komentarze
  • 1. rewiblack
    • 2015-11-24 18:31:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Komentarz użytkownika za:
    3...2....1 :D

  • 2. rewiblack
    • 2015-11-24 18:31:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ^uzytkownika melo

  • 3. kempa007
    • 2015-11-24 18:52:33
    • *.180.227.42

    :D

  • 4. melo
    • 2015-11-24 19:12:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    O proszę:):):) Dzięki Chłopaki za pamięć:):) Widze że ja to już prawie postać popkulturowa. Pozdrówki chłopaki! Pyk;)

  • 5. Rimaro
    • 2015-11-24 20:11:04
    • *.internetia.net.pl

    "atmosferyczne jednostki" co to za silniki? Inna nazwa benzynówek czy jak?

  • 6. mik.
    • 2015-11-24 20:32:30
    • *.Red-83-35-110.dynamicIP.rima-tde.net

    @5 - o cisnieniu atmosferycznym, czyt. niedoladowane

  • 7. Rimaro
    • 2015-11-24 20:35:34
    • *.internetia.net.pl

    @6 Dzięki za info, już kumam :D

    Jeśli Ferrari nie wyskoczyło dzisiaj z weto to liczę na Mecachrome. Doświadczenie z GP2 i 3 na pewno pomoże w przetargu : )

  • 8. Jarkeczek
    • 2015-11-24 21:22:37
    • *.254.65.214

    A co będzie jak silnik okaże się konkurencyjny i wszyscy zaczną z niego korzystać, porzucając te drogie cudactwa?

  • 9. magic942
    • 2015-11-24 22:24:00
    • *.123.207.135

    Śmieszne.. wszyscy nagle potrafią robić silniki, a wielka Honda się kompromituje. Nie możliwe żeby to było takie łatwe.

  • 10. hubos21
    • 2015-11-25 00:19:13
    • *.serv-net.pl

    możliwe bo mówimy o silnikach a nie o pralkach

  • 11. melo
    • 2015-11-25 00:54:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @9. Ja już od 8 lat na tym forum prubuje wytłumaczyć skąd jakies "dziwne firmy" są nagle w stanie zrobić silnik F1. I przez to własnie stałem się niemal postacią popkulturową na tym forum. Przez jednych może i lubiany a przez resztę znienawidzony:):) Kolego magic942, firma Ilmor która zgłosiła sie do przetargu to nie jakas tam firma, ta firma obecnie dostarcza silniki F1 dla Mercedesa, czyli to silnik firmy ilmor z naklejką Mercedes. Firma Mechachrome dostarcza silniki F1 i GP2 dla Renaulta. Bo silnik GP2 też oficjalnie jest silnikiem Renault. Identycznie jest z silnikami F1 Renaulta. Oficjalnie jest to silnik Renault, na mocy kontraktu marketingowego między Mecachrome a Renaultem. Renault poprostu kupując te silniki, wykupiło sobie miejsce reklamowe na przyklejenie swojego logo w celach marketingowych, zyskując miano dostawcy silników F1 aby reklamować sie zwykłemu Kowalskiemu. Dlatego samo Mecachrome nie moze ujawnic ze jest to ich silnik tylko zgrabnie napisali że "zarządzają dostawami silników F1 Renault" Za silniki i milczenie dostają wielką kase od Renaulta a renault może sie dzięki temu reklamować. Tak działa rynek. I stąd takie firmy mają mozliwość zaproponaowac ni stąd ni z owąd silnik F1, poprostu zawsze je konstruowali i konsrtuują, sprzedająć znanym markom motoryzacyjnym. Zdanie że Mecachrome tylko montuje silniki Renaulta nie jest prawdą, ale kontrakt między tymi firmami wymusza taką informację. Info z pierwszej ręki w latach 2006 i 2007 pracowałem w Mecachrome i nadal mam osobisty kontakt z pracownikami tej firmy.

  • 12. belzebub
    • 2015-11-25 01:16:22
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    @11 melo. Ok., skoro jesteś tak dobrze poinformowany i skoro oprócz montażu Mecachrome jest tak naprawdę "autorem" obecnych silników, na których jeździ m.in. RBR? Jeśli tak jest, to ta firma jest również odpowiedzialna za fatalną ich jakość, czyt. wysoką awaryjność. I teraz należy się zastanowić, czy jako ew. dostarczyciel alternatywnych jednostek i sytuacja się nie powtórzy. Chyba że problem leży po prostu w skomplikowaniu budowy obecnych jednostek V6.

  • 13. dexter
    • 2015-11-25 08:19:02
    • *.2.129.64

    „Kolego magic942, firma Ilmor która zgłosiła sie do przetargu to nie jakas tam firma, ta firma obecnie dostarcza silniki F1 dla Mercedesa, czyli to silnik firmy ilmor z naklejką Mercedes.“

    @melo

    Od 22 lat firma Ilmor byla krok po kroku pomalu przejmowana przez Mercedesa. 14 lat temu Mario Illien zebral niezalezna grupe 60 osob ktora zostala zalozona jeszcze w czasach Mercedes-Ilmor Limited. Ta grupa ludzi pracowala nad projektem i konstrukcja sinikow, ale nie dla F1.
    Dawny Ilmor od 10 lat jest 100 % wlasnoscia koncernu Mercedesa. Dzis nazywa sie Mercedes-Benz High Performance Engines. Dopiero pozniej, po tym jak Mercedes przejal 100 % pakiet udzialow Mario Illien wykupil swoj wczesniej zalozony projekt „SPG“; czyli wszystkie czesci przedsiebiorstwa ktore nie byly zaangazowane w rozwoj i produkcje silnikow dla F1 oraz nabyl prawa do nazwy „Ilmor“. Pozniej zalozyl Ilmor Engineering Limited (ale to juz jest calkiem inna firma) ktora produkowala silniki IRL dla Hondy i dla Penske Racing w NASCAR. Oczywiscie, zanim Mercedes zaczal pomalu przejmowac udzialy (ponad 20 lat temu) Illien konstruowal silniki F1 dla March, Tyrrell'a, Saubar'a, dla Pacific - ale to juz bylo lata temu. Z pewnoscia Ilmor zajmuje sie roznymi rzeczami np. na zlecenie Red Bull'a pracowal ostatnio nad projektem glowicy cylindra.
    Ale, Mercedes-Benz High Performance Engines - o sorry dzis AMG jest jeszcze grze, czyli: Mercedes AMG High Performance Powertrains ktory nalezy do Daimler AG, a Ilmor Engineering Limited - to sa calkiem dwie odmienne firmy.

    PS. Chyba w 2007 Mercedes Benz HPE otworzyl w Brixworth pierwsza czesc swojego calego centrum: Formula One Mercedes-Benz Technology Centre.

  • 14. dexter
    • 2015-11-25 12:01:49
    • *.2.129.64

    Dodam jeszcze ze 22 lata temu, gdy Mercedes rozpoczal swoja wspolprace z F1, to te silniki ktore montowane byly w bolidzie Sauber wychodzac z fabryki Ilmora nosily napis "Concept by Mercedes-Benz". Mercedes, dopiero pozniej przyznal sie w pelni do swojego zaangazowania w F1.

  • 15. dexter
    • 2015-11-25 12:08:58
    • *.2.129.64

    No i urwalo mi sie. Chcialem jeszcze szybko dokonczyc, ze dzisiejsze jednostki napedowe w Mercedesie (mowa o F1) to nie sa silniki Ilmor'a, tylko Mercedesa.

  • 16. melo
    • 2015-11-25 16:21:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @12. belzebub

    Dokładnie tak, są odpowiedzialni w 100% za problematyczną i zawodną jednostkę. Co ciekawe byli bardzo pewni swojej koncepcji silnika V6 T do tego stopnia że Mecachrome kilka lat temu straszyło że opuści F1 jeśli nie będzie zmian silnikowych a ówczesne V8 będą dalej zamoorzone. Mimo to że ich wolnossący V8 z tamtych lat, czyli RS27 był świetną konstrukcją. Info o ówczesnej grożbie Mecachrome że opuści F1 jeśli polityka silnikow się nie zmieni była opublikowana kilka lat temu również na tym portalu. A tak na marginesie- po co firmie która rzekomo tylko składa silniki miało by jej tak zależeć na ich rozwoju? Nawet takie info wyrażnie zdradza że Mecharchome robi coś więcej niż tylko skręcanie silników. "Zarządza dostawą silników Renault" cytat z artukułu) czytaj- dostarcza silniki firmie Renault.

  • 17. melo
    • 2015-11-25 16:25:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie mniej jednak silnik alternatywny to miałaby byc jednak inną konstrukcją niż 1.6 V6 T. Może ta specyfikacja była by lepiej trafiona; kto wie ;)

  • 18. melo
    • 2015-11-25 16:43:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @13. dexter Romans firmy Ilmor Motor i Mercedesa to dość skomplikowana historia, widac to doskonale w twoim poście, a struktura własnościowa Ilmora też przybierała różne formy. Nie mniej jednak Ilmor czy to autonomiczna firma czy z częścia akcji kupionych przez Mercedesa to nadal ten sam zespół ludzi i ta sama myśl technologiczna która była i jest odpowiedzialna za silnik dostarczony Mercedesowi. Jak widać Ilmor staje do przetargu, jako firma pod swoją nazwą, więc jednak na obecny czas musi posiadać samodzielność i odrębność od Mercedesa.

  • 19. melo
    • 2015-11-25 16:52:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Natomiast włączanie marki AMG w tematykę silników F1 to tylko czysty marketing reklamujący znaczek AMG, celem jest promocja drogich sportowych samochodów Mercedesa. Niech nawet nikt nie mysli że AMG coś wnosi w silniki F1, każdy kto siedzi w temacie na tego typu info uśmiecha sie i sobie mówi "Marketing może wszystko" Marketing nawet dał rade włożyć do bolidu RedBulla silnik F1 marki INFINITI :):)

  • 20. dexter
    • 2015-11-26 12:55:49
    • *.4.66.33

    "Nie mniej jednak Ilmor czy to autonomiczna firma czy z częścia akcji kupionych przez Mercedesa to nadal ten sam zespół ludzi i ta sama myśl technologiczna która była i jest odpowiedzialna za silnik dostarczony Mercedesowi"

    100 procent udzialow Mercedes AMG High Performance Powertrains nalezy do Daimler AG.

    "Mercedesa to nadal ten sam zespół ludzi i ta sama myśl technologiczna która była i jest odpowiedzialna za silnik dostarczony Mercedesowi"

    Ja myslalem ze Mercedes aby z wlasnej reki produkowac PU ma wybudowane swoje hale, ma m.in. zrekrutowanych wlasnych ludzi i ze technologia w ostatnich 20 latach sie troche zmienila. No, ale widocznie sie strasznie mylilem...

  • 21. dexter
    • 2015-11-26 12:57:46
    • *.4.66.33

    z jednej reki- mialo byc

  • 22. dexter
    • 2015-11-26 15:53:40
    • *.4.66.33

    "Natomiast włączanie marki AMG w tematykę silników F1 to tylko czysty marketing reklamujący znaczek AMG, celem jest promocja drogich sportowych samochodów Mercedesa. Niech nawet nikt nie mysli że AMG coś wnosi w silniki F1, każdy kto siedzi w temacie na tego typu info uśmiecha sie i sobie mówi "Marketing może wszystko" Marketing nawet dał rade włożyć do bolidu RedBulla silnik F1 marki INFINITI :):) "

    Tylko ze marka AMG od ponad 40 lat jest zwiazana z Motorsportem. Nie bede tutaj pisal o zwyciestwach w serii DTM. Dla F1 m.in. od 1996 dostarcza samochody SC i MC. Dlatego mozna zrozumiec, ze „marka sportowa“ Mercedesa laczana jest z F1, przynajmniej w pelni moge zrozumiec ten przekaz. F1 jest niekwestionowanym liderem technilogii i to jest logiczne ze taki image firma chce przeniesc na samochody sportowe AMG.

    PS. Od stycznia do maja 2016 na rynek bedzie wypuszczony Mercedes AMG A45 „World Champions Edition“z calym pakietem aerodynamicznym (+ sportowe zawieszenie z dodatkowym programem), takze...

  • 23. melo
    • 2015-11-26 17:32:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zgadzam się że AMG bardzo mocno kojarzy się z Motorsportem i nie dziwi mnie że ta firma chce sie reklamować w świacie F1. Natomiast nie fair jest to w jaki sposób chcą sie reklamować,strategia marketingowa posunęła ich do tego że sugerują iż będą pomagać w rozwoju silników napędzających bolidy Mercedesa, a to poprostu jest kłamstwo, ale takie kłamstwa marketing bardzo dobrze toleruje, promocja ponad wszystko, wszystkie chwyty dozwolone.

  • 24. dexter
    • 2015-11-26 19:32:31
    • *.4.66.33

    Mnie tam ideologiczna pryncypialnosc za bardzo nie interesuje..

  • 25. dexter
    • 2015-11-26 21:13:52
    • *.4.66.33

    "Natomiast nie fair jest to w jaki sposób chcą sie reklamować,strategia marketingowa posunęła ich do tego że sugerują iż będą pomagać w rozwoju silników napędzających bolidy Mercedesa, a to poprostu jest kłamstwo, ale takie kłamstwa marketing bardzo dobrze toleruje, promocja ponad wszystko, wszystkie chwyty dozwolone"

    A to znowu jest wlasna interpretacja? Od osoby ktora pisze ze pracowala w Mecachrome pozwole sobie albo wymagam troche lepszego rozeznania tematu. Prosze sie nie gniewac ale z mojej strony to raczej wszystko...

    Pozdr.




Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo