komentarze
  • 1. Ździchu Pantera
    • 2014-06-09 00:38:18
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    W pewnym momencie Rosberg wypytywał się inżyniera o hamulce swoje i Hamiltona. Ten powiedział mu, że więcej mocy jest ustawione na przednie hamulce, z kolei u Hamiltona na tył. Skoro awaria MGU-K spowodowała przegrzewanie się tylnych układów hamulcowych to wnioskuję, że przez taki rozkład sił Rosbergowi udało się ukończyć wyścig, a Hamiltonowi nie. Czy mam rację? ;)
    Jednak na 48 okrążeniu (lap po DNF Hamiltona) Rosberg dostaje informację o zmianie set-upa hamulców, więc ów rozkład sił można było zmienić. Wiadomo również, że awaria awarii nierówna oraz Hamiltonowi się to wcześniej przytrafiło i przez to można było uratować wyścig Rosbergowi. Pytam z ciekawości :D

  • 2. RyżyWuj
    • 2014-06-09 01:27:16
    • *.180.142.137.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @1. Masz (niestety) rację. Ustawienia Hamiltona dawały mu przewagę, bo łykał z każdym okrążeniem po kilka dziesiątych sekundy do Rosberga, ale na dłuższą metę widać bolid tego nie wytrzymał. Może się mylę, ale to pokazuje, że w F1 się jeździ często na granicy fizycznych możliwości sprzętu.

  • 3. devious
    • 2014-06-09 02:29:21
    • *.adsl.inetia.pl

    @1 i @2
    Kanada jest najbardziej obciążającym hamulce torem w kalendarzu. Więc to oczywiste, że akurat hamulce są tutaj obciążane do granic możliwości i często zdarzają się usterki. Hamilton jest znany z bycia agresywnym kierowcą więc zapewne ma ciut bardziej agresywne ustawienia niż Nico - i byc może to zdecydowało.

    Poza tym Nico po awarii Lewisa mocno zmienił styl, zwolnił i się dostosował - to też wielka sztuka jechać na zawołanie jak potrzeba. Biorąc pod uwagę jego problemy - to i tak te 2 miejsce jest fenomenalne. Wykonał tytaniczną pracę i należą mu się brawa. A bolid Merca jest niczym z innej planety - ale RBR się powoli zbliżają, już nie są 1s w plecy tylko połowę tego. A na krętych torach różnica może być jeszcze mniejsza.

  • 4. Greek
    • 2014-06-09 08:37:38
    • *.dynamic.chello.pl

    Rosberg po raz kolejny pokazał się jako panienka bez honoru. Nie on jedyny ściął tę szykanę, ale wszyscy odpuszczali. On, gdy zobaczył, że się nie zmieści (choć moim zdaniem już przed hamowaniem wiedział, że nie chce się zmieścić) dał gaz w podłogę i zyskał sekundę do Hamiltona. Wiele osób się może ze mną nie zgodzi, ale to mogło mieć wpływ na wyniki tego wyścigu. Gdyby Hamilton już wcześniej znalazł się przed ROS to nie jechałby tak agresywnie i może udałoby się zachować hamulce.

  • 5. ipkuser
    • 2014-06-09 09:40:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    uważam, że Rosberg powinien dostać karę przejazdu przez boxy/lub 5 sek. - opuścił tor i zyskał na tym.. Nie mówię, że miał oddać automatycznie pozycję Hamiltonowi (bo niektórzy będą się kłócić, że to nie było w bezpośredniej walce), ale kara powinna być właśnie za opuszczenie toru i zyskanie na tym

  • 6. mwhakowscy
    • 2014-06-09 11:12:22
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Być może ten wyścig zadecydował o zdobyciu tegorocznego mistrzostwa przez Nico Rosberga.

  • 7. Skoczek130
    • 2014-06-09 13:52:54
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Dlatego nie można mówić o pechu. Ustawienia oraz agresja Hamiltona mogła nieść ze sobą ryzyko. Dla niego niestety ryzyko się nie opłaciło. Rosberg można powiedzieć uniknął tego najgorszego "cudem"... ;)

  • 8. Skoczek130
    • 2014-06-09 13:53:58
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @ipkuser - owszem, zasłużyłby, gdyby dokonał tego kilkakrotnie, tak jak kiedyś Hulkenberg na Monzie. ;) Zasłużyłby także, gdyby Hamilton był przed nim. Ale tak nie było, więc nie ma tematu. ;)

  • 9. Skoczek130
    • 2014-06-09 13:55:32
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @Greek - może tak, a może nie. Raczej i tak hamulce by padły, bo zostało mnóstwo okrążeń do końca. Walka na torze często jest na tzw. "żyletki" i rywale robią wszystko, by być z przodu. W bezpośredniej walce żaden kierowca nie jest w pełni "fair"... ;)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo