Zespoły zrezygnowały ze zmian w neutralizacji wyścigów
Zespoły Formuły 1 ostatecznie odrzuciły propozycję zmian w procedurze neutralizacji wyścigów. Podczas weekendu w Sao Paulo ekipy zaproponowały, aby podczas wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa zdublowane samochody nie musiały już go wyprzedzać i gonić reszty stawki, aby zająć swoje miejsce na jej końcu.Szczegółowa analiza takiego rozwiązania wykluczyła jednak możliwość wdrożenia tego pomysłu.
Przede wszystkim dodawanie okrążenia miałoby duży wpływ na system pomiaru czasu i mogłoby przyczynić się do błędów w wykresach okrążeń jakie Formula One Management dostarcza po każdym wyścigu.
Co więcej ekipy zwróciły także uwagę na dodatkową korzyść płynącą dla zdublowanych kierowców a dotyczącą limitu 100 kg paliwa jakie można w tym roku zatankować na wyścig. Jeżeli pomysł zostałby wdrożony, zdublowani kierowcy automatycznie otrzymywali by okrążenie gratis i nie musieliby go pokonywać, a tym samym nie zużywaliby tyle samo paliwa co reszta stawki.
komentarze
1. 2stowa2
haha zdublowani kierowcy i tak by nic nie zrobili bo to ze byli objechani znaczy zze nie daja rady
2. Mat5
Patrząc z perspektywy przyszłego sezonu, gdzie przecież restarty mają być z pól startowych, to jest to bardzo dobry pomysł, bo nie trzeba będzie tyle czekać, aż tył stawki ustawi się na swoim miejscu i zresztą taki proces będzie dużo szybszy. Jak najbardziej popieram.
3. PiotrasLc
Zlikwidowac powinni ten cholerny limit paliwa i powinni przywrócic tankowanie
4. krzysiek000
Proste rozwiązanie: odesłać te bolidy na koniec stawki bez dodawania im okrążenia. Nie bez powodu zostali oni zdublowani przez część zawodników, więc po co przedłużać coś, co i tak jest nieuniknione?
5. kempa007
w teorii dla wyrównania szans
6. krzysiek000
Jakie tam wyrównanie szans... Obecnie zdublowani są przepuszczani jedynie po to, aby po paru okrążeniach znów blokować tor dla szybszych.
Szanse wyrównane powinny być na starcie wyścigu, a nie w jego trakcie, gdzie niekiedy kierowca długo pracował nad swoją przewagą.
7. RyżyWuj
Maruderzy jak mawia Borowczyk powinni mieć limit maksymalnego opóźnienia, po przekroczeniu którego dostają czarną flagę i zjeżdżają do boksu. W każdym sporcie jest tak, ze trzeba się zakwalifikować do biegu/wyścigu i te wielokrotne dublety są jedynie rezultatem przymykania oka na reguły 107% lub źle dobraną regułę po uwzględnieniu czasu/długości okrążenia w danym GP.
8. Duke_
Niech zjeżdżają do garażu i kończą wyścig jeśli zostają zdublowani przez 1/4 stawki
9. sharpi
Nie zawsze jest tak, że kierowcę zdublowano bo jest "maruderem". Załóżmy taką sytuację, że np. Hamilton startuje z PP i przebija oponę na pierwszym zakręcie. Powoli zjeżdża na bardzo długi pit stop i po wyjeździe z alei jest zdublowany przez wszystkich zawodników. Gdyby w tym momencie wyjechał SC i Hamiltonowi oddano jedno okrążenie to prawdopodobnie skończyłby wyścig na podium. Czy to by było fair wobec innych zawodników?
10. RyżyWuj
@9 Jeśli to by dotyczyło akrat Hamiltona, to tak;-)
11. Duke_
9. sharp to byl tylko przyklad, trzeba wlasnie jeszcze wziazc pod uwage aspekty zdublowania, przeciez sedziowie potrafia wylapac maruderow i oddzielic ich od kierowcow z przypadkami losowymi
12. EryQ
@Ryżyj- out do najświerzszego tematu z wczoraj i doczytaj moj ostatni post. Nie życzę sobie więcej kpin. Ewentualnie nie musisz się zgadzać w danym temacie ze mną ale jawny sarkazm i obrażanie publiczne jest poniżej pasa nawet jak na Ciebie.
Porażka.
BTW. Chyba dobrze się stało. Ciekawe czy Marussia i Caterham mieli coś do gadania w tej kwestii?
13. RyżyWuj
@12 EryQ - co ty gadasz?! Ja tu cię bronię, a ty mi tak odpłacasz Brutusie?
BTW. "najświeŻszego" - pliz nie pisz jak przygłup, bo aż tak dobrym obrońcą to nawet ja nie jestem.
14. EryQ
Buc, buc, sarkazm to bronienie?? Nie bój się -Juliuszem nie jesteś a ja nie Brutusem...
15. EryQ
Heh masz jeszcze POZDRO z kompa wysłane co byś w nocy nie płakał:)
16. EryQ
@Wujas jeśli jesteś taki dobrotliwy i elokwtętny to tu masz gg49950325. Inni ban od razu.
17. Doradca
jeśli w numerze gg popełniłeś tyle błędów ile w słowie elokwentny to się do Ciebie Ryży nigdy nie dobije xD
18. Skoczek130
W tym przypadku jest dobrze, jak jest. A jak mawia klasyk "nie można zmieniać tego, co dobre, bo może być gorzej"... czy jakoś tak... ;)
19. marcinnn
A może w końcu ktoś myślący wpadnie na banalnie prosty pomysł, żeby zlikwidować tą całą neutralizację? W razie konieczności przerwania wyścigu bolidy powinny się zatrzymywać na polach startowych, a po wznowieniu ruszać z taką przewagą czasową, jaką miały tuż przed przerwaniem wyścigu. W tak prosty sposób można całkowicie wyeliminować element losowości, jaki zawsze wprowadza safety car.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz