WYNIKI Barcelona [ 01 marca 2016 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Opony | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | N.Rosberg | Mercedes | 1:23.022 | 82 | |
2 | V.Bottas | Williams | 1:23.229 | 123 | |
3 | F.Alonso | McLaren | 1:24.735 | 93 | |
4 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:24.836 | 72 | |
5 | D.Kwiat | Red Bull | 1:25.049 | 69 | |
6 | L.Hamilton | Mercedes | 1:25.051 | 90 | |
7 | M.Verstappen | Toro Rosso | 1:25.176 | 144 | |
8 | N.Hulkenberg | Force India | 1:25.336 | 121 | |
9 | F.Nasr | Sauber | 1:25.493 | 103 | |
10 | K.Magnussen | Renault | 1:25.760 | 119 | |
11 | E.Gutierrez | Haas | 1:26.661 | 23 | |
12 | R.Haryanto | Manor | 1:27.625 | 45 |
Mercedes zaczyna zdradzać swoje prawdziwe tempo
W zakończonym przed chwilą pierwszym dniu drugiej tury przedsezonowych testów F1 pod Barceloną najszybszy czas dnia w końcu uzyskał zespół Mercedesa, który cały poprzedni tydzień skupiał się na pracy ze średnią mieszanką opon.Co ciekawe ekipa Mercedesa zapowiedziała już, że w tym tygodniu nie będzie korzystała z dwóch najbardziej miękkich opon: super-miękkiej i ultra-miękkiej. Ostateczne osiągi bolidu Mercedesa na tych mieszankach opon poznamy więc dopiero w trakcie sezonu. Pierwsza okazja do skorzystania z super-miękkiego ogumienia nadarzy się już w Melbourne.
Drugi tydzień testów F1 pod Barceloną rozpoczął się ponownie piękną, aczkolwiek nieco chłodniejszą pogodą. Kierowcy i zespoły nie mogą jednak narzekać, gdyż warunki na torze sprzyjają testowaniu nowych maszyn.
Na drugim miejscu dzisiejsze zmagania zakończył Valtteri Bottas, który swoim Williamsem okrążenie na ultra-miękkich oponach pokonał w czasie 1:23,229.
Trzeci czas dnia na miękkim ogumieniu ustanowił za to Fernando Alonso. Hiszpan dzisiaj nadrobił nieco straconego w miniony czwartek czasu i mimo drobnej awarii układu telemetrycznego w MP4-31 tuż przed przerwą obiadową, dzisiaj pokonał 93 okrążenia.
Czwarty wynik należał do Kimiego Raikkonena, który zaraz po rozpoczęciu popołudniowej sesji zatrzymał się na końcu prostej startowej. Po szybkiej naprawie udało się mu jednak powrócić na tor i pokonać w sumie 72 kółka. Fin swój najlepszy czas uzyskał na średnim ogumieniu Pirelli.
Oprócz kierowcy Ferrari na średnim ogumieniu Pirelli swoje najlepsze czasy wykręcili Lewis Hamilton i Esteban Gutierrez. Reszta stawki korzystała z miękkich opon. Brytyjczyk uzyskał czas pozwalający zająć mu szóste miejsce za Daniiłem Kwiatem z Red Bulla.
Z kolei Meksykanin reprezentujący nowy zespół F1 Gena’a Haasa pokonał dzisiaj skromne 23 okrążenia po tym jak w jego aucie rano pojawiły się problemy z układem paliwa.
Problemy nie ominęły również Manora, który rano zdołał pokonać tylko dwa okrążenia instalacyjne po tym jak w MRT05 pojawił się wyciek w układzie hydraulicznym. Rio Haryanto zaczął nadrabiać straty dopiero po południu, wykręcając łącznie 45 okrążeń.
Debiutujący na torze nowy Sauber C35 prowadzony przez Felipe Nasra uplasował się dzisiaj na koniec dnia na 9 miejscu, pokonując 103 okrążenia. W klubie kierowców, którym udało się pokonać przeszło 100 okrążeń oprócz Brazylijczyka dzisiaj znaleźli się: Bottas, Hulkenberg, Magnussen oraz rekordzista ze 144 kółkami na koncie, Verstappen.
Zdjęcia:
komentarze
1. manx
Raikonen uzyskał praktycznie taki sam czas jak najszybsze okrążenie Mercedesa na średnich gumach. Można gdybać o ilości paliwa, ale wygląda, że Ferrari z Mercem są blisko
2. Del_Piero
Po testach niczego się tak naprawdę nie dowiemy. Czekam na GP Australii.
3. przesio
Może wreszcie koniec hegemonii mercedesa . Chciałbym aby 2 zespoły walczyły jak równy z równym o mistrzostwo , oraz pragnę by to Ferrari wyszło zwycięsko z tego pojedynku :)
4. SebastianM
@1 na średnich oponach Rosberg był wolniejszy od Vetela o 0,2s a ten uzyskał ten czas na ultramiękkich. Nie chcę wróżyć z fusów, ale Mercedes chyba zwiększył przewagę nad Ferrari, to jednak dowiemy się dopiero w Melbourne.
5. SebastianM
czas Rosberga z dzisiaj na oponie soft: 1m23.022s
czas Raikonen z dzisiaj na oponie medium:1m24.836s
To jest różnica 1,8 s a nie podobny czas.
6. seba1b
Te całe wyniki to pic na wodę. Co wy na ich podstawie możecie określić, skoro nie wiecie co testują poszczególne ekipy, ile wożą paliwa na danych przejazdach. Myślicie że ekipy z czołówki cisną na maxa dla wyśrubowania gówno znaczącego czasu w testach?
7. SebastianM
oczywiście, że nie wiemy co testują, ile mają paliwa, etc...dlatego jest to wróżenie z fusów, Australia da nam odpowiedź.
8. rydz14_09
@5 Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
9. rydz14_09
Co do testów, Rosberg jechał na softach symulację kwalifikacji. Porównanie z wynikami Bottasa na softach:
Stint 1: 1.23.785
Stint 2: 1:23.572.
Wygląda to całkiem nieźle, na pośredniej Raikkonen był szybszy od Bottasa o około 0.4 s. Zauważcie że różnica w przejeździe Williamsa na US i na MED wynosi tylko 0.3-0.5 s.
Sam Rosberg powiedział ze Ferrari jest blisko Mercedesa, jednak mocno niepokojące są wiadomości o niezawodności bolidu Scuderii. Podobno PU jest nieco skręcony, ze względu na przegrzewanie się. W niskich temperaturach ten problem i tak jest mniej dokuczliwy niż np w upale jak w Malezji.
10. Antie
Czyżby i Williams w końcu nie przespał zimy jak to zrobili rok temu?
Tylko 0,2s straty do Merca wróży całkiem dobrze.
11. bagat
Mi też się wydaje, że Mercedes zwiększył przewagę nad resztą. Mają najbardziej dopracowany bolid i nadal nie pokazują "pazurków".
@3. Dlaczego tyle ludzi się użala nad tym, że Merc jest najlepszy a Ferrari nie wygrywa?? Osobiście mam dosyć czerwonych ludków i ich łez od zeszłego roku. Trzymam kciuki za Merca, Williamsa i McL.
12. Blazefuryx
11. Na pewno nie zwiększyli przewagi nad resztą. To jest absurdalne stwierdzenie. Z pewnością zostali w pewnym stopniu dogonieni, i mówię tutaj przede wszystkim o Ferrari, ale wciąż dysponują przewagą na tyle dużą, która spokojnie pozwoli im zdobyć kolejny tytuł.
Co do reszty komentarza, ehh, kolejny fan sedesów.
13. YASHIU
Oj niefajnie z McLarenem.... na podstawie informacji z tego artykułu Mac na softach był 1,5s wolniejszy niż Williams. Szkoda bo łudziłem się że choć trochę zbliżą się do czołówki. No...ale miejmy nadzieję że jeździli nie na pełnię mocy obawiając się kolejnych awarii... Pozostaje więc czekać do Australii, a wcześniej na komentarz Alonso (chociaż nie jest moim ulubieńcem), który mimo wszystko z reguły ma dobre prognozy odnośnie rozkładu sił w stawce.
14. kronolus
No właśnie trzeba poczekac do Wyścigu a pisanie bzdur i ogłaszanie że Merc już ma najlepszy samochód jest wnerwiające ....
15. navajo0755
@Blazefuryx masz jak widze problem z sedesami taka mala rada dla Ciebie nie napinaj sie tak to bedzie mniej kontaktow z sedesem
16. Toldo22c
co myslicie o hasie
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz