Red Bull wystawi Renault fakturę za pomoc przy silnikach?
Dr Helmut Marko, który często zabiera głos w sprawach związanych z zespołem Red Bulla, w piątek nie wykluczył możliwości ubiegania się o odszkodowanie od firmy Renault, która dostarcza ekipie z Milton Keynes jednostki napędowe V6 turbo.„O przyszłości naszego partnera silnikowego zadecydujemy po GP Austrii” mówił niedawno Marko w odniesieniu do ostatecznego terminu mającego na celu wykrzesanie z układów napędowych Renault wszystkich możliwości.
W międzyczasie w mediach zaczęły ponownie pojawiać się informacje jakoby VW był zainteresowany wejściem do świata F1 wraz z Red Bullem.
Tak szybki powrót do formy jednostek Renault, które podczas zimowych testów F1 nie były w stanie pokonać zbyt wielu okrążeń, zdaniem Mako, producent zawdzięcza połączeniu sił z Red Bullem i Toro Rosso, które na pewnym etapie przygotowań do sezonu wzięły sprawy w swoje ręce i zaczęły pracować nad oprogramowaniem systemu ERS.
Marko zasugerował dzisiaj, że Red Bulla może za tę usługę wystawić Renault fakturę.
„Nierozsądnie byłoby rozmawiać teraz o dokładnych kwotach” mówił. „Niemniej to długa lista, gdyż Renault nie działało sprawnie.”
„Sezon jeszcze się nie zakończył. Pod koniec nasz dział finansowy podliczy wszystko. Wtedy zobaczymy jakie starty ponieśliśmy przez Renault. Strat wizerunkowych nie da się już naprawić.”
komentarze
1. fanAlonso=pziom
Strat wizerunkowych nie da się już naprawić - aż się uśmiechnąłem jak to powiedział
2. einozes
Szukają kozła ofiarnego... porażka. ;P ale się uśmiałem przynajmniej. ;D
3. Michael Schumi
https://www.facebook. com/LewisHamilton/ photos/a. 132708020143868.34685. 132609463487057/662450027169662/? type=1&theater (6 spacji)
4. Dexterus
@. einozes
A...masz do tego jakieś argumenty? Czy tylko tak chcesz najeżdżać na zespół, który, jedyne czym zawinił, to swą bezkonkurencyjnością w trakcie kilku ubiegłych sezonów?
Poczytaj sobie mądrzejszych od siebie; każdy niemal powie, że RBR znów ma samochód o genialnej aerodynamice, za to wyraźnie brakuje mu mocy.
Gdyby to jeszcze był tylko ich problem, to można by szydzić. Ale skoro każde dziecko widziało, że z silnikami Renault było coś nie halo i problemy miały także pozostałe ekipy...?
Hipokryzja panosząca się na tym forum jest żałosna wręcz momentami.
5. einozes
Dexter... nie będę komentował bo to bezsensowne. pozdrawiam. ;D
6. bleidd
4. Dexterus
To nie forum, a ty jesteś gupi heheh ;D
7. Yogson
2@
Przecież wszystkie ekipy napędzane silnikami Renault miały mają i podejrzewam jeszcze trochę bedą mieć problemów z ich jednostkami więc nie wiem czemu sie tak podniecasz;)
Ale co do Helmuta to trochę przesadza, Renault pomogło im w zdobyciu tych 4 tytułów teraz idzie gorzej to już wydziwia, za bardzo przyzwyczaił się że RBR był numerem 1.
Teraz Mercedes poprostu miażdży i bedzie w tym sezonie nie do pokonania, (oby Rosberg zdobył tytuł) ale mam nadzieje ze Byki w następnym sezonie zbudują taki bolid żeby nawiązać walkę z mercedesem i oby tytuły były rozdawane w ostatnim wyścigu:) Go RBR!!!!
8. mariok77
Trochę bez sensu to gadanie RBR. Jak było dobrze przez cztery sezony to było cacy, jak teraz są problemy, to winne całej sytuacji jest Renault. Z tego co mi wiadomo, to RBR ściśle współpracował przy tworzeniu tego silnika na prawach ekipy fabrycznej. Po ich stronie też były opóźnienia np. z zamontowaniem silnika i sprawdzeniem temperatur silnika.
9. Doradca
Nie wiem o co im właściwie chodzi..Riccardo gniecie całą resztę stawki nawet tych z silnikami merca więc czemu upatrują winowajcy w Renault? Bo jeden zespół teraz ciśnie ich aż miło? Czy dlatego że biedny Vettel nie daje sobie rady ze "szczeniakiem" Riccardo?
Nie wyzwaniem jest wygrać w super aucie, tylko odnosić sukcesy w wozie przeciętnym, czego przykładem był Raikonnen w zeszłym sezonie.
10. einozes
Yogson. Masz racje. Ale chodzi mi o to ze tylko RBR ma jakieś halo do Renault. Nie twierdzę że Redbull to jakieś gó..o tylko po co to cale tłumaczenie się? Po prostu smieszy mnie to. Każdy ma swoje zdanie.
11. ekwador15
Bardzo dobrze, Renault się ośmieszyło - tak samo jak mają słabe samochody drogowe, tak pokazali to na najwyższym stopniu motosportu. Poprzednia jednostka V8 też była słabsza od Mercedesa, ale niewiele. Teraz to jakaś porażka.
12. Dexterus
@ 6.
Cóż za merytoryczny wkład do dyskusji. Szacun. Dziękuję, że szybko mnie uprzedziłeś, że jedyne, czegoś wart, to wrzucenie na listę ignorowanych. Do nieprzeczytania, ciao!
13. paklem700
@11 ekwador15
Panu już podziękujemy za takie pierdoły. Jednostka, która bardzo płynnie przyspieszała od najniższych obrotów, w dobie opon Pirelli + pełna elastyczność dla agresywnych map i ogromna tolerancja dla układu wydechowego - dzięki czemu posiadali najlepszą dmuchaną podłogę w stawce, to zasługa tylko i wyłącznie silnika Renault. Ani Mercedes, ani Ferrari nie potrafili wydobyć podobnych osiągów właśnie ze względu na ułomności w/w zagadnień. Jednostki Renault w ubiegłych latach, przy tych przepisach były najlepszymi silnikami. Także idź sadzić gdzieś indziej swoje farmazony, bo nie dość ,że to głupoty, to jeszcze nie potrafisz ich logicznie uzasadnić.
@12 Dexterus
Twój wkład za to jest kwintesencją mądrości o F1, którą łaskawie zechciałeś się z nami podzielić. Niestety zasmucę Cię, bo w Twoim komentarzu wykazałeś dyletanctwo w podstawowych kwestiach technicznych dotyczących cyrku Ecclestona. RBR nie ma genialnej aerodynamiki- co potwierdził choćby wyścig w Hiszpanii czy Malezji, kłopoty z jednostką to obopólna wina - co potwierdził choćby sam Newey, w ubiegłych latach dzięki jednostką Renault RBR mógł stworzyć najlepsze nadmuchy spalin na podłogę. Można nawet powiedzieć ,że gdyby nie Francuzi walnie się przyczynili do sukcesów stajni z Milton.
Są to tak oczywiste i potwierdzone licznymi przykładami rzeczy, że bagatelizowanie i odrzucanie ich prowadzi do konkluzji o jasnym zabarwieniu - sam powinieneś wrzucić się na listę ignorowanych. :]
14. Skoczek130
Renault plamy. Jeszcze śmieszniejszy jest fakt, iż forsowali wprowadzenie V6-ek. Teoretycznie to ich brożka, a tu proszę... ;) Widać, jak na dłoni, ile RBR zyskał dzięki wspólnej pracy. Gdzie jest Lotus?? ;) To wiele wyjaśnia... ;)
@ekwador15 - jednostka od początku była najsłabszym punktem bolid RBR. Nikt nie ma wątpliwości, że z silnikiem Merca w czasach V8-emek, mogliby jeszcze bardzo dominować. ;) Zgadzam się w kwestii pojazdów - ogólnie rzecz biorąc kiepska marka... ;)
15. Jahar
14. Skoczek130
Inżynier się z Ciebie widzę zrobił, mam nadzieję że nigdy nie będziesz sam musiał cokolwiek zrobić przy samochodzie. Ręce opadają do takich głupot, tak jakbyś sam coś dobrego skonstruował.
16. Jacko
Kiedy Red Bull odnosił sukcesy, również dzięki doskonałym silnikom, to wielu "znafcuf" pisało, że to przecież nie silniki Renault, że oni przyklejają na nie tylko swoją nazwę, itp.
Teraz, kiedy są kłopoty, to Renault zawaliło sprawę, słaby producent, kiepska marka, itd.
Zdecydujcie się w końcu hipokryci.
17. lta700
Chodzi o wizerunek firmy ,która pakuję kał do puszki ,drodzy Panowie.
18. makelp1_12_23d4
@ekwador15
"Poprzednia jednostka V8 też była słabsza od Mercedesa, ale niewiele. Teraz to jakaś porażka."
Co Ty gadasz ? Poprzednia jednostka dawała pomogła im znacznie zdominować F1. Dzięki dużej elastyczności i tolerancji mogli stosować agresywne mapy, która świetnie zasilały spalinami podłogę. Dodatkowo przy oponach Pirelli i silniku, który miał najlepszą trakcję w stawce mieli przewagę w zarządzaniu ogumieniem. Silnik to bardzo istotna rzecz przy aerodynamice.
@Dexterus
Niestety nie masz racji. RBR miał wiele korzyści ze współpracy z Renault. Te dwie firmy ze sobą ściśle współpracują i wina leży po obydwu stronach - co obie strony jawnie przyznały. Ponadto w tym sezonie mieliśmy jasny przykład ,że nadwozie RBR nie jest cudownym tworem. Na torach gdzie silnik nie odgrywał ważniejszej roli, nie pokazali niczego szczególnego. Obecnie mocni są tylko w słowach i nie można zganiać wszystkiego na Renault. Swoją drogą bardzo szubrawe zachowanie, ale to znak firmowy Milton.
19. marciex5
14. Skoczek130 Jestem pewien, że nigdy nie miałeś okazji posiadania samochodu marki RENAULT, więc nie wypowiadaj się w kwestii, która Cię nie dotyczy. Aktualnie jeżdżę już trzecią renówką i złego słowa o tych samochodach powiedzieć nie mogę.
20. housepl
Żałosne
21. Skoczek130
@Jahar - a z Ciebie najwidoczniej żaden wytrawny czytelnik, bo jak zwykle czytanie ze zrozumieniem leży. Na jakiej podstawie oceniasz moje umiejętności?? Wraziłem po prostu swoje zdanie. I tobie, i @marciex5 pisze - dla mnie Renault to niespecjalnie atrakcyjna marka. Nie podoba mi się zwłaszcza wizualizacja ich pojazdów. Ty zapewne, tak jak kolega posiadasz Francuza... stąd pewnie takie oburzenie. Ale to moje zdanie... ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz