FIA potwierdza nowe zasady wyboru mieszanek opon
Dzisiejsze spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych potwierdziło, że od przyszłego sezonu zespoły otrzymają większą swobodę jeżeli chodzi o dobór opon na wyścigi w sezonie 2016.Do tej pory spośród dwóch typów gładkich opon, oba musiały zostać użyte przez każdego kierowcę w trakcie wyścigu. W przyszłym roku ekipy będą wybierały dwie mieszanki spośród trzech dostępnych na dany weekend, co powinno skutkować większą różnorodnością strategii wyścigowych.
Firma Pirelli na sezon 2016 przygotowuje ultra-miękką oponę, która będzie oznaczona kolorem purpurowym.
Po posiedzeniu w Paryżu FIA tłumaczyła: „Dostawca opon dostarczał będzie teraz trzy gładkie typy opon zamiast dwóch.”
„Z 13 zestawów gładkich opon dostępnych dla każdego kierowcy, dostawca wybierze na każdy wyścig dwa (tylko jeden z nich będzie musiał zostać wykorzystany podczas wyścigu) oraz jeden zestaw (najbardziej miękki dostępny), który będzie mógł być wykorzystany tylko podczas trzeciej części sesji kwalifikacyjnej.”
„Każdy kierowca będzie mógł wtedy wybrać pozostałe 10 zestawów z trzech dostępnych mieszanek.”
„Dopóki w użyciu nie będą opony przejściowe lub deszczowe, każdy kierowca musi wykorzystać przynajmniej dwie różne specyfikacje gładkiego ogumienia- przynajmniej jedna z nich musi być mieszanką wybraną przez dostawcę opon.”
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła również zmianę w procederze Wirtualnego Samochodu Bezpieczeństwa.
System DRS będzie od tej pory aktywowany ponownie zaraz po okresie VSC, a sama procedura VSC będzie mogła być również wykorzystana podczas sesji treningowych, aby uniknąć konieczności stosowania czerwonych flag.
komentarze
1. Skoczek130
Chcieli, to mają. Zobaczymy, jak to bedzie wyglądać w praktyce.
2. ekwador15
sport miał być bardziej zrozumiały dla przeciętnego kibica a tu takie zawiłości z tymi oponami, to przecież nasi komentatorzy nie ogarną skoro pod koniec sezonu 2015 bodaj w Brazylii zastanawiali się skąd Merc miał czwarta mieszankę świeżych opon opcjonalnych w Q3
3. fanAlonso=pziom
już nie rozumiem tego
4. Szynnal
@3. fanAlonso=pziom
może spróbujmy na przykładzie Monako. Uliczny tor. Wiadomo, że siłą rzeczy Pirelli wybierze na kwale ultra-miękkie opony. Na wyścig pewnie oponę miękką.
Do wyboru na weekend w MonteCarlo będą najprawdopodobniej mieszanki: Miękka, Supermiękka, Ultramiękka.
Pirelli dostarcza jeden zestaw ultramiękkiej, który kierowca może użyć tylko w Q3. Dostarcza także jeden zestaw miękkiej opony, który musi zostać wykorzystany w wyścigu. Kierowca ma do wyboru 10 zestawów spośród zestawu opon: miękkie, supermiękkie, ultramiękkie.
Kierowca może wybrać tylko dwa typy mieszanek, na miękkiej będzie zobligowany do jazdy w wyścigu, zostaje mu wybór drugiej mieszanki. Jeśli wybierze np. 5 zestawów ultramiękkich, to do wykorzystania będzie miał 5 + 1 komplet w Q3. Jeśli wybierze supermiękką jako opcjonalną, przez cały weekend jego najbardziej miękką oponą do dyspozycji będzie supersoft, tylko na ostatni przejazd w Q3 będzie miał 1 komplecik opony ultramiękkiej.
5. Moria
Trochę mieszają, ale ogólnie dobra decyzja. Wyścigi nie powinny być już tak przewidywalne.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz