GP Bahrajnu - strategie doboru opon
Począwszy od sezonu 2007 wszystkie zespoły muszą wykorzystać dwa rodzaje mieszanek opon w każdym wyścigu.Poniżej przedstawiamy strategie zespołów podczas Grand Prix Bahrajnu.
Giancarlo Fisichella: średnia - średnia - twarda
Heikki Kovalainen: średnia - średnia - twarda
Ferrari
Felipe Massa: średnia - średnia - twarda
Kimi Raikkonen: średnia - średnia - twarda
McLaren
Fernando Alonso: średnia - średnia - twarda
Lewis Hamilton: średnia - średnia - twarda
Honda
Jenson Button: średnia
Rubens Barrichello: średnia - średnia - twarda
BMW
Nick Heidfeld: średnia - średnia - twarda
Robert Kubica: średnia - średnia - twarda
Toyota
Ralf Schumacher: średnia - średnia - twarda
Jarno Trulli: średnia - średnia - twarda
Red Bull
David Coulthard: średnia - średnia
Mark Webber: średnia - średnia - twarda
Williams
Nico Rosberg: średnia - średnia - twarda
Alex Wurz: średnia - średnia - twarda
Toro Rosso
Vitantonio Liuzzi: twarda - średnia - średnia
Scott Speed: średnia
Spyker
Christijan Albers: średnia - średnia - twarda
Adrian Sutil: średnia - twarda - średnia - średnia
Super Aguri
Takuma Sato: średnia - średnia
Anthony Davidson: średnia - średnia - twarda
komentarze
1. Supek
Mialo byc tak ciekawie z powodu wymuszenia stosowania dwoch mieszanek...jak narazie to chyba pobozne zyczenia...wiekszosc teamow stosuje identyczna taktyke na wyscig..a jak juz sie zdazylo inaczej to i tak nie przynioslo to jakichs nieoczekiwanych sytuacji w wyscigu... najwiecej zamieszania robi jednak nagle spadajacy deszcz lub wysychajacy tor ;)lol
2. snape
Ja uważam, że to dobrze, że FIA wprowadziło nowe przepisy związane z ogumieniem. To dodaje uroku każdemu wyścigowi!!
3. marbi
ja tam tego uroku nie dostrzegam, zle sie stalo ze teraz tylko brigdestone dostarcza opony, przez to nie jest tak ciekawie jak kiedys.
w 2006 roku M.Schumacher przegral tytul bo uzywal brigdestone.
4. rafal_14
Większość zespołów zostosowała tą samą taktykę. Najlepiej rozgrał to Liuzzi. Zaczął na twardej, szybko zmienił i miał z głowy.
5. zu7
Ciekawi mnie wpływ tego przepisu na strategię jednego pitstopu. Wydaje się że w obecnej sytuacji gdy trzebaby było przejechać pół wyścigu na teoretycznie gorszej mieszance to mija się to z celem. To że może tego spróbować ferrari nie oznacza że dla innych to ma sens. Poza tym jeśli np cięższy bolid, bądź też może bardziej nagumowany tor preferuje jakąś mieszankę to sprawia że wszyscy wybiorą tak samo. Zatem raczej krok w tył i zmiejszenie możliwości.
6. @rakot
wg mnie przepis ten zadziałał dokładnie w przeciwną stronę niż zakładano i jego skutkiem mamy teraz całkowicie ujednolicone strategie niemal wszystkich zespołów. Od 2 GP wszyscy jadą dokładnie tak samo! :(
7. bea17
pozyjemy zobaczymy, ja mam nadzieję ze wrócą kiedyś do innych dostawców ale z drugiej strony to Berni Eclesston zamyka sie na nowości jeżeli tym cyrkiem nie zacznie zarządzać ktoś młodszy to nie będzie to F1 .
8. barteks2
Bez sensu ze nie ma juz Michelin. Konkurencja takze w oponach to to, co tygryski lubia najbardziej!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz