komentarze
  • 1. potworzasty
    • 2014-10-31 15:36:39
    • *.play-internet.pl

    Jak dla mnie to ta całą historia śmierdzi raczej PR i marketingiem, w celu nakręcenia większego zainteresowania. Prawda jest taka, że jest to niemożliwe, chociażby dlatego, że odpadną tylko dwa zespoły. Nadal pozostanie 9, a nie wymagane 8. Sauber raczej się utrzyma, Lotus ma mocne wsparcie z Wenezueli, Red Bull nie zrezygnuje ze swojej szkółki Toro Rosso, bo jak widać przynosi ona efekty. Dodatkowo w 2016 ma się pojawić nowy team.

  • 2. R.U
    • 2014-10-31 16:12:06
    • *.97.41.185

    Dociążyli Kimiemu bolid ;)))

  • 3. brain87pl
    • 2014-10-31 16:41:25
    • *.31.143.188.rybnet.pl

    @1. potworzasty:
    To że odpadną tylko 2 zespoły wcale nie oznacza że to jest niemożliwe, bo nie wszystkie zespoły muszą wystawiać 3 bolidy. Teoretycznie poproszone o to mogą zostać 2-3 czołowe zespoły i tylko one będą mogły wystawić dodatkowy bolid. Niesie to za sobą wiele implikacji odnośnie sprawiedliwości, jak i nierozwiązanych kwestii regulaminowych. Pewnie wszystkim będzie zależało na przedłużeniu agonii Caterhama lub Marussi o przynajmniej jeden rok, kiedy to wejdą nowe zespoły. Niemniej nie określałbym trzech bolidów jako czegoś niemożliwego.

    I nie podzielam twojego optymizmu w kwestii utrzymania się Saubera w stawce. Sama szefowa określa w wywiadach że "planują być" w przyszłym sezonie. Póki co zajmują dopiero 10 miejsce w klasyfikacji konstruktorów, wiec ich działka z praw telewizyjnych też będzie mniejsza niż w poprzednich latach.

  • 4. potworzasty
    • 2014-10-31 16:55:55
    • *.play-internet.pl

    @3. Chodzi mi o to, że z tego co pamiętam, przepis mówił o trzech bolidach w momencie spadku liczby zespołów do ośmiu. Na ten moment w stawce w przyszłym roku będzie dziewięć zespołów, a jeśli nawet Sauber odpadnie prawdopodobnie okaże się to dopiero w okolicach zimowych testów. Nie jestem optymistą, ale podejrzewam, że Sauber jako zespół z większymi tradycjami dostanie mimo wszystko większe wsparcie i choćby gwarancje od Ecclestona niż i tak mizerne Marussia i Caterham. Obawiam się, że w skutek sankcji itp. rosyjscy inwestorzy mogą już zupełnie zrezygnować z Saubera. Zupełnie z innej parafii - gdybym był szefem Ferrari wykupiłbym potężną porcję udziałów w Sauberze i uczyniłbym z niego to, czym Toro Rosso jest dla RBR - kuźnię talentów i zespół testowy. Zwłaszcza, że Sauber i tak jest powiązany z Ferrari.

  • 5. brain87pl
    • 2014-10-31 17:17:54
    • *.31.143.188.rybnet.pl

    @4.
    No właśnie z tego co ja wiem, to czołowe zespoły mogą być poproszone o wystawienie 3 bolidu jeżeli liczba bolidów spadnie poniżej 20 (czyli 10 zespołów). Nawet kilka dni temu był news że formula kwalifikacyjna przewiduje sytuacje z 20, 22, 24 i 26 bolidami. Wariant z 8 bolidami ma źródło w wypowiedzi z przed kilku tygodni, że po tym sezonie może zostać tylko 8 zespołów. Mimo że mówiono o problemach finansowych niektórych ekip, to nie spodziewałem się że dla trzech z nich będą aż tak poważne, ale w padoku wiedzą lepiej.

    Co do pomysłu wykupienia Saubera, to w Ferrari bardziej liczą na 3 równorzędny bolid niż jakiś słabszy zespół z którego mogą zrobić szkółkę. To właśnie oni od wielu lat wydają się być największym zwolennikiem tej koncepcji. A szkółkę być może zrobią z zespołem Haasa, który wchodzi od 2016, jako że druga strona liczy na silną współpracę z Ferrari.

    Pożyjemy zobaczymy:)

  • 6. tysu
    • 2014-10-31 19:56:27
    • *.is.net.pl

    Jak tak się martwią o klasyfikację konstruktorów, to wystarczy brać punkty dwóch najlepszych kierowców jednego zespołu, a nie trzech.

  • 7. Tomal20
    • 2014-10-31 20:27:34
    • *.97.199.9

    Do czego to zmierza!! Coś niedobrego się dzieje z f1 od dłuższego czasu. Za dużo grzebią i motają w tej formule.

  • 8. andy52ful
    • 2014-10-31 21:20:59
    • *.dynamic.chello.pl

    FIA nakazała stosowanie nowych silników po 28 m za sztukę(zapewne w ramach ograniczania kosztów). pare takich pomysłów i zostaną 2-3 teamy i każdy wystawi po 10 bolidów (z silikami elektrtycznymi w ramach ekologii i bezpieczeństwa) i będą niesamowicie interesujące wyścigi. Borowczyk będzie opowiadał kilka razy o drugich połowach i oponach i gitara

  • 9. Grzesiu10
    • 2014-10-31 21:22:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @6
    Tylko, że wtedy z ekonomicznego punktu widzenia nie będzie to miało dla zespołów sensu. Większe koszty(trzeci zespół mechaników, większe wydatki na transport kolejnego bolidu i pakietu części zamiennych) i brak wymiernych korzyści(w przyszłych sezonach już zapewne bolidy nie będę tak awaryjne jak w tym roku) spowoduje oprotestowanie tego pomysłu przez ekipy.

  • 10. brain87pl
    • 2014-10-31 21:25:08
    • *.31.143.188.rybnet.pl

    @6. tysu:
    Tylko co w sytuacji kiedy jeden team - przykładowo Mercedes - zdobywa całe podium, a na czwartym miejscu dojeżdża jeden z bolidów Red Bulla. Mercedes zgarnia odpowiednio 25 i 18 punktów za dwa pierwsze miejsca, ale ile dać red Bullowi za 4 miejsce? 15 czy 12? I czy w takim wypadku bolid który zajmuje 11 miejsce powinien otrzymać punkty do klasyfikacji konstruktorów? Im więcej bolidów ma czołówka tym ciężej zespołom nawet z środka stawki walczyć o punkty.

    Kolejna kwestia to fakt że 3 bolid otwiera możliwości do "testowania" nowych części co przy ograniczonych testach ma duże znaczenie, bo w końcu i tak tylko dwa bolidy zdobywają punktu. Więc może należałoby wprowadzić wymóg że wszystkie bolidy muszą korzystać z tych samych części, a dobrze wiemy że nie zawsze tak jest.

    Nie jestem zwolennikiem wyrównywania szans na siłę, lecz obawiam się że wprowadzenie 3 bolidów w czołowych zespołach bardzo negatywnie wpłynie na kondycje finansową tych z środka i końca stawki - choć tych z końca stawki prawie już nie ma.

    Pewnie już to wspominałem i można to wyczytać z kontekstu wielu moich wypowiedzi, że jestem przeciwnikiem wprowadzenia trzech bolidów. A wprowadzenie ich już od sezonu 2015 jest szalonym pomysłem.

  • 11. Skoczek130
    • 2014-10-31 21:30:05
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Problem rozchodzi się o ogromną przewagę Mercedesa, która pozbawia rywali złudzeń, jeżeli chodzi o walkę. Ale dominacja wiecznie trwać nie będzie... ;)

  • 12. Jabba1979
    • 2014-10-31 23:27:04
    • *.174.10.80

    Jakoś nikt nie pisze o problemach Force India, a oni też mogą nie dotrwać do następnego sezonu.

  • 13. Jabba1979
    • 2014-10-31 23:34:37
    • *.174.10.80

    Co do trzeciego bolidu to jeśli z automatu trzeci bolid dojeżdżający do mety jest dyskwalifikowany to w klasyfikacji kirowców było by ciekawiej.

    Nawet jeśli Merc utrzyma 1,5 sek przewagi i dodatkowo poprawi awaryjność bolidu, do tego zatrudnią powiedzmy Alonso lub Vettela to rywalizacja między nimi będzie o wiele większa.

    Bo trzeci dostaje dyskwalifikację - nawet jak dojeżdża na podium.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo