Merhi uważa, że kontrakt gwarantuje synowi jazdę w Abu Zabi
Według informacji przekazanych przez ojca Roberto Merhiego, jego syn ma ważny kontrakt z zespołem Caterhama, który stanowi, że w przypadku braku możliwości poprowadzenia bolidu przez Marcusa Ericssona lub Kamui Kobayashiego to właśnie on zasiądzie za kierownicą bolidu.Wczoraj Andre Lotterer, który zastępował Kamui Kobayashiego podczas weekendu wyścigowego w Belgii potwierdził, że ekipa odzywała się do niego z kolejną propozycją. Niemiec nie jest jeszcze przekonany czy chce z niej skorzystać.
Roberto Merhi z kolei w tym sezonie już trzykrotnie występował w piątkowych treningach wraz z Caterhamem i był poważnym kandydatem do pełnego występu w Grand Prix.
„Słyszałem informacje, że administrator Finbarr O’Connell kontaktował się z różnymi ludźmi lub ludzie się z nim kontaktowali” mówił ojciec Merhiego. „Oni powinni wiedzieć o tym, że mamy kontrakt, który mówi, że jeżeli któryś z podstawowych kierowców nie może jeździć, to Roberto powinien otrzymać szansę.”
„Zespół jest w upadłości, ale nie oznacza to, że zmienia ona kontrakty. W masie upadłościowej chodzi o spłacenie wierzycieli, ale nie zmienia ona umów. Przynajmniej nie powinna zmieniać.”
„Jeżeli jest umowa, trzeba jej przestrzegać i trzymać się w jej granicach. Zespół mówi, że będzie się ścigał. Słyszałem kilka zabawnych informacji o tym kto poprowadzi ich bolid.”
Wśród potencjalnych kandydatów do roli kierowcy wyścigowego Caterhama w GP Abu Zabi oprócz Lotterera i Merhiego przymierzani w mediach byli Jolyon Palmer a nawet Alice Powell.
komentarze
1. scigacz00
Gówno ma a nie kontrakt, szefostwo Caterhama sie zmieniło i to pewnie z nimi miał kontrakt. Teraz został chłopak z ręką w nocniku ;)
2. EryQ
Porażka dla F1. To co się dzieje jest niedopuszczalne. Antyreklama. Won z tym "niby" Caterhamem(oczywiście nie piszę o starym Caterhamie z przed wielu lat), zespołem, który nic nie pokazał nigdy przez te lata startów. Wieczne kombinacje i roszady z kierowcami. Już Marussia wypada lepiej i nie mam na myśli punktów z Monaco(Jules zdrowia).
Odkąd kibicuję F1 to tak dramatycznie nie było. Kontrowersje owszem ale nie takie kto ma kontrakt, kto przejął team, kto komu ma zapłacić, kto komu ile jest dłużny etc, itp, itd i :).
3. LuckyFindet
chyba Caterham ma kasę na zrywanie kontraktów :D
4. rascal
ogladam te serie od wielu juz laty I naprawde nie kumam tego calego zamieszania z odejsciem zespolow. Nie takie zespoly odchodzily. przylkad Toyota czy inni (BMW Jordan Jaguar). moim zdaniem tylko najsilniejsi i najbardzie wytrwali tu zostaja
5. EryQ
@rascal ja już nic nie kumam(pzdr. dla Wujasa). Dziadek zrobi tak w końcu, że będziemy obserwować walkę kilku teamów w opcji(trzy bolidy). Myślicie, że Hass coś ugra???:) Z całego serca mu życzę tego.
6. Skoczek130
@EryQ - ta "porażka" kolego w F1 była zawsze - i tak nie ma już takich jaj, jak kiedyś. W czasach Senny i Prosta mieliśmy do czynienia z zespołami, które wystawiały tylko jednego kierowcę i to niecały sezon. Najsłabsi odstawali nawet 10 sekundy, przez co mieliśmy prekwalifikacje. Stawka liczyła nawet 30 samochodów... tylko że połowa towarzystwa nie powinna w ogóle dostać szansy startów. Inna sprawa, że to nie najlepiej świadczy o F1 - można powiedzieć, że z dawnych czasów wrócił ten nieładny "trend", bowiem w ostatnim czasie tak źle nie było... ;)
@rascal - czyt. najbogatsi... ;)
7. magic942
Oby mu się udało, bo jak pojedzie Powell to ludzie zwrócą bilety.
8. rysiek45
Mam nadzieję , że nie wystartują .
9. ntl
jak tak ladnie ogarniasz statystyke Skoczku to w temacie z Mercedesem na bank mi odpowiesz
co do tych zespolow z konca to nie ma o czym gadac i nie powinni wiecej mydlic oczu ze mozna utrzymac zespol za smieszna kase bo w obecnej sytuacji to niewykonalne, jak F1 stanie sie bardziej atrakcyjna to sama sciagnie tych bogatszych i nie bedziemy musieli tego ogladac, tyle
10. ntl
jeszcze co do pieniedzy tez dla ulubionego Skoczka, masz tu oficjalne dane - RBR 2013 - 323,5 mln, rekordowy budzet, podliczone tylko RBR bez STR a pamietaj ze to ich platforma testowa i finansowana z tych samych rak, lacznie RBR w ostatnich pieciu latach wydalo prawie 1,5 MILIARDA! - dla jasnosci liczac tylko ten zespol
nadal uwazam ze to zespol ktory w tym momencie najlepiej wkradl sie w laski F1 i najlepiej zarzadza pieniedzmi bo mimo najwiekszych wydatkow realnie wydaja mniej co roku i zaczna wychodzic "na zero" ale fakt jest faktem, SF pewnie wydaje wiecej ale to juz pozostana mniej lub bardziej dokladne spekulacje
Mercedes z budzetem za poprzedni rok byl drugi z oficjalnych danych, pokazali tez wydatki na dzial silnikow, przeczytaj a sie zdziwisz i odbrykasz nam troche
11. Skoczek130
@ntl - właśnie "oficjalne" - a ile wydali nieoficjalnie? Nie wierz ślepo mediom chłopcze... ;)
12. RyżyWuj
Kupowaliście puszki Red Bulla, to teraz macie.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz