony poziomem. Jeden na drugiego: Vettel lepszy od Hamiltona, Hamilton deklasuje Rosberga etc. etc. - oczywiscie nie w takim stylu, tylko w prawdziwym slangu rynsztoka. Ostatnio nawet cos czytam o celybrytach... i sie jeszcze raz zapytam: z czym problem?
Nie wiem czy ktos zna film: „Groundhog Day“ - doslownie takie odnosze wrazenie jakbym ogladal ten film.
A na tym, czyli na obrazaniu licencjonowanego zawodowego kierowcy wyscigowego, pisanie bzdur wyssanych z palca na temat zespolu wyscigowego bo akurat zespol nie pasuje mi do koloru tatuazu na rece - na tym polega cala tutejsza „wiedza“ na temat Motorsportu ?
Gdyby ktos tutaj na portalu jeszcze mial jaja i napisal cos na temat Motorsportu, wytlumaczyl proste zagadnienia fizyki i matematyki, napisal na czym polega jazda po zamknietym torze wyscigowym, przedstawil sport motorowy od kuchni, wytlumaczyl jak zostac kierowca wyscigowym lub inzynierem w sporcie motorowym, jaka najlepiej wybrac droge, jak dostac sie do zespolu wyscigowego itd. itd... Nie! Nic w tym stylu, ale krytykowac potrafia wszyscy. Ostatnio nawet ze moj post jest zbyt dlugi - to juz jest szczyt bezczelnosci...
Do tego doszlo ze dzis juz nawet nikt nie jest w stanie napisac tutaj konstruktywna krytyke....
Ja nie chce nikogo tutaj krytykowac. Ale to co wylewa z siebie od miesiecy uzytkownik @walerian jest doslownie tak puste, tak puste ze ja sie sie pomalu zastanawiam czy ten czlowiek w ogole zdaje sobie z tego sprawe co publicznie pisze. Przeciez takim trollowaniem systematycznie niszczy sie ten portal tzn. przyczynia sie do tego ze uzytkownicy beda z tego miejsca uciekac. Kazdy czlowiek ktory liznal choc troche w swoim zyciu Motorsportu, przychodzac tutaj na portal, czytajac taki komentarz bedzie zszokowany poziomem i wiedza. Ja sie tak otwarcie zapytam: czym sie @walerian w zyciu zawodowym sie zajmujesz? Jaka masz pozycje, bo ja sobie z calym szcunkiem nie moge wyobrazic jakiegos przedsiebiorstwa ktore moze takich ludzi zatrudniac. Jedno jest pewne - ja nie bede wspieral ludzkiej glupoty, populizmu czy jakiejs frustracji zyciowej. W dodatku osoby ktora ze zawodowym sportem motorowym, czy ze sportem ogolnie nie miala w swoim zyciu nic do czynienia. Osoby ktora nie widziala auta wyscigowego od srodka, ale od poczatku jak sie tutaj sie na portalu pojawil bedzie zgrywal trolla... Jesli @walerian nie zmieni nastawienia, to znaczy bedzie dalej obrazal kierowcow wyscigowych, bedzie obrazal ludzi ktorzy pracuja w branzy motoryzacyjnej to ten osobnik bedzie mial ze mna masywny problem. I jeszcze taki gowniarz posmarkany bez respektu do sportu, bez respektu do wykonanej pracy ma czelnosc pozniej w takim stylu odpisac. Raz czlowiek zwraca uwage - nie ma reakcji, dwa razy czlowiek zwraca uwage - nie ma dalej reakcji. To ja sie pytam ile razy mozna powtarzac ?
Ja juz raz napisalem, nie mam 20- lat. Mam rodzine, pewne doswiadczenie, bardzo dobra pozycje zawodowa i wypraszam sobie aby taki osobnik mnie tutaj obrazal. Jesli @kempa007 chce miec portal ktory bedzie sie wzorowal na „onecie“ - prosze bardzo, nie ma sprawy. Ja z tym nie mam problemu, redakcja zna moj E-Mail.
Portal nazywa sie: „Dziel Pasje“. Pamietam lata temu moje pierwsze kroki na tym portalu. Oczywiscie, zanim cos napisalem wczesniej tylko czytalem, chcialem sobie wyrobic wlasny obraz z kim mam tutaj do czynienia. Bylo kilku uzytkownikow ktorych styl czy „wiedza“ mi sie spodobala (wszystkich z pewnoscia teraz nie wymienie). Ale, tak tylko aby uswiadomic ile tych ludzi dzis tutaj pozostalo - 3? Ja sie pytam gdzie jest reszta? andy - tak, ten andy_chow spod dwudziestki - kiedys pisal czesciej, a ja lubilem czytac jego komentarze. Dzis juz nawet nie napisze - a ja wiem dlaczego.
Niech kazdy wezmie sobie to do serca. To co sie dzisiaj tutaj dzieje przekracza kazda granice granic. Jesli taka atmosfera bedzie tutaj przez niektorych uzytkownikow dalej permanentnie i celowo przez prowokacje wprowadzana (a przez ostatnie lata mam obraz z kim mam tutaj do czynienia), to dobrze nie wroze...
PS. A ja sie sam kiedys dziwilem o czym @devious pisze. Teraz pomalu zaczynam rozumiec...
25. Deejw
@Dexter: dla dobra swojego układu krążenia, dodaj ich do ignorowanych. I prośba do Kempy, zrób z nimi pozadek, tak jak z tym fircykiem co kiedyś ciągle pluł jadem na wszystkich kierowców i ciągle pisał Weltmajster.
Brak szacunku dla zawodowego kierowcy, który poświęcił swoje życie żeby osiągnąć jak najlepsze efekty, który niesamowicie ciężko musiał pracować i swoją drogą dalej pracuje, na miejsce w którym się znajduje. Brak szacunku dla całego zespołu, który jest sprawnie prowadzony i istnieje po to żeby wygrywać. To są grzechy śmiertelne fana Motosportu.
Kiedyś się bawiłem w to amatorsko. Budowalo się samochody do wyścigów, jeździło w kjs czy na inne eventy. Człowiek poznał ile ciężkiej pracy w to trzeba włożyć. Widać że takie osobniki nie wiedzą, ile ciężkiej pracy trzeba włożyć, żeby osiągnąć światowy poziom, nie mówiąc o takim poziomie jaki prezetuja kierowcy F1.
Cytując jednego z użytkowników, pozdrawiam prawdziwych fanów królowej sportów.
26. KowalAMG
Dzieki Dexter za wspracie ladnie sie odwdzieczasz :/ od dzisiaj opcja ignoruj mile widziana szkoda nerwów i klotni .
27. walerian
Zawsze wiedzialem zeby nie traktowac powaznie ludzi zaczynajacych swoje wypowiedzi od "a teraz do tematu" a piszacych o zupelnie nie majacych zwiazku z tematem wlasciwym dyskusji sprawach ehh... :)
@deejw po pierwsze uspokoj sie :)
po drugie wypraszam sobie - nikogo nigdy nie obrazilem jako pierwszy, a jesli juz musze to na pewno nie w taki sposob jak robi to @kowalamg, powiem wiecej - najczesciej staram sie przymykac oko na wszelkie przejawy braku oglady slownej uzytkownikow takich jak wczesniej wspomniany przeze mnie prymityw i wyjasniac pare niezrozumialych dla nich kwestii zwiazanych ze sportami motorowymi :)
ps. mam nadzieje ze ferrari na poczatku bedzie blisko na tyle, ze w drugiej czesci sezonu dokopia mercedesowi, a w nastepnych sezonach wszystko bedzie tak, jak byc powinno. WELTMEISTER!
i jesli to juz koncert zyczen @dexterze to rowniez nie chce zeby taki osobnik jak Ty czy jakis inny fan mercedesa mnie obrazal :)
Jeszcze raz pozdrawiam prawdziwych fanow f1 :)
28. dexter
Hehe, a Ty dalej swoje...
Ok @walerian, jestes tutaj jeszcze na portalu? Jesli tak usiac wygodnie przed monitorem i posluchaj co Ci mam do powiedzenia...
„Zawsze wiedzialem zeby nie traktowac powaznie ludzi zaczynajacych swoje wypowiedzi od "a teraz do tematu" a piszacych o zupelnie nie majacych zwiazku z tematem wlasciwym dyskusji sprawach ehh... :)"
Widzisz, nic nie wiedziales, bo z Twoich wpisow mozna wyciagnac tylko jeden wniosek - jestes po prostu jeszcze za „zielony“ aby cos wiedziec. Na razie sie tylko glupio stawisz jak maly Kazio. Nawet adresujac do mnie post, nie wiesz kim ja jestem.
Ja moge w pelni zrozumiec ze Ty jestes bardzo mlodym czlowiekiem ktory w swoim zyciu nie mial nic wspolnego ze sportem motorowym i pewnych rzeczy nie rozumie. Ba, mlodym czlowiekiem ktory takze nie ponosi zadnej odpowiedzialnosci zwiazanej z obowiazkami zawodowymi.
Ale nie zrozumiem jednej rzeczy: jak mozna caly czas trollowac, wstawiac usmieszki a pozniej pisac wszystkim: „uspokoj sie“ - to jest dla mnie niezrozumiale. Jakim prawem pozniej zadasz aby Cie inni uzytkownicy tutaj na powaznie traktowali, skoro Ty nie potrafisz wyciagnac wnioskow z wlasnego zachowania?
@walerian albo @skoczek130 - odnosze takie wrazenie ze jest to jedna i ta sama osoba pod jednym nickname. Nie wiem do kogo pisac, ale zalozmy ze jest to @walerian - ja nie jestem wrogo nastawiony do Ciebie, ale wymagam bo w koncu jestesmy na portalu zwiazanym z Motorsportem troche fundamentalnej wiedzy i respektu, a nie tylko trollowania jak trzynastolatek...
Jesli chcesz (a ja raczej trzeciej czy czwartej szansy nie daje) wystawiam w Twoim kierunku moja dlon. Moge zaproponowac Ci tylko taki deal: ze mna nie bedziesz mial wiekszych problemow jesli bedziesz sie normalnie zachowywal i normalnie pisal a nie jak jakis skonczony troll z onetu.
I wreszcie zacznij sie ineresowac Motorsportem, a nie tylko pisaniem jak trzynastolatek: ala „Mercedes jest zlem, bo Ferrari nie jest z przodu. Ale jak Ferrari bedzie z przodu to dopiero wtedy F1 bedzie prawdziwa dla prawdziwych fanow F1“. Musisz zrozumiec ze ja interweniuje tylko dla twojego dobra, dla dobra tego portalu, dla sportu - bo przeciez takimi wpisami jak do tej pory narazasz nie tylko siebie na posmiewisko. A tutaj zagladaja rozni ludzie. W zamian jezeli bedziesz chcial, mozesz zawsze na temat Motorsportu cos sie mnie zapytac. A jak bede widzial pewne postepy - kto wie? Ja czasami lubie kogos czyms zaskoczyc.
W kazdym razie nie chodzi mi aby tutaj stosowac opcje „ignoruj“. Ja osobiscie chcialbym kogos zarazic Motorsportem. A Ty @walerian wpadles mi w oko. I jakos nie wiem, ale moj „nos“ podpowiada mi aby wyciagnac moja dlon w Twoja strone - wszystko zalezy teraz od w Twojej decyzji i od dealu ktory Ci przedstawilem.
Apropos haslo „uspokoj sie :)“ jesli jeszcze nie jest opatentowane to jak najszybciej trzeba to zrobic - chyba juz kiedys pisalem.
dexter
29. dexter
* usiadz
30. Deejw
@walerian: Ja jestem spokojny, a na pewno Ty, nie wyprowadzisz mnie z równowagi. Zastanawiam się, e jaki sposób cię obrazilem, bo w stosunku do ciebie nie użyłem żadnego obrazliwego słowa.
Proszę cię o jedno. To, że nie lubisz jakiegoś kierowcy, nie znaczy że masz go nie szanować. Jak kogoś nie lubisz, zachowaj to dla siebie. Takie wypowiedzi nie pasują do Dorosłego i Inteligetnego mężczyzny (zakładam ze jesteś mężczyzną a nie kobieta, jak się mylę to przepraszam, nie jestem rozwinięta). Możemy dyskutować merytorycznie, podawać logiczne argumenty (czasem opierać się na domyslach i wspólnie je analizować). Zróbmy z tego portal miłośników sportu, a nie miejsce przepychanek niczym kibice Cracovii i Wisły.
Proszę cię, zachowaj swoje osobiste preferecke dla siebie, nie dzieł się nimi z całym portalem. Mało tutaj się udzielam, zwykle tylko czytam. Parę razy prowadziłem dyskusje z Dexterem. Nigdy nie napisałem, kogo lubię, a kogo nie. To jest moja sprawa (i mojej żony, czasem mamy inne zdanie i jest ciekawie podczas wyścigu).
Przeczytaj wpisy Dexteta, czy kiedykolwiek napisał, że ktogis bardziej lubi niż innego? Czy pisał, że ktoś na obecną chwilę jest w lepszej formie i jestnlepuej dysponowany? Bo to jest różnica. A Dex jest tutaj, przez większość użytkowników szanowany. Właśnie z tego powodu, nie narzuca nikomu swojego zdania, analizuje i dzieli się wiedzą.
Ucz się od starszych, to nie jest żadna ujma, uczyć się od innych, nie ważne ile ma się lat i ile ma nauczyciel.
Pozdrawiam
31. walerian
@dexter nuuuuudaa.... :)
32. marek007
Walerian ciekawie kiedy wylecisz na kopach z tego portalu???Kempa działaj nie śpij:-)
33. walerian
@marek007 nie wydaje mi sie zebym w kolejce do wykopania zajmowal miejsce przed toba i twoim kolega "po fachu" @kowalamg, i chyba nie sklamie jesli napisze, ze jestescie najwiekszymi prymitywami na tym portalu, a konsekwencje za wasze zachowanie i slowa powinny zostac wyciagniete juz dawno temu... wiec zwolnij chloptasiu i dobrze sie zastanow czy wiesz o co prosisz, OKEJ? :)
34. Blazefuryx
33. Najlepszym prewencyjnym środkiem na ludzi sfrustrowanych swoimi nieudanymi życiami, przepasanymi grubymi pasmami porażek, a wylewających swój jad w najprymitywniejszej dla nich możliwej postaci, jest po prostu opcja ignoruj. Dawno się przekonałem, że z markiem007 nie warto dyskutować, tak samo, jak z znaczną większością sezonowych ogórków z plantacji Mersedesa. :)
Standardowo, pozdrowienia dla Prawdziwych Fanów F1. :)
35. marek007
Możecie sobie podyskutować...tylko tyle wam pozostało..nic sobą nie reprezentujecie tylko szczekacie na Mercedesa lub na Lewisa i podniecacie się Vettelem...typowe półgłówki...Kempa mnie nie zablokuje spokojna wasza...ale was mógłby na kopach wyrzucić.
36. f1
@28
Jeśli chcesz, chętnie skorzystam z E-mailu. ;)
37. marek007
@33Walerian kowalamg jest lepszym kibicem niż ty,skoczek,blazefuryx razem wzięci...kibicuje Lewisowi i Mercedesowi ma dużą wiedzę o nich a że czasem ostro zareagował jak obrażaliście Lewisa bardzo dobrze...krew nie woda...Może kiedyś to zrozumiesz jak zmądrzejesz.
38. dexter
@walerian
Twoj wybor. W internecie latwo o anonimowosc i zmiane tozsamosci, zastanawiajace jest to jak wiele osob wybiera bycie idiota. Sam ponosisz odpowiedzialnosc za kazdy swoj wpis. Ja tylko na koniec moge powiedziec ze sport motorowy to koniecznosc ciaglej pracy i doskonalenia, podnoszenia wiedzy i umiejetnosci. Chcialbym abys w przyszlosci udzielajac sie tutaj na portalu uwzglednil ten fakt w swoich postach i odszedl od trollowania, demonstrowania swoja madrosci, czy siania propagandy, rzucania pustymi haslami, respektowania tylko "prawdziwych fanow F1" etc. Takie jest moje ciche zyczenie, a pisze te slowa nie jako Twoj "wrog" - takze z pewnoscia warte sa przemyslenia...
A jak moje wsparcie tutaj na portalu calkowicie stracisz, to z takim nastawieniem jak do tej pory podchodzisz do sprawy - bedziesz mial po prostu ciezko...
No coz, kempa007 jak i caly serwis F1 -Dziel Pasje bedzie z pewnoscia mial ciekawy sezon przed soba...
39. dexter
* swoich
40. walerian
- i tego zycze wszystkim, niech ten sezon bedzie ciekawy! :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz