komentarze
  • 1. magic942
    • 2016-02-04 14:16:41
    • *.123.207.135

    Oby im się udało. Renault jako jedyny producent nie chce zabić konkurencji w F1.Merc i Ferrari powinni zrobić tak samo.

  • 2. stasek44
    • 2016-02-04 15:24:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 1

    Według Ciebie Ferrari zabija konkurencję? Przecież oni sami w 2015 nie stanowili konkurencji... xD

    Jednak wydaje mi się, że to ma głębszy sens - wiadomo Renault, marka samochodów dla przeciętnego Kowalskiego, marka samochodów która swoje silniki montuje w wielu innych samochodach np. Dacia i Infinity (ale pod innym znaczkiem - widzisz różnicę z RBR?). Znana jest również jako większościowy udziałowca Nissana - chyba nie muszę pisać co to oznacza. Oni mogą dojeżdżać do mety w drugiej dziesiątce stawki, ale swój cel, czyli promocję swojej marki zrealizują poprzez inne teamy. Chociaż gdybać nie lubię to wątpie, żeby sprzedawali swój silnik na równych zasadach, gdyby zdobywali mistrzostwa - ich tytuł byłby reklamą samą w sobie (tak jak ma to miejsce w Mercedesie), zresztą zobacz sam - w latach 2005 i 2006 nie ma drugiego zespołu, który jeździ z silnikiem Renault. Następnie mamy stopniowy spadek formy i uwaga wchodzi RBR, który w 2009 ma wicemistrza w klasyfikacji konstruktorów,a Reno gdzieś hen daleko... 2010 i 2011 to mistrzostwa RBR i 5 lokata Reno - wnioski nasuwają się same - po za tym z ciekawości sprawdziłem ostatnie 15 sezonów F1 i nie ma takiej sytuacji, w której w pierwszej trójce konstruktorów (a może i jeszcze dalej) są dwa zespoły (w tym fabryczny) jeżdżące na tym samym silniku.

    Co innego Ferrari - oni produkują samochody sportowe i tu nie ma mowy o tym, żeby ktoś inny jak nie oni dojeżdżali na 1 miejscu z ich silnikiem - to byłby nonsens.

    Ludzie błagam zrozumcie - to nie producenci "zabijają" konkurencję, a przepisy!

  • 3. hedelix
    • 2016-02-04 18:14:06
    • *.246.67.240.skyware.pl

    Trzeba nowych niezależnych silników i technicznego postępu tylko liczonego teraz już chyba w miliardy. P. B Ecclestone ma rację. F1 to nie pole walki kilku koncernów silnikowych. Jak sobie przypomnę Borowczyka i tym tutaj podobnych p...ych o demokracji. Żałość!
    Berni ma podejmować decyzje.

  • 4. czuczo
    • 2016-02-04 23:12:36
    • *.galileusz.pl

    Jeśli jestem klientem i zamawiam 5 silników na sezon, o czym jasno i wyraźnie mówią przepisy, to jak Renault nie jest w stanie ich wyprodukować? Z drugiej strony Red Bull może zrobić to, co zawsze robili ruscy z dajmy na to Ładą. Kupić silniki, rozebrać na części pierwsze i skopiować nieznacznie zmieniając wygląd, a potem ogłosić budowę własnego silnika.

  • 5. mazur81
    • 2016-02-05 10:52:07
    • *.play-internet.pl

    @4 czuczo

    Gdyby to było takie proste, to nawet Manor by miał własny silnik.
    Porównanie Łady albo FSO 1500 do F1 uważam za ponury dowcip.

  • 6. meamea
    • 2016-02-06 02:38:58
    • *.229.14.112

    to oczywiste ze reno nie ma wyjscia tylko by podreperować prestiż musi za pomocą RB wypromować swój silnik, zbierać dane a w przyszłym roku po poprawkach może zacznąsiebie stawiać na pierwszym miejscu,
    mercedes się poprawił ferrari również to jesli by nie dawali RB takiego silnika jak sobie samym to wogóle RB miało by gorszy niż honda prawdopodobnie a wtedy to maksymalnie walka o 7-9 miejsce, pozatem i tak RB byłoby lepsze od reno co by stawiało reno w kompletnie słabym świetle, a tak reno będzie 7-9 a RB może 3-5?

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo