Lauda: demontaż FRIC niewiele zmieni
Niki Lauda zaprzecza jakoby potrzeba usunięcia systemu FRIC, odpowiedzialnego za stabilizację przedniego i tylnego zawieszenia, mocno uderzyła w konkurencyjność jego ekipy.Ekipy mają co prawda możliwość odłożenia wdrożenia zakazu do przyszłego roku jednak potrzebna jest w tej sprawie jednomyślność. Sądząc po pierwszych komentarzach do zaistniałej sytuacji może być o to bardzo ciężko. Zespoły już podczas testów na Silverstone podjęły próby przygotowania się do wymontowania ze swoich aut elementów FRIC.
Niektórzy uważają, że system FRIC Mercedesa może dawać ekipie nawet pół sekundy przewagi na okrążeniu i pomagać jej utrzymać temperaturę opon Pirelli w odpowiednim zakresie. Niki Lauda zaprzecza jednak tym rewelacjom.
„To nie zmieni zbyt wiele. Jednocześnie trzeba zadać pytanie dlaczego system, który był legalny przez półtora roku nagle zostaje zakazany?”
Helmut Marko z Red Bulla także dziwi się takiej sytuacji, dodając, że jego ekipa nie straci w tym obszarze najwięcej.
„W ostatnich latach często musieliśmy odkręcać coś co wcześniej było legalne” mówił. „Tak samo jest teraz. Niemniej nasze straty prawdopodobnie nie będą tak duże jak innych ekip.”
komentarze
1. TrollMan
Kto inni jak nie Niemcy mogą najwięcej skorzystać na fricu (frycu)?
2. Yogson
Pożyjemy zobaczymy:)
3. KowalAMG
No comment .
4. PiotrasLc
No i bardzo dobrze zrobili , znowu troche kierowcy sie napoca przy trzymaniu bolidów na odpowiedniej lini jazdy i nic nie bedzie im ułatwiać. Mysle ze mistrzowstwa zaczynają sie od nowa
5. RyżyWuj
F1 to chyba najbardziej popaprany sport pod względem regulaminu technicznego, zmienności i sposobu zmiany zasad.
6. KowalAMG
Zgadzam sie z Toba RyzyWuj . Zespoly i kibice nie zdaza sie przwyzwyczaic do jednego a zmieniaja juz nastepne przepisy. Najlepsza nowoscia w zmianach bylby caly zarzad od berniego po waitingna . Przydala by sie nowa mloda krew ktora bedzie wiedziala jak uderzyc w mlodsze pokolenie i przyciagnac fanow. Szczerze to robi sie jedna wielka kaszana i za duzo tych zmian . Nowicjusz nie jest wstanie nadazyc z tym wszystkim i odpusci a tak nowych fanów nie uzyskaja i na tym traci f1 . Takze stara gwardia paszol won na emeryture zanim zniszczycie ten sport do konca.
7. adazn
Zawiadują tym sportem ludzie, którym z racji wieku stanąć może tylko auto na drodze, a cohones wiszą tak nisko, że w żaden sposób nie mogą za nie złapać mimo przygarbionej postury. Potrzebny jest jakiś powiew młodści, świeże spojrzenie, odnowa w F1. Panowie emeryturę czas zacząć!
8. adazn
Powiew młodości miało być.
9. Skoczek130
@RyżyWuj - bo należy do grona "sportów umownie tak nazywanych" - to przede wszystkim poligon dla konstruktorów. Rywalizacja kierowców to kwestia drugorzędna tak na prawdę - bo czymże są kierowcy bez sprzętu... ;)
10. Yogson
9@
Masz rację wystarczy spojrzeć na ten sezon, ile znaczy kierowca a ile dobry bolid.
11. KowalAMG
Co to za poligon gdzie inzyniorowie i konstruktorzy sa ograniczani .. masz umiejetnosci i nie mozesz ich wykorzystac bo jestes blokowany przez innych i przepisy , to chyba cos tu nie gra .. Przedewszystkim masz kase zostajesz w tym sporcie nie masz odpadasz moze gdyby przezedzilo sie w stawce to latwiej byloby opanowac zaistniala sytuacje i inni nie komplikowali by zycia czolowym zespołom. Co do zasad , przepisow i regulaminow powinny byc stale na dwa albo trzy lata ewentualnie zmiany w kwestii bezpieczeństwa w celu zagrozenia zycia . Ile mozna co chwile zmieniac zasady gry to jest chore i toksyczne dla tego sportu . Niech nagromadza zmian i wprowadzaja je regularnie co pare lat i puszcza wodze fantazji dla konstruktorow wyrzucajac wszystkie ograniczenia piniezne , wtedy zostana czolowe zespoly i nie bedzie takiego burdelu.
12. koal007
Technologia i przepisy ciągle się zmieniają. I dobrze, coś się dzieje.
13. ntl
zmiany sa ok ale nie zmienia sie zasad w trakcie gry, wszyscy umowili sie przed sezonem na takie reguly jakie mamy a ze niektorym nie poszlo to zmieniaja je sobie w polowie sezonu, to nigdy nie moze byc jest fair
a system FRIC byl juz w 2008 w Renault, od dwoch lat jest chyba juz we wszystkich bolidach, szybko sie obudzili z tym tematem
14. belzebub
To proste, zobaczyli że Merc zaczął dominować, to postanowili coś z tym zrobić. Żeby nie doszło znów do takiej dominacji, jaką miał RBR. Gdyby Merc nie miał tak rozbudowanego tego systemu, to pewnie nikt by nie kiwnął palcem. Proste. Tylko ciekawi mnie do czego jeszcze się doczepią, jeśli Merc będzie dalej najszybszy, może doczepią się innego rozwiązania w połączeniu turbo z silnikiem od innych producentów. Wcale bym się nie zdziwił, bo przecież dzięki temu innemu rozwiązaniu Gwiazda również ma jakąś tam przewagę.
15. mwhakowscy
Pytania i zdziwienia Nikiego Laudy i Helmuta Marko jak najbardziej zasadne. Nie zmienia się reguł w środku sezonu. Ale, niestety staje się to normą w F1. U nas takie "ręczne sterowanie" wywołuje mieszane uczucia i skojarzenia.
16. ntl
już wcześniej były plany oprotestowania silnika MB ale to byłoby za grubo, teraz FIA podobno chce wykastrować hybryde Mercedesa bo podobno wszystkie silniki spalinowe sa blisko siebie ale Merc zyskuje wlasnie na hybrydzie znacznie więcej niż inni, to już sa zarty
17. ntl
jakiekolwiek zmiany tego typu powinny byc glosowane zupelnie w druga strone czyli jesli wszystkie ekipy jednoglosnie wyrazaja na to zgode to cofamy wczesniejsze ustalenia i zmieniamy zasady ale nie w taki sposob ze wystarczy jedna ktora sie wylamie i wczesniejsze zasady przestaja obowiazywac, skoro juz tak bardzo chcieliby wyrownac stawke to wolalbym cos co jest jednak nierealne ale jest bardziej fair czyli mozliwosc poprawek wszystkich teamow w celu wyrownania osiagow a nie skracania jednej druzyny za to ze zrobila dobrze swoja robote, wygladalo to zalosnie jak dlawili Red Bulla i wyglada tak samo zalosnie teraz a pozniej pozostaje nam zdziwienie ze zadne powazniejsze marki nie chca wejsc do F1, to chora polityka i jeszcze tylko brakuje zeby teamy wykupily sobie akcje od CVC i sterowaly dowolnie zasadami
18. ntl
SF nie udało się Neweya podkupić ale akcje F1 chętnie wezma żeby krecic karuzela heh
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz