Garść statystyk po pierwszych testach F1
Firma Pirelli po pierwszej turze przedsezonowych testów jest zadowolona z tego jak spisują się na torze jej nowe opony, chociaż przyznaje, że ciężko jest jeszcze wyciągać konkretne wnioski.Włoski producent przygotował na sezon 2016 nową, ultra-miękką mieszankę opon, która mimo niezbyt sprzyjającej charakterystyki toru Catalunya została wykorzystana przez niektórych kierowców do ustanowienia najlepszych czasów.
„Dla nas najważniejszą wiadomością był debiut ultra-miękkiej mieszanki P Zero „fioletowej”, na której uzyskano najlepszy czas okrążenia całych testów. Lepsze osiągi oznaczają, że nasz cel został osiągnięty, chociaż Barcelona nie jest typem toru, do którego ta mieszanka szczególnie pasuje.”
Poniżej prezentujemy statystyki po pierwszych czterech dniach testów przed sezonem 2016.
L.p. | Kierowca | Zespół | Opona | Czas | Dzień |
1. | Vettel | Ferrari | Ultra-miękka | 1:22.810 | #2 |
2. | Hulkenberg | Force India | Super-miękka | 1:23.110 | #3 |
3. | Raikkonen | Ferrari | Ultra-miękka | 1:23.477 | #4 |
4. | Ricciardo | Red Bull | Ultra-miękka | 1:23.525 | #2 |
5. | Perez | Force India | Ultra-miękka | 1:23.650 | #2 |
6. | Kwiat | Red Bull | Ultra-miękka | 1:24.293 | #4 |
7. | Celis | Force India | Miękka | 1:24.840 | #4 |
8. | Rosberg | Mercedes | średnia | 1:24.867 | #2 |
9. | Ericsson | Sauber | Miękka | 1:25.237 | #2 |
10. | Magnussen | Renault | Miękka | 1:25.263 | #4 |
11. | Sainz | Toro Rosso | Średnia | 1:25.393 | #4 |
12. | Hamilton | Mercedes | Średnia | 1:25.409 | #1 |
13. | Gutierrez | Haas | Miękka | 1:25.524 | #2 |
14. | Bottas | Williams | Miękka | 1:25.648 | #2 |
15. | Grosjean | Haas | Miękka | 1:25.874 | #3 |
16. | Wehrlein | Manor | Miękka | 1:25.925 | #2 |
17. | Nasr | Sauber | Miękka | 1:26.053 | #4 |
18. | Alonso | McLaren | Miękka | 1:26.082 | #2 |
19. | Palmer | Renault | Miękka | 1:26.189 | #2 |
20. | Massa | Williams | Miękka | 1:26.483 | #4 |
21. | Verstappen | Toro Rosso | Średnia | 1:26.539 | #2 |
22. | Button | McLaren | Miękka | 1:26.735 | #1 |
23. | Haryanto | Manor | Miękka | 1:28.249 | #3 |
Najszybsze okrążenia na poszczególnych mieszankach
Opona | Kierowca | Zespół | Czas | Dzień |
Ultra-miękka | Vettel | Ferrari | 1:22.810 | #2 |
Super-miękka | Hulkenberg | Force India | 1:23.110 | #3 |
Miękka | Vettel | Ferrari | 1:23.741 | #2 |
Średnia | Rosberg | Mercedes | 1:24.867 | #2 |
Twarda | Massa | Williams | 1:28.214 | #3 |
Najdłuższe przejazdy na poszczególnych mieszankach
Opona | Kierowca | Zespół | Okrążenia | Dzień |
Ultra-miękka | Vettel | Ferrari | 7 | #2 |
Super-miękka | Vettel | Ferrari | 8 | #2 |
Miękka | Botas | Williams | 17 | #2 |
Średnia | Magnussen | Renault | 30 | #4 |
Twarda | Bottas | Williams | 26 | #2 |
komentarze
1. KowalAMG
Dziekujemy za tabelke Panie Kempa ;) teraz widac kto jest szybki na ultra oponie a kto ma jakie tempo na sredniej oponie ;) teraz przy bolidach sredniej mieszanki zmieniając specyfikacje na miszanke ultra i oproznic bak powinno dawac wynik na poziomie Ferrari :) ale pytanie zasadnicze , jakie zuzycie opon maja zespoly ktore mialy mieszanke ultra po zalozeniu sredniej i napelnieniu baku :) maslo maslane X) moze byc tak ,ze Ferrari bedzie najszybsze w qualach a Merc moze nadrabic w wyscigu tempem .. ?? @#$ .
2. R8m@in
15. Perez Grosjean Miękka 1:25.874 #3 coś poszło źle
3. KF1Maciej
W tabeli czasowej nie widzę Fernando Alonso. A z tego co pamiętam w drugim dniu testów przejechał ponad 100 okrążeń.
4. Antie
kierowca Perez, zespół Grosjean? WTF?!
5. karolck93
Mogę wiedzieć dlaczego nie ma czasu niektórych kierowców, chociażby Alonso czy Grosjeana? Poza tym podany czas Buttona z drugiego dnia, to czas ustanowiony przez Alonso tego dnia, Button pierwszego dnia był ok. pół sekundy wolniejszy, a jeszcze bardziej w środę.
Kolejny błąd, to Perez jeżdżący w bolidzie Grosjean. Czy to znaczy, że wskoczył mu na plecy? Czas podany przy tej kombinacji należy do Francuza z trzeciego dnia testów. Coś się musiało posypać bądź zmęczenie dało się we znaki :)
6. Michi25
A ja sobie zrobiłem taką małą "analizę z przymrużeniem oka" i wychodzi, że Mercedes jest mocny. Na przykładzie Force India widać (fajnie, że są czasy dla dwóch różnych mieszanek), że różnica pomiędzy miękką a Ultra miękką mieszanką (Celis vs. Perez - specjalnie gorszy czas niż Hulka) to ok. 1,2 sekundy.
Zakładając, że podobna różnica jest pomiędzy miękką a średnią to Mercedes na miękkiej jest w stanie pojechać 1:23.6, a na Utlra ok. 1:22.4.
7. przesio
Czasy sa tutaj mało ważne , bo gdyby miały być kwale to pewnie i ferrari i merc na ultra miekkiej zeszli by ponizej 1.22. Zespoły tylko przyblizeniowo chcieli sprawdzić czasy okrążeń . Nikt tutaj się nie spinał na czasówkę , bo testy mają testować różne ustawienia i elementy a nie bić rekordy czasowe, bo od tego jest q3.
8. Szynnal
Hulkenberg wykręcił dwa razy taki sam czas? wynika to z dwóch pierwszych tabelek, w których mieszanki się różnią, chodzi mi o czas 1:23.110
9. KTD
Ech będzie replay z 2015. Merc poza konkurencją. Drugie Ferrari. O podium będzie się biło FIndia z Williamsem - wg mnie wygra FIndia. Potem Red Bull i Torro Rosso. Reszta od przypadku, do przypadku, czyli jak bóg pomoże (jakikolwiek bóg). Żal mi McLarena, któremu bardzo kibicuję, ale niestety wietrzę duże problemy (z zerwaniem współpracy włącznie) w połowie sezonu. Bolid McL będzie mniej zawodny, ale niekonkurencyjny.
Proszę mnie nie krytykować, a ocenić po min. połowie sezonu.
Niech sezon szybko nadchodzi :-)
10. bagat
@8 to było na ultra. Kempa trza poprawić drugą tabelę.
11. Michi25
Merc mnie dzis zaskakuje :-) Liczylem ze na miękkiej zrobią w okolicach 1:23.6 a tu proszę 1:23.022. Aczkolwiek czas Ferrari na sredniej 1:24.836 prawie taki sam jak Merca :-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz